ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Kjøpte nylig en god gammel ouverture med tilhørende høyttalere. Monterte den opp i stua, men er skuffet over lydbildet. Den spiller høyt men det virker som det er mye diskant. Beosound 8 docken har mye fyldigere og finere lyd. Perfekt balanse mellom diskant og bass, akkurat passe og fin punch i bassen. Så har gått tilbake til den. Men vil jo gjerne ha CD spiller. Noen som vet hvorfor ikke Ouverturen leverer like fin lyd, og er det mulighet å stille/gjøre noe med lyden? (Hadde den på soverommet før, der merket jeg ikke det samme.. Kan det være størrelsen på rommet?)
Velkommen til Beoworld.
Har du justeret på bas/diskant?
Martin
Takk :)
Nei, har ikke prøvd noen justeringer enda.. Justerer du via panel eller fjernkontroll?
"You think we can slap some oak on this thing?"
Noen spesifikke justeringer du anbefaler, basert på det jeg skrev i innledende post? Ja det er orginalhæytalerne til denne, de heter vel beolab2500? (https://www.beoworld.org/assets/thumbnails/beosystem2500-3.jpg) Det står bare Bang&Olufsen 1991 på de, og div andre serienummer etc. men står ikke modellnavn, merkelig nok.. Har sjekket og anlegget ble solgt inn til forhandler i 1994 så det er jo gammelt. Derfor mente en B&O forhandler at det ikke ville hjelpe å stille på lyden, da B8 er mye nyere og har et bedre og mer moderne lydbilde...
Har du prøvd din Ouverturen din i et større rom (stue el.) og opplever du ikke det samme som meg?