Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Cd-speler defect van beocenter 9000

rated by 0 users
This post has 17 Replies | 1 Follower

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga Posted: Sun, Jul 29 2012 1:28 PM

Beste forumleden,

Mijn cd-speler van mijn beocenter heeft wederom de geest gegeven. Een aantal jaren geleden heb ik hetzelfde probleem (leest geen cd's meer en klepje gaat gelijk weer open) al eens gehad. Ik heb toen het cd loopwerk vervangen door een oude cd- speler van Philip te slopen. Ik weet alleen niet meer wat voor een type cd-speler het was. Ik heb gisteren 1 gekocht maar het binnenwerk is compleet anders.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.

Gr. Hans

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Jul 29 2012 2:20 PM

Kijk hier eens: http://archivedforum2.beoworld.org/forums/p/1163/9718.aspx#9718 . De laser is vrijwel nooit defect bij deze apparaten.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Aug 4 2012 11:58 AM

En?? Nog succes gehad?

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Sun, Aug 5 2012 6:44 PM

Nee, helaas1 Ik heb alles doorgesoldeerd maar het geen effect, Ik denk dat de laser defects omdat het plastic lensje ook los zat. Likt me dat ik opzoek moet naar een oude een cd-speler van philips.

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Sun, Aug 5 2012 6:44 PM

Nee, helaas1 Ik heb alles doorgesoldeerd maar het geen effect, Ik denk dat de laser defects omdat het plastic lensje ook los zat. Likt me dat ik opzoek moet naar een oude een cd-speler van philips.

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Sun, Aug 5 2012 6:46 PM

Sorry voor de taal! Iphone en dit forum gaat niet lekker samen!

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Hmm, hou er wel rekening mee dat er twee types CD-speler zijn gebruikt in de BeoCenter 9000, de CDM2 en de CDM4. Heb je een foto van de laser?

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Tue, Aug 7 2012 10:32 AM

Hierbij de foto van de laser!

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Ik zie geen foto........Indifferent

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Tue, Aug 7 2012 9:24 PM

Ik zie hem wel? Zal wel komen omdat ik hem

vanuit mijn mailbox url. Ik kan hem je wel rechtstreeks via je mailadres sturen!

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Stuur maar even per mail, dan kan ik wel vertellen of het een CDM2 of CDM4 is.

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Wed, Aug 8 2012 5:41 PM

Wat is het mailadres?

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Wed, Aug 8 2012 9:26 PM

Ja, zo kunnen wij weer niet meegenieten!

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Het is een CDM2, die kom je wat minder vaak tegen.

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Thu, Aug 16 2012 2:15 PM

Beste forumleden,

Ik heb ondertussen de decoderprint goed doorgesoldeerd en de kapotte laser vervangen. Ook heb ik één elco vervangen. (zie er maar 1 zittenmet de waarde van 33 op de print onder de laser.

Het resulttat is nul want hij doet nog steeds hetzelfde, klepje gaat dicht, cd begint te draaien en klepje gaat weer open.

Ik heb trouwens de oude laser in de speler gemonteerd die ik heb gekocht en die geeft nu een error waar hij het eerst perfect deed.

Hoe nu verder?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Thu, Aug 16 2012 9:18 PM

Tsja, er kan nog mee aan de hand zijn. In hoeverre is de sloop CD-speler elektronisch gelijk aan de speler in de BeoCenter? Is het ook een gescheiden servoprint en decoderprint? Zo ja, zijn de connectoren tussen de printen gelijk? Dan kun je het complete loopwerk inclusief servoprint van de BeoCenter 9000 in de andere Cd-speler testen. 

Heb je overigens ook gekeken naar de solderingen van het kleine relaisprintje dat achter de processorprint en naast het loopwerk zit? Dit is het relais dat de CD-speler inschakeld, hier willen ook nog wel eens slechte solderingen in zitten.

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Thu, Aug 16 2012 9:45 PM

De sloopspeler is redelijk gelijk maar de connectoren zijn anders! Voor wat betreft het soldern heb ik alles opgevolgd wat je in het andere topic had gezet! Vind het alleen raar dat ik maar 1elco vind! En zit hij ook daar?

Roga
Not Ranked
Posts 28
OFFLINE
Bronze Member
Roga replied on Thu, Aug 16 2012 9:45 PM

De sloopspeler is redelijk gelijk maar de connectoren zijn anders! Voor wat betreft het soldern heb ik alles opgevolgd wat je in het andere topic had gezet! Vind het alleen raar dat ik maar 1elco vind! En zit hij ook daar?

Page 1 of 1 (18 items) | RSS