ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik wil Spotify streamen via mijn samsungtablet (android) naar mijn playmaker.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?
De Playmaker maakt gebruik van AIRPLAY om te streamen.
AIRPLAY is van Apple en kan zodoende normaliter alleen met Apple producten (Ipad, Iphone, PC met iTunes, etc) gebruikt worden.Op een android toestel zijn er wel workarounds:Zo is mijn android toestel rooted en daardoor kan ik de app AirAudio (werkt dus alleen volledig als je android toestel geroot is).Zodra je muziek speelt op dat android apparaat en je bent verbonden met wifi (waar ook de Playmaker in hangt) dan krijg je automatisch de optie om dat geluid (welk geluid dan ook. Dus al het geluid wat normaal uit de interne luidspreker komt) via AirPlay te streamen naar de Playmaker.Geluid is goed. Meen wel dat het max 320kbps is. Dus niet zo goed als via een Apple product, maar werkbaar.Als je je android device niet kan/wil rooten, dan kan je niet uit de voeten met de playmaker (althans niet streamen, wel bedraad via een jack naar tulp kabeltje). Je kan dan uit de voeten met bijv een Beosound Essence. Daar zit Spotify Connect ingebouwd en gaat dus niet via Airplay.
This may inspire you to a solution:
http://gizmodo.com/how-to-stream-anything-from-android-to-airplay-1578516449
MM
There is a tv - and there is a BV
Be warned, Allstream requires your mobile device be rooted in order to work!
Wel netjes als je even antwoord geeft als je vanuit meerdere hoeken uitleg en oplossingen aangedragen hebt gekregen!