ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Bij het schoonmaken zag ik dat het foam van de speakers in mijn MX8000 stuk waren. Wat vinden jullie? De peakers in zijn geheel vervangen (waar zou ik deze kunnen krijgen?) kan ik er ook een ander merk in zetten? zo ja, welke? Of gewoon zelf het foam proberen te vervangen? en waar zou ik dat foam kunnen krijgen?
Dank voor jullie antwoorden alvast!
Groet, Rolf
Hallo Rolf,
ik zou als eerste vragen of de woofers nog te krijgen zijn bij de B&O dealer en wat ze kosten. Dan is het een kwestie van 4 schroeven per speaker en je hebt ze vervangen, de gemakkelijkste oplossing dus. Mochten ze niet meer te krijgen zijn, dan zou ik ze (laten) refoamen.
Top! Ga ik dat doen. Dank voor je hulp!
Ik heb nog een hagelnieuwe MX8000 (blauw) op zolder staan, doe een goed bod dan kun je hem voor onderdelen gebruiken
Groeten,
Louis VorstenboschHoorn NH0647035454
Het is vrij simpel om de foamranden te vervangen. Ga naar `Goodhifi.nl` waar voor allerlei merken foamranden verkrijgbaar zijn. Je kan zelfs kiezen uit randen van stof, foam of rubber. Ik keis altijd voor rubberranden omdat die duurzamer zijn en in principe langer meegaan. Voor bijvoorbeeld de CX100 heb je 4 randen nodig dat ook als set van 4 sts verkrijgbaar is. kost rond de €15,00 Bestel ook de apart te bestellen lijm erbij. Met verzendkosten meegerekend ben je voor €25,00 klaar. Ik heb zo al meerdere boxen een tweede leven kunnen geven. Na de refoaming klinken ze zoals een box van B&O moet klinken en klaar is Kees. Het is absoluut niet nodig om de gehele speaker te vervangen. Alleen echter één ding...ik heb niet kunnen ontdekken dat er voor de MX8000 randen verkrijgbaar zijn maar je kan altijd de vraag aan hun stellen. Succes.
Kees
Beobuddy moet je het aan vragen.