ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
B&O design is en blijft mooi en leuk om aan te rommelen maar de techniek erachter is prut. En zoals gewoonlijk overprized, rich man's toy!
Brengen & Ophalen
Het gaat allemaal weer een beetje off topic zo...
Maar het is een kwestie de zin van de onzon te scheiden (zoals bij alle apparatuur): veel mensen gaan voor een mooi kastje en horen er niks goeds of slechts aan, dus als ze dan gelukkig zijn...
Er zijn ook goeie dingen (ook bij B&O trouwens, bv de Acant blijft technisch gezien vind ik de beste tv ooit gemaakt) die er vaak toch lelijk uit zien.
Het is maar net wat men wenst :)
Ik ben best blij met (de mooie materialen van) de BV7 en 2 na ong 25 jaar nog goed klinkende en uitziende labs 5000 :)
Verder zijn het voor alle fabrikanten moeilijke tijden, welke weg te kiezen, geen tijd en geld om uit te proberen want ze moeten ook een crisis overleven.
Bv Loewe schijnt ook al bijna onderuit te hebben gelegen, en dat is toch ook niet echt rommel of lelijk.
Je haalt tegenwoordig al een setje "Klipsch" boxen voor onder 100,-, was dacht ik ooit ook iets meer dan een 'brand'.:)
Hopelijk kan B&O enkele goede dingen (blijven?) maken, dat ze daarbij instappertjes nodig hebben, so be it.
Overigens, de Beoplay hoofdtelefoon kreeg hier in Hilversum (ja: de jongens bij de radio) veel lof, dus...
Leslie: B&O design is en blijft mooi en leuk om aan te rommelen maar de techniek erachter is prut. En zoals gewoonlijk overprized, rich man's toy!
Niet mee eens! Het produceren in China of Tsjechië heeft niets te maken met het ontwerp van de elektronica, dat gebeurd nog steeds in DK. De keuze voor de componenten wordt ook nog in DK bepaald. En dat bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van de producten. Ook kan er in China of Tsjechië of andere lagelonenlanden gewoon goede producten worden geproduceerd, als de kwaliteitscontrole maar in eigen beheer is.
B&O is een kleine fabrikant die moeite zal blijven hebben met het bijhouden van de techniek, omdat ze zo klein zijn. En de techniek is de afgelopen jaren in een sneltreinvaart gegaan, moeilijk bij te benen voor kleine fabrikanten.
Neemt B&O altijd de juiste beslissingen? Ik denk het niet. Ook de manier waarop er met de eigen dealers wordt omgegaan en de after sales laat zwaar te wensen over. En klagen over de producten van B&O, da's nog nooit anders geweest. En toch blijven mensen het kopen........
Waar niet mee eens, dat het prut is of overprized. Sorry maar heel lang geleden heb ik een Avant RF gekocht voor 13000 piekies en waarvoor? Voor het design voornamelijk. Achteraf gezien een stomme beslissing gezien het feit dat zo'n kreng al jaren geen stuiver meer oplevert. Tweede miskoop was de aankoop van een DVD1 speler. Al direct na aanschaf had ik al zoiets van, 1000 piek voor een blikken kast met weinig inhoud en dan ook nog met een plastic laatje wat er uit komt schuiven. Laat ik het dan nog maar niet hebben over de misproducten zoals de Serenata, Serene en de Beocom 5. B&O, mooi design, leuk spul (vintage) om aan te knutselen maar daar is ook alles mee gezegd.
ipaul: Het gaat allemaal weer een beetje off topic zo... Maar het is een kwestie de zin van de onzon te scheiden (zoals bij alle apparatuur): veel mensen gaan voor een mooi kastje en horen er niks goeds of slechts aan, dus als ze dan gelukkig zijn... Er zijn ook goeie dingen (ook bij B&O trouwens, bv de Acant blijft technisch gezien vind ik de beste tv ooit gemaakt) die er vaak toch lelijk uit zien. Het is maar net wat men wenst :) Ik ben best blij met (de mooie materialen van) de BV7 en 2 na ong 25 jaar nog goed klinkende en uitziende labs 5000 :) Verder zijn het voor alle fabrikanten moeilijke tijden, welke weg te kiezen, geen tijd en geld om uit te proberen want ze moeten ook een crisis overleven. Bv Loewe schijnt ook al bijna onderuit te hebben gelegen, en dat is toch ook niet echt rommel of lelijk. Je haalt tegenwoordig al een setje "Klipsch" boxen voor onder 100,-, was dacht ik ooit ook iets meer dan een 'brand'.:) Hopelijk kan B&O enkele goede dingen (blijven?) maken, dat ze daarbij instappertjes nodig hebben, so be it. Overigens, de Beoplay hoofdtelefoon kreeg hier in Hilversum (ja: de jongens bij de radio) veel lof, dus...
Ach ja, al die saaie linkverwijzingen. Volgens mij heb ik je toch vaak horen katten op die B&O troep of niet Paul?
De restwaarde van een Avant heeft niets te maken met de kwaliteit van het toestel, maar met de markt. Geen enkele TV met beeldbuis levert nog een drol op. Reden is dat mensen allemaal een platte TV willen hebben omdat de buurman hem ook heeft. Vooral in het begin was het beeld van de meeste LCD-toestellen volkomen ruk! De beeld- en geluidskwaliteit van de Avant daarentegen wordt nog steeds alom geroemd.
Ik heb zelf een Serene gehad en heb daar tot een paar weken geleden mee gebeld. Ik heb nu een iPhone4, maar mis nog steeds de geluidskwaliteit van de Serene. Ook de ringtone van de iPhone komt niet in de buurt van de Serene, ik mis nu regelmatig een gesprek omdat ik de telefoon domweg niet hoor. De iPhone is er gekomen omdat ik een smartphone wilde, niet omdat de Serene te wensen overliet. Verder heeft de Serene me ook nooit in de steek gelaten, toestel is nu zo'n 8 jaar oud. Hoezo misprodukt?
De DVD1 is gekomen omdat er snel een oplossing vanuit de markt werd gevraagd voor het gemis aan een DVD-speler in het B&O gamma. Niet het beste product, wel een oplossing voor een vraag uit de markt.
De BeoCom 5 is ook niet het beste product, net zoals de BeoCom 2, maar vergeleken met de overige telefoons in de markt zijn het goede toestellen. Vergeleken met de BeoCom 6000 laten ze het nodige te wensen over, maar dat is naar mijn mening ook de beste telefoon die ik ben tegengekomen.
Elk merk heeft betere en mindere producten, zo ook B&O. En niemand houdt je tegen om gewoon een ander merk te kopen.
Ik ga maar niet de boel citeren, want dan ben ik over 2 uur nog niet klaar :)
Tja Paul... ik denk dat bijvoorbeeld jou MB Quarts de Beolab 5000's er met gemak uitspelen (doen ze ook) ... ben wel benieuwd wat een recap doet bij een 5000's :)
De BV 7 heb ik meerdere malen moeten schoonmaken en ik moet zeggen... heerlijk opgebouwd en inderdaad stevig... totdat ze met de bluray versies kwamen... die 55 inches begaven het telkens bij het LCD scherm (rare balken die wegvallen qua licht etc..) of iets anders :)
Qua opbouw is B&O wel heel erg goed, daarmee laten ze menig merk nog achteraan sluiten...
In de Philips spullen die ik nu heb is het heel verschillend... de MFB's zijn als een ramp (voor ons dan) opgebouwd en andere elektronica weer zo georganiseerd als B&O...
Maar het geluid daar gaat het op een gegeven moment om !
B&O denkt alleen maar aan het hoog met hun speciale acoustische lens technologie.. maar maak de boel nou eens wat mooier... luidspeakers met middentoon units en digitale correctieschakelingen voor het laag wat bij B&O veels te plofferig is.
Nee ik weet het wel van B&O... het komt hier niet meer in huis... ik heb het hier trouwens over het 1985+ spul... ouder heb ik nooit kunnen horen (S45 speakers etc..)
Hier een superschattig setje wat ik voor 10 euro bij het Rotterdam's Radio Museum had gekocht... voor €25,- aan nieuwe onderdelen erin (Low ESR elco's, Groene Led, etc..) en het speelt weer als nieuw... Ik durf best te zeggen dat deze gelijkklinken aan mijn Beolab's 8000 die ik had (eerste versie met extra passief filter en dus zonder ABL... en de eerste woofers)... werkelijk schandalig :) Dit setje is in zo'n staat en neemt zo weinig ruimte in dat ik het voor mijn leven hou :) (nee Leslie ik probeer je nog niet over te halen :P )
Filmpje ervan gemaakt :) : http://www.youtube.com/watch?v=9o1MsG1iUZo&feature=c4-overview&list=UU3u6QfPYcSNRyw-ISXar-Gw
Telefoons... persoonlijk vind ik de Beocom 2 en Beocom 5 het mooist...
Maar om voor de Beocom 5 nou iets van om en nabij de 500,- neer te leggen... plastic rommel zou ik dan zeggen... en het zijn nog onhandige dingen ook (zelfs als je ze kent... alleen het doorschakelen naar andere telefoons in huis is handig)
De Beocom 6000 vind ik een van de meest robuuste (op de lader pinnetjes na) telefoons die ze hebben gemaakt en voelen ook goed in de hand... qua techniek zitten ze simpel maar goed in elkaar ;)
B&O is wel iets voor iemand die bijvoorbeeld van crispy en mooie stemklanken houd... maar in evenwicht met het midden en laag is het totaal niet ;) (waarom het ene wel goed maken en het andere niet... half werk voor dat geld lijkt mij :) )
Goed ik ga weer even aan mijn Lab's 9 cq Lab's 5 knutselen (weer een MFB binnen gehaald...)
De vormgeving kan naar mijn mening nog steeds geen merk tegenop ... maar ze moeten wel wat met dat laag en midden gaan doen...
De avant's ... ja goed beeld... maarja inmiddels zeg ik, luidspeakerunits eruit, beeldbuis en printen afvoeren en de houten kast in de openhaard !
Ik denk dater qua geluid voor hetzelfde geld wel beter te krijgen is. Maar dan hebben we het niet over de afwerking en materiaalgebruik. En natuurlijk het bedieningsgemak. Bijvoorbeeld het automatisch downloaden van zenders naar de video vanuit de TV was bij B&O eind jaren 80 vrij normaal, anderen hebben dit nooit gehad. En eenvoudig programmeren via teletekst. Eind jaren 80 werd de klok van alle via link gekoppelde apparatuur gesynchroniseerd met teletekst. Bij andere merken alles apart instellen, en linken? En alles bedienen met één afstandsbediening, zie je ook weinig.
Veel mensen zeggen dat je bij B&O betaald voor het ontwerp. Is ook zo. Ze zeggen dat je betaald voor het kastje. Is ook zo. B&O onderscheidt zich door een product te leveren dat anders is dan de rest, dat is ook het bestaansrecht van het merk.
Even een vergelijk, er zijn mensen die zweren bij een auto van een duurder merk terwijl je voor veel minder geld een betere auto hebt van een ander merk. Maar ze blijven hun merk kopen, ook al kost het meer. Dat is voor een ieder een keuze, daar ben je vrij in en daar moet je elkaar ook vrij in laten.
hier wordt overigens nog steeds met plezier naar een Avant DVD gekeken, blijft voorlopig ook nog wel staan.
Blackrix
Er blijven altijd over die eeuwig over het merk wat te neuzelen hebben. Vaak zijn dat juist degene die het nooit hebben gehad of ervaren.
De opmerking dat het slecht ontworpen is, vind ik al helemaal nergens op slaan. Dan heb je ook nog degene die te moeten menen dat het allemaal Philips is, allemaal onzin. Meerdere merken gebruik(t)en Philips condensatoren, ic's noem maar op. Maar het is maar wat je er mee maakt.
Vroeger waren de versterkers als de BM4400 echt wel versterkers met aanzien.. De uni phase serie bij de luidsprekers hadden datzelfde. De CXjes, Penta's ga maar door. De tv's met hoge rapportcijfers qua beeldkwaliteit.
Dat het gemiddeld meer kost dan menig ander merk betekent blijkbaar dat je iets koopt wat op langere termijn nog steeds bij een hoop mensen iets losmaakt. Deze hele topic geeft toch wel aan dat apparaten van het merk zelfs na lange tijd van bijvoorbeeld 40 jaar oud, nog altijd verhandeld wordt, terwijl de doosjes van veel andere merken allaang samengeperst of gesmolten zijn.
Salvador: B&O is wel iets voor iemand die bijvoorbeeld van crispy en mooie stemklanken houd... maar in evenwicht met het midden en laag is het totaal niet ;) (waarom het ene wel goed maken en het andere niet... half werk voor dat geld lijkt mij :) )
Dit is natuurlijk maar een persoonlijke mening.
B&O wil een natuurlijk getrouwe weergave en heeft daar de Cube voor als meetinstrument en een panel met luisteraars met een absoluut gehoor.
B&O is een merk die veel ervaring heeft in actieve speakers. Dat iedere speaker uitgemeten wordt en dat dat meegenomen wordt in menig beolab, is iets wat de meeste niet eens weten. Maar met die wetenschap en knowhow zorgen ze er wel voor dat alle speakers hetzelfde klinken.
Als vergelijking: Zet maar bijvoorbeeld eens een aantal schermen van het hetzelfde type van een ander merk naast elkaar, elk scherm geeft een ander beeld. Zo ook de speakers. B&O kijkt daar dus ook naar.
Design is nou eenmaal stukken minder belangrijk geworden in de audio/video wereld. Less is more! VHS is al verdwenen. Cd’s, dvd’s worden bijna niet meer gekocht. Bluray’s maken nu al weer plaats voor grote digitale bestanden, die in no-time gedownload zijn, mede doordat breedbandsnelheid niet echt een probleem meer is. We streamen al volop de media rechtstreeks uit de cloud. Spotify en Netflix lijken toch wel blijvertjes, en worden steeds groter. Waar Blackrix nog klaagt dat hij zijn iPhone moeilijk kan horen, is er al een hele generatie die dat geen drol interesseert. Je voelt het toch trillen in je broekzak, en diezelfde generatie communiceert liever via Whatsapp, Facebook en wat al niet meer. Als er over 5 of 10 jaar geen huistelefoons meer gemaakt worden verbaast me dat niets. Het houdt een keer op!
En waar we tot voor kort nog een stereo-toren hadden is die eigenlijk al zo goed als verdwenen. Met de Essence die gaat komen, springt B&O daar goed op in. Wat design betreft blijft er dan een TV over waar niet zoveel winst te halen valt, als toen we nog beeldbuizen hadden. Blijft de speaker nog over. Salvador is daar wel negatief over, maar ik vind de nieuwe BL17/18/19 wel geslaagd. BL17 heeft qua design niet mijn voorkeur, maar wel prima geluid. De BL18 klinkt al tig keer beter als de ’good old’ BL8000.
DoubleU
Toch even terugkomend op de Serene miskleun. Ik heb er 4 waarvan er 2 het motorisch gedeelte niet meer werkt. Camera aan de zijkant? Wie bedenkt zoiets en een SMS text intikken is helemaal een ramp. Verder zie je maar weinig Serene's met een krasloos scharnier, waarom? Vanwege het ontwerp, het kan niet anders doordat de Serene in de docking geschoven moet worden en daardoor bekrast raakt. Bling bling toch? Jammer dan. Gelukkig heb ik er twee overgenomen voor mijn collectie die wel krasvrij zijn. En waardoor? Eigenaren hadden de Serene nooit gebruikt omdat het een onding was. Verder kan ik niet echt onder de indruk raken van het ting ting en plok plok geluid dat de Serene als ringtone heeft. Al met al, een prachtig design voor in mijn vitrinekast maar gebruiken zal ik 'm nooit.
Toestellen zijn meer dan 8 jaar oud, de gemiddelde mobiel had allang de geest gegeven. En het scharnier beschadigd, so what? Bij een andere telefoon beschadigd de voorkant, de achterkant en de rand. Krijg je bij gebruik, een onbeschadigde mobiel van welk merk dan ook vind je vrijwel niet. Wil je iets nieuw houden, dan is inderdaad een vitrinekast de beste optie. Een mobiele telefoon beschadigd gewoonweg bij gebruik. Geluidskwaliteit is geweldig, verder een ideale telefoon voor de wat oudere medemens, vanwege de eenvoudige bediening, grote toetsen en groot display.
SMS is met een Serene inderdaad een drama. Maar de ontwerper van de Serene had bellen in het achterhoofd, SMS was duidelijk een nevenfunctie.
De camera zit op een iets vreemde plek, maar daardoor is het doodeenvoudig om een sneaky foto te maken zonder dat iemand het doorhad. Elk nadeel heb z'n voordeel. Verder was de plaatsing van het toetsenbord boven het display een geweldige vinding, hierdoor is het bedienen veel gemakkelijker geworden dan een toetsenbord onder het display waarbij je het toetsenbord veel krampachtiger met je duim kan bedienen. Laatst van een collega gehoord dat zelfs Ericsson (zijn vorige werkgever) hier al mee bezig was, hij keek er van op dat het al bestond.
Mobiele telefoons zijn alleen geen markt voor B&O, deze markt gaat te snel. Maar als de Serene een miskleun zou zijn geweest had ik er echt geen 7 jaar gebuik van gemaakt.
Nog een laatste weerwoord Blackrix en dan hou ik er mee op!
Blackrix:En het scharnier beschadigd, so what?
Net zoals bij de meeste B&O apparaten zekere waar bling bling op zit met krassen en deuken. B&O fanaten (waar ik er ook een van ben) zijn grote miereneukers, zogauw als er een beschadiging op zit oogt het niet meer!
Blackrix:Bij een andere telefoon beschadigd de voorkant, de achterkant en de rand.
De meeste gebruiken toch een hoesje of iets dergelijks?
Blackrix:De camera zit op een iets vreemde plek, maar daardoor is het doodeenvoudig om een sneaky foto te maken zonder dat iemand het doorhad.
Naughty naughty, je weet dat dit in bepaalde delen van Amerika inmiddels verboden is?
Blackrix:Verder was de plaatsing van het toetsenbord boven het display een geweldige vinding, hierdoor is het bedienen veel gemakkelijker geworden dan een toetsenbord onder het display waarbij je het toetsenbord veel krampachtiger met je duim kan bedienen.
Leuk, met je hand precies boven het display om het draaiwiel te kunnen bedienen?
Blackrix:Maar als de Serene een miskleun zou zijn geweest had ik er echt geen 7 jaar gebuik van gemaakt.
Een van de weinige dan?
Je bent een kei Blackrix en ik heb bewondering voor je B&O kennis, alleen op dit punt kunnen we het niet eens zijn
Je kan het ook niet altijd eens zijn. Maar wat ik probeer te zeggen is dat de Serene een misproduct zou zijn jouw mening is, de ene is het daar mee eens, anderen zijn het daar niet mee eens, en daar ben ik er één van. Wat de één een geweldig product vind vind de ander een waardeloos product. Maar is het product dan slecht?
Het is overigens wel erg duidelijk dat je de Serene nooit echt gebruikt hebt. Als ik bijvoorbeeld met mijn duim het wiel bedien zit ik niet met mijn hand voor het display. Of je moet wel hele vreemde handen hebben. Pak maar een Serene uit je vitrinekast en probeer het maar.
Het zelfde vind ik voor de beocom 5.
Het is gewoon een prima telefoon,al moet ik wel zeggen dat ik de beocom 6000 beter vond.
De BeoCom 6000 is wat mij betreft nog steeds onovertroffen. Blijft een geweldig toestel, ook al is hij al 16 jaar op de markt!
En om weer on topic te gaan, een BeoSound 9000 MK 1 op 2dehands.be, bieden vanaf €2200,--. Wie gaat op dit collectors item bieden??
http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/cd-speler/bang-olufsen-beosound-9000-182956785.html
Zal ik dan even een overgangspost plaatsen ? m.b.t. tot de B&O kwaliteit discussie en de ''voor weinig op Marktplaats'' titel ? :)
De Serene heb ik alleen in de vitrine gezien. Ik weet niet wat de normale prijs was voor mobieltjes in die tijd maar ik dacht dat dat voor de Serene toen 1150 á 1050 euro toch ? ... nu veel :) Tja ik weet het niet hoor maar voor die prijs en het merk verwacht je buitenom de mooie camera en het goede geluid dat erin zal zitten toch ook wel bedieningsgemak en daarmee doel ik op het SMSen... ik had het niet gekocht in iedergeval :) .. desondanks zijn er toch velen die het model hebben gewaardeerd (en nog steeds waarderen en gebruiken).
DoubleU zou eens de speakers moeten horen die ik thuis heb ,net heb gerecapt en afgereld. Dan weet je pas wat laag midden en hoog in evenwicht is !
Een Beosound 9000 ... wat moet je er nog mee... ik zou hem haast alleen maar kopen voor de sier en het leuke en vooral snelle cd wisselloop werk maar daarmee is ook alles gezegd :)
2200 euro ? Ik geef een Beosound 9000 MK1 niet meer waarde dan 275,- :) (en zelfs dan nog... stel dat er een print onherstelbaar kapot is aangezien er geen onderdelen meer geleverd worden, kan het ding nog als geheel kliko in)
http://link.marktplaats.nl/m785452532
795,- voor een Beocenter 2 ... zeer storingsgevoelig op sommige plekken (kabels, deurtjes en aanraak toetsen (touch)) en als je er een reparatie aan moet besteden dan ben je al helemaal de pineut :)
Feitelijk gezien is het een Beosound 3000 met N.music, meerdere radiozenders en DVD optie in een mooier kastje ;) (nouja... eigenlijk schitterend) Een prachtig apparaat maar helaas ook alweer erg oud... (7 jaar zo te zien)
Leslie herinner je nog die speakers die je de laatste keer bij mij hoorde ? die zijn equivalent aan de Beolab 14 naar mijn mening (en zelfs dan is het laag nog strakker) :)
De keus is aan B&O zelf... of ze bedenken iets nieuws waarmee ze de markt veroveren of ze huppelen achter de andere merken aan en komen vervolgens weer tot de conclusie dat het alweer tijd is voor een nieuw product. Wat denk je dat al die mensen doen die op MP hun B&O spul zetten ? ... die kopen mooi een ander merk... dat was niet de bedoeling van B&O, de groep met mensen die B&O als klant (niet als liefhebber) nog een nieuwe aanschaf aandurven wordt steeds kleiner omdat andere merken al met oplossingen zijn gekomen voor een veel lagere prijs. En dan nu ook nog de extra aangescherpte eisen qua in de winkel opnemen van apparatuur en de winkel layout (die bij B&O steeds strikter wordt) maakt het er voor dealers allemaal niet makkelijker op.
Wat is dit merk vanplan ? alleen maar online winkels in de toekomst en haast geen service meer ?
Tue Mantoni en zijn aanhang zou eens ons commentaar moeten lezen en dat proberen mee te nemen... hij kan naar mijn mening het merk een flinke zet geven in voorwaartse richting en ik denk dat het ook best wel mogelijk is om betere producten te maken tegen een betere prijs dan hun concurenten (Loewe en Bose bijvoorbeeld... qua kwaliteit niet te vergelijken maar toch een van hun grote concurenten) .. aan het merk submerk Beoplay heb je niet genoeg om te overleven lijkt mij :) ...
Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe aankomende producten het gaat doen !
Als consument zijn we tegenwoordig met de huidige keuze aan producten van verschillende merken ook wel erg ''verwend'' om het zo maar te zeggen ;)
Qua Tv's blijven ze wel echt aan de top vind ik persoonlijk !... als ik later het geld ervoor heb koop ik dan ook (waarschijnlijk) wel een B&O flatscreen... De BV9 is nu mijn favoriet maarja... wat een kast hé.
Salvador: Leslie herinner je nog die speakers die je de laatste keer bij mij hoorde ? die zijn equivalent aan de Beolab 14 naar mijn mening (en zelfs dan is het laag nog strakker) :)
Ik zal niet meer op de Serene ingaan maar de MFB's overtuigde mij ervan dat B&O er nog een puntje aan kan zuigen.
Voor nu dan maar weer on topic, Blackrix z'n draadje toch?
:) Maar B&O blijft mooi... af en toe als ik weer een Ouverture zie dan denk ik.... hmmmmm... toch maar weer eentje nemen ? ... Jammer dat er zo weinig zijn te vinden met kromme laser (geen 2500) ... maar nee ik koop het niet meer... te weinig dynamiek :)
On topic:
http://link.marktplaats.nl/m783879179
Beovision 3 doek blauw.. Opzich een mooie kleur... maar ik denk dat bijna gratis meer op zijn plek is... toen ik bij de winkel werkte en er een opruiming was werden al die dingen weggegooid :) ..groot gelijk... weg met die ... :)
Zo mooi beeld .. alleen jammer dat die achterkant zo ver uitsteekt... tja een goede beeldbuis heeft ruimte nodig schijnbaar :) ...
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-accessoires/m783405846-bang-olufsen-wandbeugel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Oud ijzer ?
En deze zullen vast niet zijn geserviced...
http://link.marktplaats.nl/m773092105
Toen ik bij B&O zat te kijken zag ik dit...
http://link.marktplaats.nl/m781693312
Beolab 11 + Beolab 6000 ... is een bod uitgebracht van 30,-
Weer een koopje, zonder ab natuurlijk voor die prijs :)
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-plasma-lcd-en-led/m787988306-beovision-6-22-bang-en-olufsen-b-o.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
-
Dan druk je op send, gebeurt er niks...nog maar eens....weer niks....etc
en dan ineens heb je het 5x, wat je vervolgens weer niet weg kunt halen.
valt niet mee: 2 regels tekst uploaden :)
Gaat zeker niet snel genoeg he
Wel goed voor het aantal postings..
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-overige-tv-s/m788901966-tk-b-o-avant-ab-geeft-ineens-geen-beeld-meer-bijna-gratis.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
defecte Avant: geen beeld meer maar "volgens B&O waarschijnlojk simpel te verhelpen"
Ja: simpel: wegmikken en een andere nemen...."simpel" wil niet perse zeggen "goedkoop"...
ipaul: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-overige-tv-s/m788901966-tk-b-o-avant-ab-geeft-ineens-geen-beeld-meer-bijna-gratis.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr defecte Avant: geen beeld meer maar "volgens B&O waarschijnlojk simpel te verhelpen" Ja: simpel: wegmikken en een andere nemen...."simpel" wil niet perse zeggen "goedkoop"...
"Simpel" wil ook niet zeggen zonder ernstige rugklachten! En ook niet met een kleine auto! Of met minder dan twee personen. Simpel is dus eigenlijk helemaal niet zo simpel in dit geval........
Hmm... wordt hoogtijd voor een update van dit forum... druk ik op post... verhaal weg en schermpje verdwijnt...
Edit: toch niet... Paul ik heb je opgevolgd
Maargoed, dan nog maar een keer...
Ik heb het idee dat dit maar één speaker betreft zoals ook is omschreven lijkt het:
http://link.marktplaats.nl/m789259118
Uberhaupt om 350,- voor zulke speakers uit te willen geven... het gaat alleen maar om het kastje en o ! wat klinkt het toch geweldig (not) :) Haast niemand die dit koopt weet ook dat het foam net als bij de Beolab's 8000 vergaat, er gaat verbeterd foam in , maar de plakfoamranden worden vervangen door hetzelfde type tape (een waarlijke fail van B&O... het andere wel upgraden maar het andere weer niet)...Ik zou er max 125,- aan uitgeven... maarja wie ben ik..
Je leest verkeerd ;) , plakfoamranden ;) , oftewel isolatie tussen het deel wat je opent en het deel van de behuizing als de box open moet. Ook wel tochtstrip zoals in de bouwmarkt.
Tenzij ik ze onder handen heb gehad, dan is het foam echt wel vervangen door een materiaal dat veel langer meegaat!
:) Ja ik gebruik van dat mooie zachte witte tochtstrip van de gamma op rol :) ... er staat op dat het duurzaam is... ben benieuwd hoe het er over 10 jaar uitziet :)
Ik heb weer een leuke !
http://link.marktplaats.nl/m790211612
Stond in de Bang & Olufsen categorie, een bod ? ... ik zeg... Kliko :)
Hopla ! MX4002 voor maar 400,-
http://link.marktplaats.nl/m794236184
Daar koop ik een flatscreen voor !
Ongelovelijk!
Ik denk toch echt dat sommige mensen in een fantasie wereld leven.
De laatste keer dat ik een MX verkocht was de keer dat iemand niet kwam opdagen en ik de zooi aan de straat had gezet ;)
Eigenlijk zou een keer iemand al die beeldbuisrommel van Marktplaats moeten opkopen... dan staat er nog wat zinnigs tussen tenminste :) Je moet al helemaal niet op termen als ''Aristona'' of ''Philips tv'' gaan zoeken (heb ik voor de gein gedaan), want dan zie je alleen maar beeldbuis tv's (plastic rommel en er dan nóg soms 25,- voor vragen...)... de tijd die mensen erin steken om de advertentie op MP te zetten kost nog meer dan de tv zelf ;)
Ik ben toch wel blij met mijn laatste beeldbuis aanwinst, een BeoVision 2800 kleurenbuizentelevisie uit het eind van de jaren 60. Maar die komt ook niet van Marktplaats. Is 20 jaar geleden werkend weggezet, t.z.t. maar eens proberen weer op de rit te krijgen.