ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Jeg vil rigtig gerne have et sæt M75 eller M70.
Men hvilken er bedst og er der noget særligt man bør være opmærksom på med disse to ældre modeller?
** RETTET **
Slet ingen?
Hej Master_Geek.
Jeg har kun erfaring med M70 som jeg bruger i stuen sammen med en Beocenter 9500 og en Beogram 4002. En ganske vellydende kombination, dog skal Beocenteret udskiftes med en Beomaster 4000 eller 4400, når jeg vælger at smide lidt penge i den retning. Har tidligere brugt et par S75 og de var lidt mere lyse i lyden i forhold de M70 jeg bruger nu. Min subjektive mening om M70 er, at de er meget loyale i forhold til kilden og spiller neutralt, - faktisk en fremragende højttaler!!! Kan varmt anbefales.
I forhold til M75 har M70 gummi ophæng så dem skal du ikke til at renovere. Med hensyn til lyden kan jeg desværre ikke byde ind med meget, - det par jeg har i kælderen har ikke fået nyt ophæng.
Håber mit indspark kan bruges lidt.
MVH Morfeus
Tusind tak for inputtet :)
Jeg bruger selv en BC8500 men overvejer også et en BM6000 eller 4400.
Du har vel ikke et sæt til salg? ;)
Hej igen Master_ geek.
Jeg har god nok et par M 70 ère mere i kælderen, som skal have lidt kærlighed ; )
Men vil gerne beholde dem selv, fordi de er ganske fremragende og vellydende højttalere. Hvis du har lidt tålmodighed skal der nok dukke nogle op til salg på DBA, gul og gratis, papkassen eller brugt grej? De er værd at vente på!
Det var måske også en ide at du selv lægger en annonce på de overstående sider for,at gøre opmærksom på hvad du søger?
Det vil jeg gøre. Du må sige til hvis du vil af med det ekstra sæt alligevel :)
Hej Master_ geek
Nu ved jeg ikke hvor du befinder dig i landet, men tjek lige dette her : http://www.dba.dk/hoejttaler-bang-olufsen-s30/id-1022739217/
Desværre nær Aarhus, men har lige spurgt om tilfældigvis skulle her omkring.
Tak for tippet :)