Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Refoam of nieuwe woofers RL140

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

medervee
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
medervee Posted: Tue, Oct 25 2016 7:22 PM

Hallo,

Fijn dat dit forum bestaat (ik ben nieuw:-)). Excuus als dit onderwerp vaker aan de orde is geweest maar ik vond eigenlijk niet het antwoord op dit forum tot nu toe.

Ik heb de RL!40's onlangs vervangen voor Kudos. De Kudos bevallen prima maar ik mis toch de helderheid en openheid van de BenO's. De B&O's deden dienst als tweede set in de achterkamer op dezelfde versterker als de Kudos. 

Het viel mij laatst pas op dat het laag totaal weg is (ben meer van hoog/detail). Bij een nummer dat met zware trom begint hoor ik eigenlijk alleen een plop/til-geluidje. Als ik hem op zijn/haar rug leg hoor ik vooral krakend geluid uit het wooferdeel komen.

Vragen waar ik mee zit zijn:

-Is dit opgelost als ik de foamringen vervang? En zo ja, is dat een beetje zelf te doen? Heb al wel gevonden waar ik ze kan krijgen maar denk dat vooral het uitbouwen een probleem kan zijn. Ik heb ze nog niet open durven maken.

En is het niet beter om er gewoon andere woofers in te zetten van 16,5cm en 8ohm? Of is de kans groot dat het geluid dat minder mooi wordt en/of kom ik met het filter in de knoei?

Ik ben erg benieuwd of iemand hier iets over kan zeggen...Ik hoop echt dat ik het geluid weer zoals vroeger kan krijgen.

Dank jullie wel!

medervee
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
medervee replied on Wed, Oct 26 2016 2:33 PM

aanvulling: de foamranden zijn zo goed als weg....en het middelste punte is ingedeukt. zou refoamen helpen of moet ik op zoek naar nieuwe woofers? en zo ja iemand enig idee welke qua kwaliteit in de buurt komen?

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Oct 26 2016 9:48 PM

De geluidsweergave van een luidsprekerunit is niet alleen afhankelijk van het formaat van de speaker. Het is dus aan te raden om de originele speakers te refoamen om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven. Is dit zelf te doen? Dat is afhankelijk van hoe handig je bent.

Beold
Not Ranked
Denmark
Posts 69
Bronze Member
Beold replied on Wed, Oct 26 2016 10:25 PM

Not sure if i fully understand the thread (I am from Denmark) :-).

But I had the 4 woofers from my RL 7000 refoamed and they sound super now. I used a refoam service here in Denmark.

Office: Beomaster 3000-2 with Beovox P45 (all in white)

Living room: Beomaster 7000 and Beogram 7000 with Beovox RL 7000 (all in white)

Kitchen: Beocenter 2300 with Beovox 4500 (not available in white :-(

Page 1 of 1 (4 items) | RSS