Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beovision 7 40" mk2 med dvb-hd modul

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 0 Followers

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
Bronze Member
Jesper G Nielsen Posted: Sun, Jan 24 2016 4:14 PM

Hej alle

Jeg har fundet mig et B&O Beovision7 40" tv med eftermonteret dvb-HD modul, dog undrer  jeg mig meget over den ekstremt ringe billedekvalitet dette modul får lov at præstere, det har jo intet at gøre med et HD billede, det er samme kvalitet som hvis du tilslutter en boks via et scart stik (minder om SD kvalitet) :)

Hvis jeg derimod tilslutter en ekstern triax DVB-T reciver via et hdmi-dvi kabel og lyden via almindelige phono stik, for jeg det ypperste billede man kan tænke sig og tv'et kommer til sin ret igen.

Hvad gik der lige gennem hovedet på den ingenør hos B&O, der lave opkoblingen mellem beovision 7 og deres dvb-hd modul? - det er jo fuldstendig skørt at lave et så dyrt modul, med en så ringe billedkvalitet :)

Spørgsmålet er om det ikke på noget måde, er muligt at omkoble dvb-hd modulet internt, så den får lov at sende billeder til tv'et via dvi connectoren eller af andre veje - så man da i det mindste kan få et HD billede på sin beovision 7 :)

/Jesper

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Sun, Jan 24 2016 10:16 PM

Hej Jesper

Du skal skille dit BV 7-40 mk II af. i DVB modulet skal du se efter om der er et tomt HDMI stik. Hvis ja tilslut et HDMI DVI stik til DVI stikket,  I øjeblikket får du kun CVBS signalet,

mvh/fritz

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
Bronze Member

Hej Fritz

Jeg kunne ikke vente, så fik åbnet mit Beovision 7 40" her til morgen, og ja du havde ret det sidder gudhjælpemig et HDMI stik på modulet !!

I aften vil jeg prøve med et HDMI til DVI kabel, dog tænker jeg at det måske gir problemer med lyd og tekst-tv ?

Kan ser der også sidder et Ethernet stik, ved du noget om hvad det giver af muligheder?

Soren
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 115
Bronze Member
Soren replied on Wed, Jan 27 2016 7:49 AM

Hej Jesper

Jeg har et 7-32 MK3 som teknisk set er det samme som 7-40MK2, som Fritz skriver skal du bare tilslutte HDMI stikket til DVI indgangen alt virker som før med lyd og tekst tv, du får bare et væsentligt bedre billede.

Det eneste du må undvære er "gardinerne" der går for når du slukker dit Tv, når du kører HD slukker billedet bare som ved de fleste andre producenter.

Søren 

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
Bronze Member

Hej Søren

Tak for svaret, glæder migtil at komme hjem og afprøve det :)

Kender du noget til det ethernet stik der også sider på modulet ?

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
Bronze Member

Hej Søren og Fritz

Nu har jeg tilsluttet hdmi-dvi kablet og tilsluttet mit tv igen. Har lidt problemer, og har forsøgt mig med total reset og fjerne strømmet i et par minutter.

Problemet er, at når jeg fra slukket trykker dtv på beo4, får jeg det grå skærmbillede med noget der ligner et ur, efter yderlige 10-15 sekunder kommer der billede i 0,5 sekund og herefter sort skærm. Jeg kan stadig skifte kanaler etc, og lyder er der hele tiden. Hvis jeg så konfugurerer f.eks. knappen v.mem til hdtv via dvi-i kan jeg få HD billede på skærmen, men uden lyd og mulighed for at skifte kanal.

Der må være noget der ikke er konfigureret korrekt, kan i kommet på nogen ideer ?

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Fri, Jan 29 2016 11:35 PM

Hej Jesper

BV-7 mk II har aldrig været klar til DVB-HD i HD, kun i SD.

Oprindeligt var det beregnet til et DVB-S eller et DVB S/T og alt sammen i SD kvalitet. du kan forsøge at bruge et Scart til phono stik og trække lyden ud den vej og ind via phono stikke. BV7-32 og BV7-40 har ikke helt samme chassis. Beocenter 6-26 havde samme issue, men har var der en workaround ved at bruge BV 6-26 MKiV sofware. Det tror jeg dog ikke at man ved BV 7-40 mk II. Hvis du skal have det til at fungere skal du have et BV7-40 med HDMI stik, hvor DVB-HD modulet bruger HDMI A indgang.

mvh/fritz

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
Bronze Member

Tal for dit svar Frits, jeg tjekker lige min software version, i beovision 7 - måske er der noget at hente der. 

Nogen der kan give et overblik over software versioner til beovision 7 40" 

m.v.h.

Jesper G

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Sun, Jan 31 2016 9:03 PM

Hej Igen Jesper

SW versioner finder du her på Beoworld

mvh/Fritz

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
Bronze Member

Dem fandt jeg, tak Fritz.

Der er lige nu en AP SW 30.06A i mit tv, kan se der findes en 30.08A gad nok vide om det gør nogen forskel. 

Har sendt en forsigtig forespørgsel til B&O, så må vi se om de svarer på spørgsmål til så gammelt hardware.. :)

/Jesper

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
Bronze Member

Opdatering!

Jeg fik problemet løst ved egen hjælp, gik ganske simpelt ind i "customer service" menuen, og valgte "adjustments" og derfra "DTV signal" som skulle skiftes fra RGB til HDMI/DVI. 

Nu har jeg HD billede på mit tv, og alle funktioner virker normalt fra fjernbetjeningen :)

Tak til alle for support undervejs :)

m.v.h.

Jesper G

Jesper G Nielsen
Not Ranked
Denmark
Posts 26
Bronze Member

Opdatering!

Jeg fik problemet løst ved egen hjælp, gik ganske simpelt ind i "customer service" menuen, og valgte "adjustments" og derfra "DTV signal" som skulle skiftes fra RGB til HDMI/DVI. 

Nu har jeg HD billede på mit tv, og alle funktioner virker normalt fra fjernbetjeningen :)

Tak til alle for support undervejs :)

m.v.h.

Jesper G

Page 1 of 1 (12 items) | RSS