Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beolab 1

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

ulfiyya
Not Ranked
Posts 79
OFFLINE
Bronze Member
ulfiyya Posted: Mon, Jul 2 2012 4:14 PM

Hallo iedereen,

Heeft iemand Beolab 1 met sub vergelijken met Penta's?

Bedankt!

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Tue, Jul 3 2012 5:30 PM

Geluid is compleet anders.penta tweeter is zachter.bas is strakker bij de beolab 1

Beolab1 met sub is prachtig hoor,maar je kan hem ook toevoegen aan de penta.

Welke subwoofer heb je?

ulfiyya
Not Ranked
Posts 79
OFFLINE
Bronze Member
ulfiyya replied on Wed, Jul 4 2012 11:37 AM

Bedankt!

Hoe bedoel je bas is strak bij Beolab1??

Ik dacht vergelijken met penta is sub met beolab 1 mooie geluid maar ik heb 't nooit kunnen horen.

Heb geen sub.

Heb penta met beolab 5000. En ik weet niet of Beolab 5000 plus sub ook gelijk aan penta!

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Wed, Jul 4 2012 8:03 PM

Ik vond de bas bij de beolab 1 mooier klinken.

Een sub zou een goeie aanvulling op de beolab1 zijn.

Laat ik nou net een nieuwe beolab11 tekoop hebbenSmile

de tweeter klinkt mooier dan die van de beolab1

Ik zou persoonlijk voor de beolab1 gaan.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Je kan een BeoLab Penta ook veel beter laten klinken door enkele aanpassingen in het filter. Er is wel iemand op het forum die daar erg handig in is. Gaan ze dan beter klinken dan een BeoLab 1? Da's ook weer persoonlijk. Maar als je een paar knappe Penta's op de kop kunt tikken voor niet al teveel geld is dat financieel wel veel aantrekkelijker. Kun je het geld dat je overhoud weer investeren in de BeoLab 11 van Koning als aanvulling op de Penta!

Desmo
Not Ranked
Posts 27
OFFLINE
Bronze Member
Desmo replied on Wed, Jul 4 2012 10:08 PM

Ik heb sinds kort een setje beolab 1 staan in combinatie met een beolab 2 en dit klinkt echt superstrak.

De beolab penta heb ik nooit thuis geluisterd, dus kan niet direct het vergelijk maken, maar de beolab 1 is veel strakker, waar de penta wat wolliger is.

De penta klinkt net als de beolab 8000 qua warmte, hetgeen erg mooi is. Maar voor het echte detail moet je bij de Beolab 1 zijn.

In principe zit er in de beolab 1 best aardig wat bas, maar de aanvulling van een subwoofer zorgt er gewoon voor dat hij ook met lage volumes gewoon nog een lekker volle sound heeft.

Ik zou zeggen; gewoon voor een setje Beolab 1 gaan icm met een Beolab 2. dit ziet er in mijn ogen ook veel fraaier en moderner uit dan de penta's

 

En een beolab 11 voegt echt totaal niets toe. Niet bij je Penta's en al helemaal niet bij de Beolab 1. Die zijn echt ontworpen om samen te werken met een beolab 2.

 

ulfiyya
Not Ranked
Posts 79
OFFLINE
Bronze Member
ulfiyya replied on Thu, Jul 5 2012 8:18 PM

Bedankt jongens!!!

Top! Ik zal proberen bij iemand te vergelijken of ergens anders waar 't kan.

Ik mis ook wat dat sub vandaar! ook als ik ook Beolab 5000 bij gebruik. je moet de volume harder zetten zodat je iets laag hoort. Maar niet echt dat sub laag!.

Gr,

 

Page 1 of 1 (7 items) | RSS