Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Revisie beomaster 2400 zinvol?

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

johngaasbeek
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
johngaasbeek Posted: Tue, Mar 1 2016 9:09 PM

Recent een hele fraaie beomaster 2400 gekocht (via marktplaats), maar die is nog recenter (vandaag) overleden. Geen idee wat er aan de hand is, heb zelf helaas geen electronica achtergrond. Rechterkanaal begon wel te kraken van de week, maar nu doet hij niets meer... Ik vind het een bijzonder mooi model en vroeg me af of het zinvol en betaalbaar is om hem te laten repareren. Er moesten ook al een paar lampjes vervangen worden. Iemand tips of suggesties waar ik daarvoor terecht kan?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Wed, Mar 2 2016 10:30 AM

Economisch gezien? Nee, zeker niet.

Maar dat heeft er velen niet van weerhouden om toch een flinke restauratie uit te (laten) voeren. Er zitten tussen de 60-90 condensatoren in (BM 1900/2400), die allemaal gebarsten zullen zijn. door hun verlies van werking en de combinatie van verlopen potmetertjes krijg je dit soort klachten en uitval.

Menig BM1900 en 2400 hebben hier de weg weer werkend terug gevonden richting de eigenaar, die er nog steeds naar luisteren. Een regelmatig gehoorde opmerking is dat de oudere BM1900-2400 eenmaal weer goed werkend, beter klinkt dan de nieuwere BM4500. Dat is het verschil tussen discreet opgebouwde eindtrappen en kant en klare blokjes als eindversterker (BM4500).

johngaasbeek
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member

Enig idee waar ik aan moet denken qua kosten? Ik heb een goed werkende Beogram 2402, waar ik met veel plezier gebruik van maak, en daar hoort de BM2400 eigenlijk wel bij, niet alleen om te horen, maar ook hoe het eruit ziet. Het oog wil tenslotte ook wat...  

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Wed, Mar 16 2016 4:05 PM

Je ma/kan een pm sturen.

Maar je moet toch al gauw tussen de €150 en €200,- denken. er gaan een flinke hoeveelheid nieuwe onderdelen in. Van elco's, potmeters tot lampjes. En als de schuifregelaars stuk zijn, dan komen die er ook nog bij.

Page 1 of 1 (4 items) | RSS