ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik heb een Loewe one aangeschaft. Kan ik nu het geluid via de BM 5 naar mijn Beolab 9 af laten spelen?
Zo ja: hoe?
Leko:Ik heb een Loewe one aangeschaft.
Dat kan alleen als je een complete BM5 met BS5 hebt.
Dan kun je middels een Behringer UCA 222 kastje een extra A.AUX ingang creeëren die je kunt selecteren via het scherm van de BS5 (of de Beo4).
Maar enig twijfel is wel op z'n plaats, want ik weet niet hoe je straks met de zgn "lip-synchroon" uitkomt.
Ik ben in het gelukkige bezit van de BS5 en BM5. En ben er nog steeds heel blij mee.
Alleen de aansluitingen zijn op zijn zachtst gezegt een ramp.
De audio aansluitingen, achter in de BM 5, staan in de beschrijving blanco gehouden. De audiomaster is op aan gezet, op de Loewe is de earphone jack geactiveerd. Maar geen geluid.
ik heb nu een Bose er op aangesloten. Is i.i.g. Een stuk beter, maar is het natuurlijk niet.
De behringer lijkt me een goed alternatief. Als het werkt. En je gaat inderdaad van digitaal naar analoog, hoewel je in de Loewe die keuze ook kan maken in de earphone plug.
Dank voor de medewerking. Ga er over nadenken.
De mini-jack aansluitingen van het moederbord werken niet.
Met de USB DAC kun je alleen geluid invoeren. Die Behringer kost niet veel. Dus het proberen waard, zou ik zo zeggen.
Die wordt dus (B&O)softwarematig ondersteund.
Thanks beobuddy. Gaan het proberen.
Het spijt me heel bijzonder, maar ik krijg geen geluid uit de BM 5 met de Behringer.Het lampje van de USB brandt, maar er komt met geen mogelijkheid geluid uit.
Ik neem aan dat je de BM5 hebt herstart?
Als het goed is heb je de optie A.Aux in het menu erbij gekregen.
De Behringer heeft 4 tulpaansluitingen. Die wijzen voor zich.
Ja. De audiomaster stond al aan.
De behringer werkt nu wel. ( had een defecte ontvangen, netjes een nieuwe gekregen). Het werkt, alleen inderdaad met vertraging. Nog een poging gewaagt met een lipsync audio corrector. Kan ook niet, omdat het geluid uit de tv verdwijnt. Beeld-geluid verhouding wordt alleen maar groter. De loewe heeft ook een corrector, maar haalt die correctie net niet.
Nog een tijd zitten dubben hoe of wat. Ook zitten wachten totdat Spotify op de BS 5 weer zou gaan werken. Helaas. Sinds vandaag is me duidelijk geworden dat Spotify nier meer gebruikt kan worden op de BS. Spotify heeft de applicatie gestopt.
Na wat rondgebeld te hebben vandaag en dankzij een prettig gesprek met iemand van de Beostore in Rotterdam, ben ik tot de conclusie gekomen dat de enige manier waarop ik het geluid uit de tv op mijn Beolab 9 kan krijgen via een sonos of bluesound node 2 is.
Dat betekent wel dat ik afscheid kan nemen van de BM5 en BS5. Alle functies van de BM5 kan ik ook op de bluesound note krijgen. Jammer. Maar de beomaster heeft voor mij nu teveel beperkingen. En ik kan ook b.v. Qobuz erop nemen, met een veel beter geluid dan de Spotify.
Voor een redelijke prijs te koop: BM 5 en BS 5. In uitstekende staat, harde schijf van 500 Gb.
Je zou nog een Google Chromecast Audio kunnen overwegen i.c.m. de Behringer.
Dan kun je Spotify streamen naar je BM/BS5 via de chromecast Audio.
In ieder geval goedkoper.
Dan heb je volgens mij bagger aan geluid....
Ja. Die suggestie is ook gegeven. Maar dat lost het probleem tv audio niet op.
Het geluid via de behringer klinkt al goed. Volgens divers " kenners" klinkt de bluesound heel erg goed. Ah joh, effe sparen. Is ook niks mis mee.
Leko:De behringer werkt nu wel. ( had een defecte ontvangen, netjes een nieuwe gekregen). Het werkt, alleen inderdaad met vertraging. Nog een poging gewaagt met een lipsync audio corrector. Kan ook niet, omdat het geluid uit de tv verdwijnt. Beeld-geluid verhouding wordt alleen maar groter. De loewe heeft ook een corrector, maar haalt die correctie net niet. Nog een tijd zitten dubben hoe of wat. Ook zitten wachten totdat Spotify op de BS 5 weer zou gaan werken. Helaas. Sinds vandaag is me duidelijk geworden dat Spotify nier meer gebruikt kan worden op de BS. Spotify heeft de applicatie gestopt. Na wat rondgebeld te hebben vandaag en dankzij een prettig gesprek met iemand van de Beostore in Rotterdam, ben ik tot de conclusie gekomen dat de enige manier waarop ik het geluid uit de tv op mijn Beolab 9 kan krijgen via een sonos of bluesound node 2 is. Dat betekent wel dat ik afscheid kan nemen van de BM5 en BS5. Alle functies van de BM5 kan ik ook op de bluesound note krijgen. Jammer. Maar de beomaster heeft voor mij nu teveel beperkingen. En ik kan ook b.v. Qobuz erop nemen, met een veel beter geluid dan de Spotify. Voor een redelijke prijs te koop: BM 5 en BS 5. In uitstekende staat, harde schijf van 500 Gb.
Blijft het probleem met Spotify.
Plus dat ik ook een upgrade wil van het geluid. In een ander topic had ik al gevraagd of er een mogelijkheid bestond om de audiokaart te vervangen. Niet dus.
Bedankt voor het meedenken
Het Spotify probleem ga je dan ook niet oplossen.
Je kan de UCA222 gebruiken met een ChromeCast audio via de AUX. Dan maakt de vertraging niet uit.Daarnaast kun je een T1611 aansluiten op de ML aansluiting van de BeoMaster 5, en kan je via de knop TV geluid van je Loewe over het systeem krijgen zonder vertraging.
De BeoMaster 5 heeft geen nieuwe geluidskaart nodig, hierin zit al een hele goede DAC
Spotify zit op de bluesound. Dus dat probleem is wel opgelost.
Over de kwalieit van de geluidskaart lopen onze meningen dus uiteen. Uit diverse recenties bljkt dat de geluidskwaliteit zeer goed is van de node 2. O.a. B&O dealers vinden het een aanrader.
Om maar even de uitslag te geven van mijn zoektocht naar een perfect geluid van mijn tv, hierbij de resultaten, en B&O fans gaan dit niet leuk vinden:
Ik had op zolder nog wat apparatuur staan. Impulse geluidsboxen en een Musical Technology versterker. Via de jackaansluiting op de tv aangesloten. Het resultaat is werkelijk verbluffend. Via Chromecast kan ik nu natuurlijk ook Spotify afspelen. En via een harde schijf ook de muziek (heb een backup op de computer staan) die op de BS 5 staat. Daarom heb ik nu ook vergelijkingsmateriaal met de BL 9 boxen i.c.m de BS 5.
Vergeleken met de analoge apparatuur komt het geluid van de B&O apparatuur uit een blik. De detailering van de Impulse is indrukwekkend. Ik heb nu ook even een proefabonnement bij Tidal. Echt indrukwekkend.
Het zal duidelijk zijn dat ik langzamerhand afscheid ga nemen van Bang & Olufsen. De BS 5 is niet makkelijk te verkopen heb ik gemerkt, misschien meer succes met de BL9.
Sorry voor de fans, maar ik ben nu een beetje klaar met onze Deense vrienden. Ook hun manier van communiceren is niet meer van deze tijd. Echt, en dat meen ik oprecht, heel erg zonde van dit merk, wat prachtige dingen heeft voortgebracht.
Het merk is aan het sterven......
Is de bv14 nu ook gestopt?
Dit is toch wel het diepte punt..
Inmiddels een Bluesound Node 2 aangeschaft.
De combinatie met de Beolab 9 is werkelijk prachtig. Hieruit blijkt dat de Beolab veel meer in zijn mars heeft dan de samenwerking met de Beomaster 5. En als je dan ook nog Tidal master er op afspeelt: Geweldig.
Nog even een vraag: Op de Node 2 zit een trigger functie. Als de Node uitgaat, zorgt deze functie er voor dat de speakers op stand-bye stand gaan na vijftien minuten. Daarvoor is een kabel aangeschaft met een trigger stekker. Alleen: De speakers gaan niet op pauze stand.
De Beolab staan in de stand line, dus kabel van linkerbox naar rechterbox en dan een kabel naar de Node met de trigger stekkertje.
Als ik de stroom bij de speakers er af haal en dan weer aanschakel, hoor ik een vrij harde plop uit de speakers komen.
Ik kan op de Node de instelling voor deze trigger niet aanpassen.
Suggesties?
Ik volg dit
Is de trigger spanning 5volt bij B&O
Triggerspanning vanaf 3V tot 12V is prima. Spanning wordt intern toch begrensd.
De triggerspanning heeft alleen zin als je de powerlinkaansluiting gebruikt. Als je de line-ingang gebruikt reageert de speaker op “rommel” op de lijn.
Dan gaat hij niet uit.
Dus een ander merk streamer word moeilijk op bang & olufsen luidsprekers?
Ik heb deze kabel aangeschaft:
http://powmascables.nl/contents/nl/d56_Kabels-voor-aansluiting-aan-receiver.html#p282
Het vierde item.
Voor dit apparaat:
http://www.bluesound.com/nl-eu/products/node-2/?cl
(Even naar beneden scrollen voor de achterkant.)
Dit gaat dus zo niet werken volgens jou Beobuddy?
Is er derhalve een andere oplossing, technisch gezien? Ik kan gewoon natuurlijk een stekkerdoos tussen zetten en elke avond een schakelaartje omzetten, waardoor ik de boxen uitzet. Maar ja, als het "mooier"kan...
Volgens mij gaat dat prima werken.
Je hebt dat verloopkabeltje direkt achter de Node. Dan ga met powerlinkkabel naar de eerste BL9 en vervolgens met powerlink door naar de tweede BL9.
Maar je moet de schakelaar op Links of Rechts zetten. Dan moet er geluid zijn. Dus de BL9's moeten inschakelen als de Node inschakelt. Daarna moet de set geluid geven.
Moet je bij de Node nog aangeven dat je de RCA uitgang wil gebruiken?
Kan je op die manier de T1656 ook aan sturen?
Ik had de schakelaars op "link" gezet. Stond in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing. Nu dus gewijzigt.
Ik wacht af.
De Node signaleert automatisch een aansluiting. Dat moet niet apart aangegeven worden.
I.i.g weer dank voor de reactie.
Dus het werkt leko
koning: Kan je op die manier de T1656 ook aan sturen?
Weet nooit de nummers uit m'n hoofd. Dat is een MCL2P of MCL/ML converter met versterker? Die kun je gebruiken met enkel powerlink aangesloten. Dus ja, dergelijke versterker met verloopkabel van Leko naar de Node gaat ook werken.
Das mooi!
Ik zal het morgen laten weten.
Ben zeer nieuwsgierig.. wil ook een bluesound note 2 kopen zie je.
Dus een speler van 549,00 heeft een beter geluid dan bm5 3500,00
Heb je ook een betere voeding op de bluesound zitten?
Nee. Gewoon uit de doos.
Ik heb al mijn cd's overgezet op flac, level 5, ongeveer 40% gecomprimeert. Het blijkt nu dat ik de cd's opnieuw moet overzetten naar uncompressed. Het verschil in kwaliteit is zo duidelijk te horen, dat het de moeite waard is om dit te gaan doen.
Ik heb nu ook mijn tv er op aangesloten. Werkt perfect allemaal.
Ben er heel blij mee.
Hoe is de app? Stabiel? No dropouts?
Heel stabiel. Het is wel even zoeken in het begin, zit niet echt logisch in elkaar, maar werkt prima.
Het werkt. Na een kwartier schakelen de boxen uit. Met dank aan Beobuddy. Opstarttijd: 0.05 sec. Perfect.
Aanrader Koning.
Bye bye B&O
Ga eerst voor de douche de bluesound note kopen.
Zat eerst nog te denken om de bluesound power note aan te schaffen,die heeft een 2x 60 watt versterker ingebouwd.
Maar nu met dat kabeltje van powmas kan ik de versterker gebruiken.
Bebuddy en leko bedankt!