ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej forum
Mine 2 x Beogram 7000 trænger til et serviceeftersyn efter 30 års upåklagelig vinylplade afspilning.
Motoren til drivremmen støjer lige vel rigeligt, der er ikke mere fedt på pickup armens glideskinne og så kan lejet og akslen til pladetallerken vel også trænge til ny olie / fedt.
Mine spørgsmål er derfor:
Hvilken type olie / fedt anbefales til motoren til drivremmen?
Hvilken type fedt anbefales til pickup armens glideskinne. Servicemanualen henviser til Barrierta L5512.
Hvilken type olie / fedt anbefales til centerlejet til pladetallerken. Servicemanualen henviser til Molycote GN Plus.
Hvilken type fedt anbefales til centerakslen til svingring / pladetallerken? Servicemanualen henviser til ISOFLEX PDB 38CX 2000.
Er der behov for smøring af andre mekaniske dele?
Vil lige bemærke at jeg har fået restaureret mine B&O MMC1 og MMC2 pickupper med originale Nude Line Sapphire Cantilever hos Axel Schurholz i Tyskland.
Det lyder fantastisk, utrolig dynamik og punch i forhold til CD.
Med en omgang olie og fedt skulle det gerne fortsætte de næste 30 år.
Hilsen Rendboell
Du spørger, hvilke smøremidler, der anbefales og så lister du dem selv ?Hvis du bare vil have nogen til at bekræfte, at det er de smøremidler, B&O anbefaler i servicemanualen, som anbefales af B&O, såer svaret ja, det er det.
Du skal ikke smøre plastikdelene.
Martin
Dear person who might be able to help me. Im desperately looking for an instruction on how to change the drivebelt for my Beogram 1200. Im thanful for any kind of help!