Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Endnu en forhandler er lukket :-(

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion Posted: Sun, Jul 29 2012 8:55 PM

Så er min forhandler i Kolding lukket, jeg synes det er trist at DK's 7. største by ikke kan mønstre en B&O forhandler. Men som jeg kunne forstå, så er en del forhandlere i DK lukket de seneste år.

Men der er nok hårde tider, og jeg kan forestille mig at B&O stiller store krav til deres forhandlere og deres (dyre) udstillinger.

Og jeg har lidt svært ved at se mig selv køre langt for at kigge lidt på B&O produkter.

Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Sun, Jul 29 2012 9:27 PM

Det var da en trist nyhed at vende hjem til. Jeg har kendt og ofte haft mange gode B&O snakke med Michael, indehaveren, igennem en del år efterhånden. Sidst jeg besøgte butikken, før ferien,  havde jeg dog på fornemmelsen at noget var galt. Du har ret i at der stilles store og dyre krav til butikkerne, så det kræver trods alt en vis omsætning. Om Middelfart, Vejle, Haderslev eller Fredericia er langt for dig ved jeg ikke, men jeg kører nu gerne lidt for at se og høre om B&O. Men nu desværre en forhandler mindre i vores område af Danmark......

Peter Pan
Top 50 Contributor
Posts 2,088
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2
 
"jeg kører nu gerne lidt for at se og høre om B&O"
 
Det er ikke nok, butikkerne er også nødt til at have et salg.
 
Samtidigt tror jeg ikke at de ældste indehaver, er klar til den digitale verden som B&O nu har taget hul på,
dette kan være e'n grund til de opgiver.
 
De div. service ydelser de har tager sig godt betalt for, forsvinder også med den nye net opdatering af
PUC listen, med mere. Inden længe vil der kun være 2 B&O servicecentre i Danmark. Det betyder
også at butikker med små lokale værksteder får det svært. Tue har en politik, han er ved at føre ud i livet.
 
Personligt tror jeg det giver nedgang i salget for Bang & Olufsen, hver gang en butik lukker.
Så JA det er meget trist. Internet handel giver jo ikke den samme nærkontakt som opleves i en B&O butik,
og det kommer vi nok til at savne fremover. Nu er det Kina B&O satser på.
/Peter Pan
Beofan2
Not Ranked
Posts 64
OFFLINE
Bronze Member
Beofan2 replied on Wed, Aug 1 2012 3:08 PM

Peter Pan:
Det er ikke nok, butikkerne er også nødt til at have et salg.

Ja selvfølgelig Peter og nedgang i salget er nok årsagen til at B&O i Kolding er lukket. Min kommentar var rettet mod ønsket om at se B&O "live". Her er der, stadig, i trekantområdet flere muligheder inden for kort afstand.

Michael vil jeg ikke betegne som en ældre forhandler uden føling for den digitale tidsalder, tværtimod.

Nok satser Tue på Kina, hvilket er ganske fornuftigt, det er trods alt et stort marked, men det betyder jo ikke at de gamle markeder droppes. Men kravene skærpes uden tvivl til den enkelte forhandler.

JohanKristian
Not Ranked
Posts 8
OFFLINE
Bronze Member

Læste i avisen for nogle måneder tilbage at der var en forhandler i Vendsyssel der lukkede, så den eneste forhandler der er tilbage her oppe er Hjørring. Det er trist at de lukker rundt omkring i landet :-(

Steffen
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,408
OFFLINE
Bronze Member
Steffen replied on Mon, Sep 24 2012 11:02 PM

Så kan jeg da fortælle at der her i foråret åbnede en ny B&O butik her i Svendborg.

Jeg må dog sige - set fra et 'audiofilt' synspunkt er det ikke så spændende at komme ind i en B&O forretning mere som det var for år tilbage.
Meget få audio systemer...BS5/BS5 encore (og ja -så lige det kedelige BS4, som nok også snart forsvinder) -og så 3 forskellige docking stationer...Crying

Det var sgu lidt sjovere da man kunne gå rundt og se på masser af forskellige flotte audio-systemer.

beolion
Top 200 Contributor
Posts 485
OFFLINE
Bronze Member
beolion replied on Thu, Sep 27 2012 9:45 PM
Og i Kolding åbner B&O Vejle en butik i oktober.

Det glæder mig. Håber han får succes.

Men jeg glæder mig til at se hans koncept ift. før.
Page 1 of 1 (7 items) | RSS