Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

LØST: Triax C-HD207CX tilsluttet BeoVision 6

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 1 Follower

AhCph
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
AhCph Posted: Sat, Feb 6 2016 3:17 PM

Hej,

Jeg håber en eller flere herinde fra kan hjælpe.

Sagen er den, at jeg har netop anskaffet mig en Triax C-HD207CX set-top box som jeg prøver at tilslutte til mit BeoVision 6 TV der desværre ikke har indbygget MPEG-4 tuner.

Dog kan jeg ikke finde denne Triax boks på listen over "modtager-bokse" på mit TV. Har dette nogen betydning for resten af installationen? Da jeg ikke skal have den sat op sammen med IR øje, men tænker at jeg køre med to forskellige fjernbetjeninger til at starte med.

Og i så fald, hvordan får jeg nemmest og billigst denne "liste" opdateret? Og har nogen herinde en idé om, hvad en sådan opdatering af STB listen koster?

Desuden når jeg tænder boksen skriver den "boot" i displayet og viser så efterfølgende "I ni T" i displayet, når jeg tænder den. Kabel Stik (YouSee) og SCART stik er tilsluttet? Nogen der kan hjælpe mig?

God dag.

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Sat, Feb 6 2016 4:06 PM

Hej

Hvis du skal bruge begge fjernbetjeninger, har du ikke brug for PUC listen. PUC listen er til hvis du kun vil bruge BEO fjernbetjeningen samt en IR Blaster. . BV 6-26 findes i 4 udgaver, MK I-II-II-iV. MK III hedder også Beocenter 6-26. Nur du tilslutter Triax boksen, skal du i set i Triax menu vælge Scart og RGB, og du skal fravælge HDMI. Når boksen starter op vises INiT hvilket på engelsk betyder Initerer, altså starter op. Du skal læse vejledningen grundigt og boksen skal sættes op til Scart stik. Og kun det. På Triax.dk finder du en opdatering til din boks, hvis dette er nødvendigt. Du har også mulighed for samme boks med B&O styring via Scart. En puc opdatering koster mellem 1000 og 1500 kr. Hvis fjernsynet kommer ned til forhandleren er det lang billigere Nedenstående ser du min PUC liste. Jeg har Også Yousee. Mvh /fritz

Apple Remote

Sagem ITD 84 HD

Sagem DTR 94xxx HD

Sagem  RT90-xxx HD Boxer

Microsoft X-box

Dilog DT-xxx HD

CLINT DC 5 

Samsung BD-F-8900 T2/C

Triax T HD VA 409 PVR

Triax HD-C 417

SAMSUNG SMT-H3126                                                                                                   

SAMSUNG SMT-H3106

SONY PLAYSTATION 3

Apple I port B&O                                                                                     

I port dock

Triax DVB-C   HD 417 CX

Triax DVB-C   HD 415 CX

Triax DVB-C   HD 207

Triax DVB-C   HD 237

Maximum C-505 CX

Dvico Tvix M6500A

Dvico Tvix M6600

.

AhCph
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
AhCph replied on Sat, Feb 6 2016 4:35 PM

Hej Fritz,

Mange tak for det hurtige og uddybende svar.

Dog kan jeg ikke finde noget i manualen til Triax boksen om hvordan man fortæller boksen at den skal starte op via SCART stik og ikke HDMI hvis dette er tilfældet, hvilket jeg godt kunne mistænke?
Se evt. vejledningen her: http://api.triax.dk/Perfion/File.aspx?id=102580b1-0753-42ac-a7f5-1643bb3c9cb8&action=save&size=500x500&action=save

Jeg tænker umiddelbart boksen burde vide at når der er sat SCART stik i, så skal den vise billede den vej igennem? Tror du dette kræver en opdatering af boksen? Da jeg ikke kan få noget billede frem fra boksen på min tv-skærm? Boksen bliver blot ved med at skrive "INiT" i displayet? 

God dag. Smile

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Sat, Feb 6 2016 5:47 PM

Hej Igen

Jeg skal nok hjælpe dig. oplys om dit BV 6-26 har 2 phono stik eller 5 phono placeret til venstre på tilslutningspanelet. Du skal tilslutte scart stikket på AV indgangen på BV-6. Herefter skal du ind i tilslutningsmenuen i BV 6 og vælge tilslutning AV. Her vælger du vælger du STB (SAT eller DTV), så kommer Puc tabelen frem, tryk go på Beo 4 og forsæt til du kommer tilbage til tilslutningsmenuen. Du skal kontrollere, at dit Scart kabel er fuldt ud monteret i begge ender.  Du tænder for BV 6 ved at trykke på SAT eller DTV knappen. Husk at tænde for Triaxen, og brug fjernbetjeningen fra Triax.

mvh/fritz 

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
Bronze Member
Fritz replied on Sat, Feb 6 2016 6:00 PM

Hej Igen

Jeg glemte at skrive, at du skal indstille Triax boksen som beskrevet i Triax manualen på 13 og 14. Hvis der er andre, der har brugt boksen før dig skal den nulstilles før brug, og indstilles på ny. Se side 18. Hvis du ikke får billed på skal du bruge et tv med HDMI indgang og nulstille via menuen.

mvh/fritz 

AhCph
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
AhCph replied on Sat, Feb 6 2016 6:42 PM

Hej Fritz,

Der er 2 phono stik placeret til venstre på tilslutningspanelet.

Jeg prøver at gøre det du beskriver i morgen eftermiddag og hvis jeg stadigvæk ikke kan få det til at virke, så giver jeg dig en melding.

Alternativt må jeg have fat i Triax på mandag eller en B&O forhandler som måske kender til problemet.

God aften.Smile

AhCph
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
AhCph replied on Mon, Feb 8 2016 4:22 PM

Hej Fritz,

Så har jeg haft lejlighed til at kigge på mit problem med min Triax boks.

Jeg kan umiddelbart godt få billede på boksen ved at sætte den til et TV med HDMI - men så snart jeg sætter boksen til SCART så kommer der ikke noget billede eller lyd? Jeg kan ikke umiddelbart finde noget sted i opsætningen på boksen hvor der er mulighed for at fortælle boksen, at den skal bruge "SCART" til at vise billede og ikke HDMI som jeg mistænker boksen for at gøre.

Har du nogle løsningsforslag?

God dag.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hvilket scart-stik på BV6 har du valgt?

MM

There is a tv - and there is a BV

AhCph
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
AhCph replied on Mon, Feb 8 2016 6:07 PM

Kan nu informere om at problemet er løst :-)

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Kan du også informere om, hvordan det blev løst ;-)

MM

AhCph
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
AhCph replied on Tue, Feb 9 2016 7:36 AM

Problemet var bare et defekt SCART stik. :-)

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Oh!

Tak for tilbagemelding.

MM

Page 1 of 1 (12 items) | RSS