ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej herinde
Jeg har købt en Beogram tx, og den virker og spiller umiddelbart fint. Men på under hvert nummer begynder den at 'takke over' og spille i samme rille. Plader som jeg fint kunne afspille på en tidligere pladespiller. Hvad tror i det kan skyldes? Er det noget med pickuppens følsomhed? Det er en mmc5.
Mvh Henrik
Det kan være at vægten ikke er stillet korrekt, en MMC5 skal stå på 1,5 gram fra fabrikken.
Men, det er nok mere sandsynligt det er en defekt pickup, det kan være nålen der er slidt, men selve ophænget bliver også slidt.
Du kan ikke selv fikse den, den skal renoveres, eller du skal finde en anden pickup.
/Weebyx
Forbliver de to arme parallelle?
Martin
Nu har jeg stillet den til 1,5 og bum så virker den pludselig!...troede jeg...men så sker det igen på sang nr 2. Her opdager jeg så de to arme IKKE forbliver parallelle (dillen), og til sidst støder sammen. Hvad skyldes det, og kan jeg selv fikse det?
Den har ogsået punkt hvor den kører lidt trægt når man bruger << >>
Fejl i tracking-kredsløbet (lampe/LDR) og behov for rengøring af snekke, bøsning osv., ny servorem etc.
Ok Martin. Kan du fikse de fo mig, og hvad vil det koste?
henrik
Send mig en email.