ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej alle, håber på lidt hjælp
YouSee slukker start 2017 for FM signalet, og jeg har en Beosound 4 uden DAB. Har jeg virkelig kun 2 muligheder fremadrettet? Streaming til Beosounden via min iPhone eller bruge en gammeldags stueantenne (gud forbyde det)?
Slind: Hej alle, håber på lidt hjælp YouSee slukker start 2017 for FM signalet, og jeg har en Beosound 4 uden DAB. Har jeg virkelig kun 2 muligheder fremadrettet? Streaming til Beosounden via min iPhone eller bruge en gammeldags stueantenne (gud forbyde det)?
Du kan også finde radiokanaler på dit tv via YouSee, men ellers nej. Der er ikke andre muligheder.
https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/fm-sluk
/Weebyx
Du kan selvfølgelig købe et ny B&O Play (A6/A9...) produkt eller BS Moment/BS35... Og så bruge TuneIn til radio I stedet..
Du har en 3die mulighed, at få indbygget et DAB+ modul i BS4.
mvh/fritz
En løsning kan være: OneRemote DabFM2. Kategori: B&O DAB+, FM tuner. Betjening: Med B&O.Information: DAB+ og FM tuner for tilslutning til ethvert B&O system.Tilslut til A.AUX indgangen på nyere systemer. Tilslut til TP, CD eller PH indgange på ældre systemer.Tilslut til Scartindgangen på TV i hoved rum eller linkrum.Tilslut til BeoLink Active i linkrumTilslut til Masterlink via BeoLink Cenverter i stand-alone installationer.Betjen med Beolink 1000, Beo4, Beo5 eller Beo6.Pris 1.995. Kr. - Click her. Download Danske PDF brugervejledning for DAB+ og FM tuner. - Click her.
Weebyx: Slind: Hej alle, håber på lidt hjælp YouSee slukker start 2017 for FM signalet, og jeg har en Beosound 4 uden DAB. Har jeg virkelig kun 2 muligheder fremadrettet? Streaming til Beosounden via min iPhone eller bruge en gammeldags stueantenne (gud forbyde det)? Du kan selvfølgelig købe et ny B&O Play (A6/A9...) produkt eller BS Moment/BS35... Og så bruge TuneIn til radio I stedet.. /Weebyx
Så ville jeg jo nok foretrække at tilslutte en BS Essence-boks til Aux'en.
Så er der udover TuneIN/netradio også adskillige andre muligheder for at høre musik via BS4.
MM
There is a tv - and there is a BV
Du behøver da ikke at Yousee skal tage dit radiosignal ned for dig.Drop Yousee og sæt en stueantenne op (en meter ledning ovenpå gulvpanelet).Martin
Problemet er, at flere af kanalerne på Yousee FM er DAB kanaler konverteret til FM. det forringer kvaliteten. De kanaler forsvinder fuldstændigt. På min BS4 med DAB plus, kører jeg ren DAB, da jeg så har alle kanalerne og i bedste kvalitet. Det vil jeg ikke have fra Gladsaxe senderen/Hove på FM, kun på DAB. Fordelen med DAB modulet, er man fortsat har link muligheden. Det har man ikke med Peter Pans løsning.på en BS4. I dag er det muligt, at få eftermonteret et DAB+ modul. Det har endvidere den fordel, at Codex også bliver opgraderet, hvilket betyder, at med kan bruge SD-kort op til 32 GB ram formateret i fat 32, i kortlæseren. Det giver faktisk mening.
mvh /fritz
Så var det måske nemmere og billigere at finde en på den blå.
Så lige en i Hovedstadsområdet dér ;-)
Og så sælge din egen efterfølgende ;-))
FM giver da langt bedre kvalitet end DAB?Meget endda.
DAB blev ganske vist sat i verden for at muliggøre bedre lydkvalitet, men det bruges ikke i praksis, fordi der er flere penge i atbruge båndbredden på at transmittere flere stationer.Meget af det der sendes, kan sammenlignes med 128K MP3. Sikkert fint i en bil men det er da ikke på nogen måde bedste lydkvalitet.
DAB+ giver mulighed for at lave fejlkorrektion (digitalt) og større komprimering.Det første har vist sig nødvendigt.Det sidste giver flere penge men bestemt ikke bedre lyd.
Martin
Martin, god diskussion.
Ikke helt enig. Mange netradioer sender kun på 128 k i mp3 format, nogle sender dog med hørere "båndbredde". På DAB er der også flere stationer, der sender på hørere båndbredde over 128K, F.eks DR P 2 ligger på 160K. DAB er støjfrit, hvis antennen er i orden. FM i stereo har problemer, hvis antennen ikke er 100 % i orden. Sidst men ikke mindst, ikke alle DR kanaler er tilgængelige på FM.