Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beosound century onderdelen?

rated by 0 users
This post has 13 Replies | 1 Follower

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
david266 Posted: Tue, Sep 4 2012 6:53 PM
Hallo,

Onlangs kocht ik van een forumlid hier een century, daarvan wist ik dat het deurtje niet helwmaal opend/ sluit, nu heb ik de century opengemaakt en ben ik beland bij het aandrijfgedeelte van de deur, ik las via internet dat je het riempje tussen het motortje en het drijfwiel moet vervangen, 2732112 is het nr ervan zo las ik, echter weet iemand waar ik dit hier in nl kan aanschaffen?

Met vriendelijke groet, en wat een mooi geluid zit er in dit dingetje..
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Is die niet meer via de dealer te bestellen?

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix, ik heb geen idee, ik ga ze wel bellen morgen, ik ging er vanuit dat de dealer enkel nog hele units verkoopt, trouwens blackrix is het bij een ouverture ook zo dat de deurmechaniek en de cd clamp op een enkele riem/ motor lopen ? Dank
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Tue, Sep 4 2012 8:26 PM

Nee, zowel de deuren als de clamper worden aangestuurd via hun eigen motor.

Brengen & Ophalen

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
Ok dan is dat anders bij de ouverture, ik had de rails waar de glashouder in zit al schoongemaakt, maar ga hem nog verder uit elkaar halen en meteen het riemetje vervangen als ik eraan kan komen

Bedankt
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Tue, Sep 4 2012 9:24 PM

Of ik heb jou verkeerd begrepen of jij mijIndifferent Met de deuren en clamper bedoelde ik dus de Ouverture. Sorry als ik het verkeerd heb begrepen.

Blackrix weet het antwoord zeker voor wat betreft de CenturySmile

Brengen & Ophalen

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
Ik begreep dat uw antwoord over de ouverture ging, de century ligt hier naakt, en daar loopt het deur en cd mechaniek via een motortje

Mvg
Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member

Bij de Century loopt het mechaniek van zowel de deur als de clamper via één motor, bij de Ouverture worden twee motoren gebruikt. Het nummer dat je overigens aangaf voor de snaar is de goede, de dealer zou hiermee uit de voeten moeten kunnen.

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
Ik heb zojuist de century gemaakt !!, ik had het motor gedeelte er uit gehaald en uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en ook die sensor boven tandwiel gereinigd, meteen ook de cd speler sensor gereinigd en het riempje schoongemaakt toen weer ingebouwd en voilla! Hij doet het goed, ik moet alleen het deurtje nog stellen, die gaat net iets te ver dicht nu, maar super, het riempje is nog goed dus, iedereen bedankt en ik heb er fotos van gemaakt echter werk ik via smartphone op dit forum, heb geen computer, kan niet uploaden of hoe dat gaat, dus mocht iemand ze op het forum willen, dan mail ik ze wel

Gr
pentalex
Not Ranked
Posts 39
OFFLINE
Bronze Member
pentalex replied on Tue, Sep 11 2012 9:57 AM

Blij dat het gelukt is! Ik had wel verwacht dat schoonmaken en misschien een nieuw aandrijfriempje het probleem zou oplossen.

Gelukkig weer een Century gered! Hij lag hier bij mij maar voor reserve onderdelen, maar de andere Century's willen niet stuk gaan! Veel plezier ermee en hoop dat je je ook telkens zult verbazen over het geweldige geluid van deze mooie stereo.

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
david266 replied on Tue, Sep 11 2012 10:44 AM
Pentalex, ja inderdaad een super geluid, ik moet alleen nog kijken voor een constructie om de century op te hangen, in principe kan het met twee gaten in de muur op haakjes maar hij moet hier aan een cellenbettonmuurtje dat 6cm dik is, ben bang dat ie dan een keer omlaag komt en dan wordt het wat meer werk dan reinigen haha, bedankt
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Fri, Sep 14 2012 7:48 PM

Heel goed gedaan hoor! Yes - thumbs up Wil toch wel graag de foto's zien wanneer mogelijk.

Brengen & Ophalen

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
OFFLINE
Bronze Member
david266 replied on Fri, Sep 14 2012 8:07 PM
Leslie dat kan maar dan moet ik ze wel mailen,
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
OFFLINE
Silver Member
Leslie replied on Fri, Sep 14 2012 9:26 PM

Als je naam David is dan heb ik inmiddels al een email gestuurd!

Brengen & Ophalen

Page 1 of 1 (14 items) | RSS