Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

2 stk BG6500 sat til samme BM6500

rated by 0 users
This post has 13 Replies | 1 Follower

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
Silver Member
casperfalden Posted: Wed, Feb 3 2016 10:19 AM

Hej Alle

Jeg fifler med ideen om at sætte 2 BG6500 til samme BM6500 i samme rum, så jeg kan spare på min MMC 1, når en plade der har set bedre dage skal høres, uden at jeg skal rende og skifte pickup og ændre nåletryk hele tiden.

Spekulerer på om det kunne gøres ved at gemme en MCL2AV i skabet så den kan køre via Link Phono, men kan det overhovedet fungere sådan og hvordan vil det opføre sig ved nærbetjening fra MCP?

Alternativt kunne man bruge en boks med en omskifter på, men så ryger automatikken jo -  findes det må markedet hvor datalink gennemføres i boksen?

Hilsen Casper

stefan
Top 50 Contributor
200 miles from Struer
Posts 2,920
Bronze Member
stefan replied on Wed, Feb 3 2016 2:33 PM

Har du prøvet at tilslutte en Beogram til PHONO stik og anden pladespiller til CD eller AUX eller...?

Alle stik har datalink så måske det vil være en løsning?

Hvis du bruger en MCL2 AV, skal du også tilslutte extra højttalerne direkte til MCL boksen....

Stefan

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
Silver Member

Hej Stefan

Da bånd og cd'er stadig er en aktiv del af det jeg lytter til er alle indgange i brug - også aux da jeg bruger den til AirPlay.

Men det vil vel heller ikke fungere alligevel da den integrerede Riaa kun er på Phono indgangen?

Jeg troede faktisk man kunne få audio retur til hovedrummet fra noget der er tilsluttet en MCL2AV, men det er ikke muligt ved at vælge Link Phono på beo4 i hovedrummet?

Hilsen Casper

Dennis
Top 150 Contributor
Denmark
Posts 627
Bronze Member
Dennis replied on Wed, Feb 3 2016 3:58 PM

BeoGram 6500 har indbygget RIAA. 

Det ville jo være dejligt, hvis man bare kunne sætte en simpel y-splitter i phono indgangen på BM6500 og så sætte den BG til lysnettet som man vil bruge - alternativt have en kontakt på hver. Jeg tror dog desværre ikke, det ville være en optimal løsning, da man så ville sende signalerne fra den ene BG over i den anden, hvilket nok ikke er en god idé selvom den ene er slukket. Så du kommer nok ikke udenom en lille boks med et par komponenter, der kan sørge for at ensrette signalerne. 

/Dennis

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
Silver Member

Hej Dennis

Det er også rigtigt med Riaa - huskede fejl mellem min BG6500 og BG6000.

Men hvad med det Link Phono via MCL2AV - ér det helt udelukket at det vil fungere?

Hilsen Casper

Dennis
Top 150 Contributor
Denmark
Posts 627
Bronze Member
Dennis replied on Wed, Feb 3 2016 5:16 PM

Jeg har desværre aldrig rigtigt beskæftiget mig med MCL systemerne, så det kan jeg ikke kommentere på. 

/Dennis

Soren
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 115
Bronze Member
Soren replied on Wed, Feb 3 2016 9:01 PM

Mcl er jo  tilsluttet højtalerudgangen, så der er kun lydsignal 1 vej i modsætning datalink og masterlink hvor det er muligt at sende lydsignal begge veje.

Søren

Soren
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 115
Bronze Member
Soren replied on Wed, Feb 3 2016 9:06 PM

Mcl er jo  tilsluttet højtalerudgangen, så der er kun lydsignal 1 vej i modsætning datalink og masterlink hvor det er muligt at sende lydsignal begge veje.

Det burde være muligt at tilslutte den til tape2, det er dog muligt at du skal bytte ledning 1 og 7 i stikket da datalink signalerne er ens for tape, cd og phono men sendes ikke på samme pin.

Søren

stefan
Top 50 Contributor
200 miles from Struer
Posts 2,920
Bronze Member
stefan replied on Thu, Feb 4 2016 2:51 PM

casperfalden:

Hej Stefan

Da bånd og cd'er stadig er en aktiv del af det jeg lytter til er alle indgange i brug - også aux da jeg bruger den til AirPlay.

Men det vil vel heller ikke fungere alligevel da den integrerede Riaa kun er på Phono indgangen?

Jeg troede faktisk man kunne få audio retur til hovedrummet fra noget der er tilsluttet en MCL2AV, men det er ikke muligt ved at vælge Link Phono på beo4 i hovedrummet?

Hilsen Casper

Som Dennis har allerede sagt, BG6500/7000 har RIAA indbygged.

Og som Søren har allerede sagt, du kan ikke får lyden tilbage fra MCL2 AV via MCL ledninger.

Du kan betjene din Beogram in LINK PHONO mode via den MCL IR transceiver, men lyden sendes kun til Powerlink stik eller også til TV/AUX stik (?)

MCL boksen er en link produkt og har sin egen Powerlink udgang.

Måske A.TAPE2 er ikke optaget så prøve Sørens anbefaling...

Eller en manuel omskifter (til lyd og datalink) vil hjælpe.

Eller du benytte oneremotes audio expander http://shop.oneremote.dk/catalog/product_info.php?cPath=3_4&products_id=3494

men det skifter ikke datalink signalen....

Stefan

stefan
Top 50 Contributor
200 miles from Struer
Posts 2,920
Bronze Member
stefan replied on Thu, Feb 4 2016 3:07 PM

Undskyld - har du Beolabs (Powerlink) tilsluttet til din BM og MCLen er i den samme rum?

Hvis du har aktive hjøttalerne tilsluttet, det skulle fungere at tilslutte de til MCL2 AV boksen, set MCL2 til L.OPT 2 og set BM til A.OPT 0.

Du skal også tilslutte BM og MCL2 med MCL kabel.

Nu kan du betjene det hele via MCL boksen med tre extra kilder.. (?)

Stefan

Undskyld min dårlige dansk...

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
Silver Member

Hej Stefan

Nej jeg har ikke BL sluttet til endnu men det er planen - og ja tanken var at BM og MCL2AV er i samme rum.

Det lyder meget interessant det du skriver og noget jeg helt klart vil prøve når jeg får et sæt BL at slutte til.

Men hvordan så med betjening? Vil de dele der er sluttet til BM fungere som før (Altså at CD stadig aktiveres ved at trykke CD)?? og de ekstra kilder der så er sat til MCL2AV aktiveres ved f.eks. Link Phono? Er det rigtigt forstået - og kan man betjene dem der skal Link foran via Master Control Panel?

Hilsen Casper

stefan
Top 50 Contributor
200 miles from Struer
Posts 2,920
Bronze Member
stefan replied on Sun, Feb 7 2016 7:43 AM

Det er også muligt at benytte en MCL2P forstærker med passive højttalerne for MCL2 AV boksen.

Så hvidt jeg huske skal betjening fungere som normalt. Brug CD, RADIO, PHONO.... for BM kilder og LINK PHONO, LINK CD for MCL kilder.

Det er vigtigt at vælde de rigtige indstillinger (A.OPTION, L.OPTION).

Jeg håber, det hjælper

Stefan

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
Silver Member

Jeg har en MCL2P liggende så det kan godt være jeg lige finder det frem for at teste.

Som er mere permanent setup vil jeg dog have skiftet mine CX100 ud med BL5000 så jeg får større lyd med mere overskud.

Jeg skriver om resultatet herinde når jeg har testet

kongen22
Not Ranked
Posts 9
Bronze Member
kongen22 replied on Fri, Mar 25 2016 5:14 PM

Hej Casper.  Oneremote, har en boks du kan sætte sammen med forstærkeren, så du får flere indgange og det hele virker via fjerbetjeningen.

VH Frederik

Page 1 of 1 (14 items) | RSS