ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Voor een nieuw te realiseren installatie (heb de B&O installatie al) zoek ik advies. Zou graag de volgende zaken centraal willen aan kunnen sturen:
Heb hiervoor het volgende bedacht, zou dit werken? Indien ja wat voor specifieke router zou je gebruiken voor de B&O aansturing en nog een extra WIFI punt in de zolder?
dank, voor de rest ziet de setup er naar jouw beleving wel goed uit?
Ik ben een beetje lost. Sommige zaken ontbreken. Cai naar tv. Pl naar beolab 3. Ethernet naar tv. Je gebruikt overal cat7. Dat kan natuurlijk maar dat is vreselijk dik en stugge kabel. cat7 is nodig voor analoog over cat, niet voor ethernet over cat. Ik zou voor ethernet gewoon cat6 pakken dat voldoet meer dan goed genoeg. Voor pl gewoon pl pakken en de converter wegwerken aan de tv-kant, niet aan de speaker kant. Je legt de bekabeling ook niet als netwerkbekabeling dus wwarvoor zou je er netwerkbekabeling voor gebruiken. Als je alles naar de meterkast trekt en daar patcht kon ik me er nog wat bij voorstellen maar nu niet echt. In de extra router voor b&o zie ik ook niets. Sorry.
BeoVision 11-55, BeoLab 8000, BeoRemote One BT, AppleTV 4, 2x BeoPlay A2, BeoPlay A1
Hoi, dank voor al jullie input. Ik heb alle apparatuur al behalve de converter en de TV. De B&O dealer wil perse ook alles aansluiten en vraagt daar een fors bedrag voor vandaar dat ik het graag zelf doe. Zie hieronder mijn aangepaste schema, wat vinden jullie hiervan?
De cat6 kabel tussen de BV en de BL-converter heb je niet nodig! De BL-converter maakt via de router contact met je BV.
Super dank Beosound voor de snelle terugkoppeling. Ik zal deze weghalen, ziet de rest er wel goed uit?
De rest ziet er op zich goed uit. Zou wel opletten met de PL-kabels. Zorg dat die i.i.g. MK3 zijn i.v.m. bromproblemen en andersoortige geluiden die je niet hebben wil (m.n. voor de BL2 en 3).
dank!