ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej!
Jag har en enkel fråga om mottagning av satellitsignaler.. Stämmer det att man inte på något sätt kan använda sitt Viasat-abonnemang tillsammans med en BeovisionTV? Då menar jag inte med boxen som följer med och PUC utan med den inbyggda S2-mottagaren och en CA-modul direkt i TVn (såsom man ju vill ha det om man nu köper en ny, modern TV med en ny modern mottagare..)
Konfunderad B&O-kund...
Jeg kan ikke se nogen grund til at man ikke skulle kunne!
Der er dog nok noget, som ikke kan gøres som ved en ekstern boks (såsom optage...).
Hvad er det for et BeoVision og hvad siger din forhandler?
MM
There is a tv - and there is a BV
Det är den nya Horizon samt en Beovision 14. Jag har tidigare haft andra Beovision-modeller men köpte två nya nu inför julen. Dessa har ju inbyggda S/S2 mottagare och jag har Viasat via parabol. Tänkte att det vore modernt att använda den inbyggda mottagaren och slippa en massa boxar. Jag bor i ett slott och har ca. 100 kvm vardagsrum som jag har tv-apparaterna i. De står en bit in på golvet och det finns inga möbler i direkt anslutning att gömma boxar etc. i.. Det ser ut ungefär som i en B&O-produktkatalog hemma hos mig..
Min förhandlare är ingen vidare tekniker och säger att "hur Viasat fungerar vet han inte"... Såklart.. En TV-förhandlare är ju bara en vanlig "bilförsäljare".. Din bästa vän innan köpet och därefter väldigt upptagen..
tIRED: Det är den nya Horizon samt en Beovision 14. Jag har tidigare haft andra Beovision-modeller men köpte två nya nu inför julen. Dessa har ju inbyggda S/S2 mottagare och jag har Viasat via parabol. Tänkte att det vore modernt att använda den inbyggda mottagaren och slippa en massa boxar. Jag bor i ett slott och har ca. 100 kvm vardagsrum som jag har tv-apparaterna i. De står en bit in på golvet och det finns inga möbler i direkt anslutning att gömma boxar etc. i.. Det ser ut ungefär som i en B&O-produktkatalog hemma hos mig.. Min förhandlare är ingen vidare tekniker och säger att "hur Viasat fungerar vet han inte"... Såklart.. En TV-förhandlare är ju bara en vanlig "bilförsäljare".. Din bästa vän innan köpet och därefter väldigt upptagen..
Altså ærligt talt - du burde gå hårdt på ham og bede ham om at undersøge det.
Det er ikke noget (større) problem for ham at ringe til sine kontakter på B&O!
Der er to slots til moduler på BV14/Horizon.
(Se også side 79/80 i brugervejledningen.)
Heri kan isættes 2 identiske moduler/kort - dette muliggør optagelse, hvid du har en usb-disk tilsluttet.
(Denne burde nemt kunne gemmes bag på tv'et).
Jeg kan ikke se, at der skulle være problemer i det, men du bør alligevel få din forhandler til at bekræfte det.
Alt dette selvfølgelig forudsat at du kan få alle de CA-moduler/kort, som du har brug for.
Kontakt eventuelt din satelit-tvudbyder - de bør også vide herom.
Millemissen: Altså ærligt talt - du burde gå hårdt på ham og bede ham om at undersøge det. Det er ikke noget (større) problem for ham at ringe til sine kontakter på B&O! Der er to slots til moduler på BV14/Horizon. (Se også side 79/80 i brugervejledningen.) Heri kan isættes 2 identiske moduler/kort - dette muliggør optagelse, hvid du har en usb-disk tilsluttet. (Denne burde nemt kunne gemmes bag på tv'et). Jeg kan ikke se, at der skulle være problemer i det, men du bør alligevel få din forhandler til at bekræfte det. Alt dette selvfølgelig forudsat at du kan få alle de CA-moduler/kort, som du har brug for. Kontakt eventuelt din satelit-tvudbyder - de bør også vide herom. MM
Han säger bara att man inte kan se Viasat via Satellit med en Bovision-tv.. Kan det verkligen stämma? Vis man köper en Panasonic, Samsung eller Philips så går det fint. Men inte med en B&O.. Underbart... B&O klarar icke Viasats CA-modul...
Prøv eventuelt her:
http://www.bang-olufsen.com/da/customer-service/contact-us