Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

BeoCenter 9500 Vraagjes

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

Daanoz
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Daanoz Posted: Sat, Sep 1 2012 12:34 PM

Hallo allemaal

Bij deze wil ik me gelijkt even voorstellen. Ik heb een BeoCenter 9500 van mijn oma wat een mooi ding, helaas zijn er een aantal kleinen makamenjets.  Die ik graag wil proberen te maken zo ver als ik dat zelf kan.

 

Ten eerste ik de CD plaatje gaat niet naar benden maar hoor het motortje wel lopen. Maar geen idee hoe ik daar bij kom om te kijken wat er mis is. Had gister al ruzie met die touwtjes die los schoten! zijn dat klusjes die je zelf kan doen of kan ik hem ergens heen brengen ??

Ten tweede missen de plastic plaatjes om de glas plaat op zijn plek te houden iemand enige idee hoe ik hier alsnog aan kan komen. Geen idee hoe iemand kwijt zijn geraakt

Ten derde kan iemand mijn een aansluit schema geven van de 7 polig DIN stekers  wil gewoon mijn media center er op aan sluiten via de aux ingang

 

Al vast heel erg bedankt en ik mis de zoek functie op het form of licht dat aan mij. Zou graag meer info willen opzoeken

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

Hallo,

Welkom.

Als je upgrade naar de zilver of gouden status, dan heb je toegang tot diverse service-manuals en steun je de site daarmee. Dus het overwegen waard !

 

Hier vind je wat info v.w.b. de powerlink aansluitingen: http://beotech.beoworld.org/mclconn2.htm

 

Succes alvast!

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Sep 1 2012 10:35 PM

Ik ben bang dat de rubber snaar voor de aandrijving van de klep zijn beste tijd heeft gehad. Deze kan je overigens voor een paar euro bij de dealer aanschaffen. 

Meestal blijft het daar overigens niet bij. De BeoCenter 9500 is zo'n 20 tot 25 jaar oud en daar horen helaas de nodige problemen bij door leeftijd. Zo is meestal het luidsprekerrelais wel aan z'n einde en kan het CD- gedeelte wel een beurt gebruiken (doorsolderen en condensator vervangen). En de glazen panelen kunnen ook gelijk weer goed worden vastgelijmd. Meestal ben ik een aantal uren bezig om het apparaat weer helemaal op de rit te krijgen.

Daanoz
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Daanoz replied on Sun, Sep 2 2012 8:42 PM

A hartstikke bedankt voor de snelle redactie

 Ga morgen even rond bellen. Kan dat bij de lokaal dealer??

Is het aan te raden om luidsprekerrelais en de rest gelijk te vervangen of dit te doen als je storing hebt.

 

 

 

 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Ik ben bang dat de gemiddelde dealer aan dergelijke reparaties niet meer begint. Verder zit je er wel een aantal uurtjes bij, de kosten lopen dus vrij snel op! 

Page 1 of 1 (5 items) | RSS