ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Staat toch vermeld dat ie van goud is?
Brengen & Ophalen
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-overige-tv-s/m762087091-bang-olufsen-beolux-tv-in-zeer-goede-staat.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
een echte BeoLux voor maar 150,- of voor 500 met een 2500 setje en 3 ab's (waarvan 1 al niet compatible)....de uitverkoop is begonnen :).
De TV is zo'n €150,-- te duur, en ik vraag me af welke mooie kleurvlekken er nu in het beeld zitten doordat de BeoLab 2500 die niet magnetisch is afgeschermd zo lekker dicht achter de beeldbuis staat. Ik vraag me trouwens af wat ze met die Beo1 bedienen.
http://link.marktplaats.nl/766171817
1620 euro?
http://link.marktplaats.nl/766159685
RL 6000 voor maar €400,--, met de opmerking "Geen onzinbiedingen" erbij. Misschien eerst eens beginnen met "Geen Onzinvraagprijs"?
:) ach ik had laatst wel een paar m100 voor 50 euro :)
En opeens is de prijs gedaald naar €299,99. Als hij die nog eens deelt en dan nog iets er af, komen we in de buurt.....
Laten we de rollen eens omdraaien en vertellen voor welke (spot)bedragen wij spullen kopen op Marktplaats. Wellicht dat er leuke dingen over te vertellen zijn toch?
Nou ja, zal ik dan maar beginnen? Beogram 9500 (mint) ooit opgehaald voor 150 euro met MMC3 naald! Na betaald te hebben en inmiddels al half in mijn auto gestapt te zijn vroeg verkoper of ik "dit" nog kon gebruiken, ze konden er toch niks mee. Een MMC1 nog nieuw in de originele plastic koker. Leuk of niet?
Nog maar een dan? Marktplaats te koop een Beomaster 5500 en Beogram 5500CD met handleidingen.
De foto (onduidelijk) gaf aan dat beide glimmende panelen had. Bij aankomst bleek het om een in nieuwstaat verkerende 7000 set te zijn maar met 5500 handleidingen. Voor 80 euro. Ook leuk? Voor weinig op Marktplaats heet deze thread toch?
Oei, zulke goede deals heb ik helaas nooit... Ik denk dat ik niet verder kom dan een paar bijna mint S75's voor een euro of 15 en een gratis beocenter 1800 met een nieuwe mmc 20E - B in originele verpakking.
Wouter
Wat ik overigens wel grappig vind is dat je rl60.2's al voor een paar losse euro's op de kop kunt tikken. Met een klein beetje moeite heb je dan luidsprekers die IMHO niet onderdoen voor bijv bl6000's die zo'n 100x zo duur zijn...
Kijken, kijken op Marktplaats zoals de meeste van ons doen. Trouwens, S75 voor 15 euro is ook een goede deal. Ik heb m'n werkplaats vol met S45, S75, S80 M150 speakers staan. Beetje poetsen, refoamen, nieuw stofje erop etc. Weer wat te doen voor de aankomende lente
:) zou de helft van de leuke deals naar jullie gaan? Ookal zie ik nooit jouw naam op marktplaats leslie.. Had jij trouwens laatst een paar MS150 opgehaald zonder de subwoofer unit?
- en wat verhaaltjes van mij:Een set Beovox M100 + Beomaster 7000 + CX100 zwart voor 275 :) kwam hem nog brengen ook de volgende ochtend.
- Een set actieve penta's voor 250 omdat de speakers stuk waren (refoam)
Is er iemand van jullie "strating" op marktplaats? hij bied echt elke dag op alles waar ik op bied...
Terug van weggeweest ... even dan .. Ik had nog een leuke:
In de zomer keek ik zowat om de 10 minuten op Mp, en jawel wat zag ik daar een GRATIS Beosystem 2500 set als defect aangeboden, compleet met muurbeugel, goede deurtjes, speakers en kabels... (geen originele WB stroom kabels), reiskosten 26,- :D Dát was nog eens geluk ! adv. stond er twee minuten op en ik was ondanks dat het al net niet 10 maal was bekeken wonder boven wonder de eerste beller !
Afijn, ik zie net dat de Beolab's ook fórs goedkoper worden, laatst een setje zwarte 4000's gezien voor €175,- dat is niet heel veel (hoewel ... ) begrijp alleen niet dat die 2300's etc nog zoveel waard zijn, gouden DAC's ?
aymeric:Ookal zie ik nooit jouw naam op marktplaats leslie.. Had jij trouwens laatst een paar MS150 opgehaald zonder de subwoofer unit?
Nee joh, ik heb m'n hele werkplaats al vol staan met speakers.
Salvador: Terug van weggeweest ... even dan .. Ik had nog een leuke: In de zomer keek ik zowat om de 10 minuten op Mp, en jawel wat zag ik daar een GRATIS Beosystem 2500 set als defect aangeboden, compleet met muurbeugel, goede deurtjes, speakers en kabels... (geen originele WB stroom kabels), reiskosten 26,- :D Dát was nog eens geluk ! adv. stond er twee minuten op en ik was ondanks dat het al net niet 10 maal was bekeken wonder boven wonder de eerste beller ! Afijn, ik zie net dat de Beolab's ook fórs goedkoper worden, laatst een setje zwarte 4000's gezien voor €175,- dat is niet heel veel (hoewel ... ) begrijp alleen niet dat die 2300's etc nog zoveel waard zijn, gouden DAC's ?
Hey Salvador, kun je ie Philipslogo weghalen aub
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-overige-tv-s/m766404882-bang-en-olijfsen-televisie-mcmxcii.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Deze vind ik toch wel weer leuk een 1992 olijfje :-)
Hmm ben benieuwd wat ik vandaag allemaal te horen krijg van een verkoper :) hij gaat schijnbaar een paar Beovox M150 verzenden voor 12,40 euro.... succes
Via GLS moet dat toch lukken? :-)
Leslie: Via GLS moet dat toch lukken? :-)
Iemand heeft een tijd geleden iets via GLS naar me toegestuurd binnen Nederland, was slechts een week onderweg. Ik verstuur liever met een andere vervoerder......
M100's en de rest van die houten serie zijn prachtige boxen, heb ze nog nooit gehoord maar de units en ouderwetse degelijk het die erin zit zal vast goeds beloven :) B&O zou zich weer meer moeten gaan afscheiden van andere merken en weer met een nóg degelijkere lijn moeten komen zoals alles vroeger was, en niet van die smd printjes etcetera. Ik weet hoe alles klinkt van B&O vanaf 1990 behalve de Penta's en de IWS2000 en ik heb hier thuis speakers staan die uit 1979 komen van een ander merk die hetzelfde niveau hebben van de Beolab's 5 kwa geluidskwaliteit en ook nog een beter laag vormen.
Waarom brengt Bang & Olufsen niet geheel nieuwe speakers uit die een geheel nieuw ontwerp hebben en niet zoals de Beolab 17 bijvoorbeeld, een rondje tekenen kan iedereen en niet iedereen vind het kristal achtige frontje mooi.
De Beolab 18, is mooi maar wie gaat er zo'n bedrag betalen voor slanke speakers waar eigenlijk nog een sub bij ontbreekt ? Als ik het geld zou hebben zou ik ze best willen kopen voor het design als meubelstuk, maar voor het geluid ? Ho maar :) De stemmen klinken prachtig en de speakers hebben sprankelend mooi hoog waar menig speaker jaloers op is maar de bass...
Maargoed weer ontopic :) , ik zie overigens steeds meer biedingen op beeldbuis tv's , wellicht een nieuwe hype ? :) voor de tweedehands markt is het goed... nou de rest nog..
En jij deze ontvangen ? (De M150 bedoel ik dus)
ook succes, want hopen dat er nog wat van over blijft...ik zou ze persoonlijk gaan halen (tenzij ze er toch al niet meer uitzien natuurlijk)
Philips logo ?, Leslie toch...het MFB logo !! :)
in de ideale wereld hadden speakers het uiterlijk van B&O en deze techniek van Philips gehad, maar helaas...de meeste Beolabs worden klankmatig moeiteloos ingehaald door de oude MFBtjes hahaha...
(maar ja, wat weet ik ervan als geluidstechnicus)
ik plaag maar een beetje hoor, ben blij met de labs 5000 (maar als ik niet 'kijk', maar 'luister' weet ik wel welke techniek hier 'wint').
Ha Paul :) Ja er stond eerst een Philips logo, nu staat er het markante logo van MFB :)
En ja .. de 5000's klinken van de actieve 90's speakers van B&O toch echt wel het beste (op de penta's na want daar heb ik nog geen luisterervaring van :) ) Een mooie doorgaande klank :) Maar toch niet zo'n diepe klank als... ;)
Bijna alle 70's (en 60's denk ik ook wel) speakers zijn zowat op sommige tweeters en midranges na bijna één op één Philips speakers met een B&O kast :) .. Hoe zou het met de filters geweest zijn, van welk merk waren die ? B&O zelf ?
M150's komen mijn huis niet in, ik vind ze mooi en robuust ogen maar ik weet dat ik mij beter op de bron kan richten :) mocht de ruil van die boxen goed gaan komt er nog een setje 541's (zulke schattige boxjes, en ze schijnen 4x zo groot te klinken !) Weet je wat een leuk projectje is ? een stel RL 2000's (witte kast, technisch exact als de RL45 en 45.2 maar iets fijnere specificaties dacht ik) ombouwen naar een dichte kast en er mfb's indoen... zal wel door de vorm voor geen meter klinken maar het idee is goed, heb al eens eerder zitten denken om RL's actief te maken .. (of zit ik Leslie nou op leuke ideeën te brengen, haha :) )
Salvador: heb al eens eerder zitten denken om RL's actief te maken .. (of zit ik Leslie nou op leuke ideeën te brengen, haha :) )
heb al eens eerder zitten denken om RL's actief te maken .. (of zit ik Leslie nou op leuke ideeën te brengen, haha :) )
Hmmm, let me think...
Hmmm...als je echt niks leukers met je vrije tijd kunt...
RL 45/60 kun je het best gebruiken als dak isolatie of voetenbankje :)
Ok, om ook wat 'goeds' te melden: zelf vind ik de CX 100 voor zo'n formaat zeker niet slecht :)
maargoed, tis het Marktplaats topic hier, dus laten we er geen babbelbox van maken :).
m150 x2 is zwaarder dan 32kg. ze komen via dhl op een pallet.. lijkt me duurder dan 12 euro lijkt me,heb alleen de dome tweeters nodig.
Haha Paul,
Ik denk dat een wieg voor een baby uit een RL60/45 ook wel te maken is !... wat te denken van een boodschappenmandje, een RL140 de fronten eraf en er een comfortabele stoel van maken ... er staan al een tijdje RL's 35 zonder fronten (waardeloos inprincipe) op MP voor een belachelijke prijs, wellicht iets voor iemand ? afwasteiltje ? :)
Toen ik de CX 50's die ik inmiddels al een tijde niet meer heb voor het eerst aan het testen was (na het ''reconen'' met rubberen randen) , stond ik versteld van het geluid van de stemmen ! Best zuiver en mooi voor zo'n klein boxje :)
Ik maak wel even een nieuw topic aan :)
http://link.marktplaats.nl/767182000
Weer iemand die er verstand van heeft. Een MX7000 110HRZ TV, als merk staat Sharp aangegeven. En op de foto staat een 50Hz MS6000.
Ik heb overigens wel een 100Hz MX8000 (2x MX4000 50Hz......)
Nou, de M150's kwamen netjes aan met DHL. de witte dome tweeters werken dus dan ben ik weer blij :) kan ik mijn eigen paar weer netjes origineel maken.
Iemand de rest nodig?
Nog steeds DE Marktplaats-hack er op?
Ik krijg continu de melding< nou kijk zelf maar hier
Beo Rules!!! Zijn er niet op MP @CleanSound
Zelfs op het forum worden dingen tka die voor een habbekrats op Marktplaats te vinden zijn en dan nog kompleet ook. Beotalk 1200 en DVD1 onderdelen bv...
DVD1 ... Ooit in huis gehad, nou nooit meer , wat een rommel ! De lasers zijn vrijwel altijd gaar en de lade opent en sluit soms snel... minder snel.. en ga maar door (afgezien van de bijgeluiden), doe mij maar een Sony Bluray speler :) (ook China rommel maar voor bijna dezelfde actuele prijs gewoon 3D full HD :) ) , schandalige kwaliteit was het voor de nieuwprijs waarvan er naar horen zeggen velen zijn verkocht, de tv's van B&O uit die prijsklasse waren wel van zéér goede kwaliteit en daar kon bijna geen merk tegenop. en dan hebben we nog de HDR1 's ;)
Beotalk 1200... zou ik wel willen hebben hoor ! prachtig antwoordapparaat ! evenals de mooie Beocom 5's of de degelijke Beocom 2 (banaan) ;)
Nou ja...tussen jouw blue ray en de dvd1 zit pakweg 10-15 jaar...het houdt een keer op he ?
in het kader van topic, niet mp maar wel verkoop: uitverkoop van diverse oudere beocenters, boxjes, zelfs 2 900RG zien staan (waarvan 1 al gratis mee mag), het museum bij Correct moet wat opruimen..
dus zeker niet alleen B&O overigens.
http://www.rotterdamsradiomuseum.nl/
als je in de buurt bent, altijd leuk even te kijken :)
Mijn huis puilt al uit, ik laat hem voorbijgaan.
Blackrix: Mijn huis puilt al uit, ik laat hem voorbijgaan.
Gelukkig, dacht dat ik de enige was...
Je huis dus EINDELIJK klaar?
800,- ...
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m769155584-bang-olufsen-beolab-5000-mondriaan.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Onderhoudsbakken (loslatende baspoorten die opnieuw geplakt moeten worden etc.) en het geluid mag dan wel redelijk klinken tegenover de rest van de B&O speakers.. ze zijn en blijven 20 jaar oud en hebben maar kleine woofertjes ;)
Mwa...indien zonder schade vind ik het niet heel erg onredelijk hoor, zo vaak zie je ze niet en zijn( best goed op te knappen.
Alleen in NL gaan ze dit er niet voor krijgen.