Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Link signal på Yousee kabel tv

rated by 0 users
This post has 7 Replies | 1 Follower

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
MartinRK Posted: Sat, Dec 12 2015 4:27 PM
Mit linksignal har igennem længere tid været dårligt, hvilket skyldes at Yousee åbenbart ikke længere har ledige frekvenser på kabel-tv nettet.

Min forhandler fortalte mig, at hans antennemand løste det ved at indsætte et filter på antennekablet. Jeg har fundet dette spærrefilter på nettet, men er lidt i tvivl om hvordan det virker og hvor meget det spærrer for. http://www.av-connection.com/?PGr=6401

Er der nogen, som har erfaring med dette filter eller noget tilsvarende?

Hvor skal det sidde? - umiddelbart tænker jeg at det skal sidde på returkablet fra BV7 inden signalet kommer tilbage til rf link forstærkeren. Den fordeler antennesignalet til 2 ekstra tv.

Vil det betyde noget for modtagelsen af de digitale kanaler?

Martin

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
Bronze Member
Peter Pan replied on Tue, Dec 22 2015 10:35 PM

Vil man overhoved kunne bruge div. RF link amplifier til noget,
når YouSee til febuar 2016 lukker det analog TV signal ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Peter Pan:

Vil man overhoved kunne bruge div. RF link amplifier til noget,
når YouSee til febuar 2016 lukker det analog TV signal ?

Hvis YouSee-boksen (også) er tilsluttet via scart, kan jeg ikke se noget problem deri.

MM

There is a tv - and there is a BV

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
Bronze Member
Peter Pan replied on Wed, Dec 23 2015 9:44 AM

Hej  Millemissen

Via YouSee boks med mp4/tuner- Antenne kabel fra væg stik (digital signal ?) til YouSee boks -
HDMI kabet til TV.

Uden YouSee boks - Antenne kabel fra væg stik til indbygget mp4/tuner DVB C/S/T tuner i TV.

Jeg tror ikke der efter YouSee lukker det analog signal vil være noget signal via Scart stikket.
Så skulle det digitaler tv signal jo konverteres til analog RF signal, og hvad skulle pt. gøre det. ?

MartinRK
Not Ranked
Posts 80
Bronze Member
MartinRK replied on Wed, Dec 23 2015 10:13 PM
Jeg har BV7 som Master med DVB-HD modul (ingen Yousee boks) og et gammelt MX4002 i soveværelset. Når det analoge signal forsvinder, er min tanke at kunne vælge DTV fra soveværelset og så bruge BV7 HD modulet som "tuner" for 4002'eren via link.

Jeg er klar over de ulemper som er med at det altid er samme kanal på begge tv, hvis man bruger dem samtidig, men enten bruger vi 4002, når vi lige skal se nyhederne inden vi skal sove, eller også sender vi ungerne ind i soveværelset, hvis vi ikke gider høre på tv i stuen, så det er meget sjældent at de kører samtidigt. DVD og harddisk optager vil jeg også kunne linke ind i soveværelset.

Det virker som et billigere alternativ end at udskifte 4002'eren ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Og hvis det endeligt skulle være, er det vel bare et spørgsmål om at købe og tilslutte en ekstra DVB-boks til BV7.

Enter kontrolleret via puc eller som B&O-kompatibel version (som f.eks Triax's bokse).

Der er jo rigeligt med scartindgange på en BV7 (fra MK3 ->).

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
Bronze Member
Peter Pan replied on Fri, Dec 25 2015 11:40 AM

Tryk her.

Det må være muligt at at få frit kanal valg ved at have en Triax C-HD 207
CX DVB-C HD PVR receiver ved de fjernsyn der måtte være i huset.

Men så står der "alle frie HD og (SD-slutter) tv-programmer" Betyder det at
vi ikke kan få adgang til alle TV kanaler vi abonere på via vores TV pakke,
uden at købe/leje en HD receiveren, f.eks hos YouSee kabel tv. ? 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Ja, Peter Pan - det er rigtigt!

Men hvis du har noget, som er kodet, skal der jo lukkes op for det, og det kan vel kun udbydernes egne bokse.

Til almindelige pakker hos f.eks Yousee virker den boks (puc eller B&O kompatibel) fint - også fra linkrum via modulator-løsningen.

Husk dog at billedet er derefter i linkrummet. På et mindre tv sikkert fint nok, men ellers vil en ekstra boks være at foretrække.

MM

Page 1 of 1 (8 items) | RSS