ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Kan iemand de voor- en nadelen / verschillen vd B&O playmaker en de Apple airport express op een rij zetten?
Ik overweeg aanschaf van 1 van beide, icm huidige BV7, Beolab 8000 4x, Beolab center, Beolab 2 en Beosound 9000.
Ik heb verder een Apple TV en gebruik hoofdzakelijk iTunes voor muziek.
Is voor beide het aanstaan van iTunes/PC nodig?
BvD
Op een playmaker kun je alleen actieve luidsprekers aansluiten, deze heeft voor zover ik weet geen vaste analoge uitgang. Een airport Express kun je rechtstreeks aansluiten op een analoge ingang van je installatie. Mij is wel verteld dat de Playmaker een hogere geluidskwaliteit heeft dan een Airport Express, maar eventueel kun je de Airport Express ook digitaal aansluiten op je systeem, je moet dan waarschijnlijk wel een converter hebben omdat de digitale uitgang van de Airport Express een optische is.
De Playmaker is om direct BL speakers aan te sluiten. Dus niet om aan de BV of aan de BS te hangen.
De ATV heeft al airplay, dus via de ATV kun je muziek streamen via je BV naar de BLs.
Dus waar wil je de AE voor gebruiken?
Misschien als je verteld wat je wilt bereiken dan kan men je goed adviseren.
Met vriendelijke groet,
-F
- Flere
smile and enjoy the moment
Ik wil iTunes muziek, bijv via iPhone, over m'n Beolab's afspelen; liefst zonder de PC eerst aan te hoeven zetten (dat is voor airplay via AppleTV wel nodig).
Rombeek: Ik wil iTunes muziek, bijv via iPhone, over m'n Beolab's afspelen; liefst zonder de PC eerst aan te hoeven zetten (dat is voor airplay via AppleTV wel nodig).
Indien de muziek op je iPhone staat dan hoeft de pc niet aan te staan, maar kun je rechstreeks vanaf je iPhone naar de ATV streamen. Of naar de Playmaker. Dat is voor beide gelijk.
Goet,
Kan het niet helemaal goed uit je berichten halen, maar welke Apple TV heb je? En welke versie van de BV7 heb je? Met of znder hdmi aansluiting? Daar hangt het juiste antwoord van af.
In het geval van een Apple TV2 of 3, is alles al met hdmi aangesloten, en zal een Playmaker niks toevoegen.
Ik heb een 2e generatie AppleTV die via HDMI is aangesloten aan m'n BV7.
Op deze AppleTV krijg ik, "via de TV", alleen muziek afgespeeld als ik ook iTunes (en dus m'n PC) heb aanstaan.
Een Apple TV heeft geen interne harde schijf dus dat je PC aan moet blijven staan is dan wel nodig. De muziek met toch ergens vandaan komen. Voor de Playmaker geldt hetzelfde. Dus als je toegang wil hebben tot al je muziek, met uitzondering van de inhoud op je iPhone/iPad, zul je een NAS moeten overwegen. Afhankelijk van wat voor NAS je hebt zijn er meerdere opties mogelijk.
Begin het te snappen....
Op zo'n NAS draai ik (als bij een server) windows met iTunes?
Heb je evt. een voorbeeld / advies qua merk?
QNAP of Synology.
Echter deze adverteren wel dat er een iTunes server op draait, maar in de praktijk werkt dat alleen als er een ITunes (client) openstaat. Maw, je PC moet nog steeds aan staan..
Synology heeft als alternatief DS Audio. Qnap heeft Qmobile hiervoor. Via Airplay kun je dan alsnog je muziek naar de ATV streamen, zonder dat de PC aan staat.
Heeft het nog enig nut dat ik ook een Apple Time Capsule heb (als NAS bruikbaar / itunes op te draaien)?
Nee, dat werkt ook niet. Heb zelf ook een Time Capsule, en daar kun je geen server op draaien.
Maar als je de Time Capsule al hebt, zou je met een Sonos ZP90 helemaal klaar zijn. Sonos heeft geen server nodig.
Die Sonos verbind ik dan aan m'n BV7 / BS9000 of juist aan een vd Beolab's?
Geen Playmaker / Airport express / NAS nodig en PC / (Apple)TV hoeven niet aan te staan? Muziek van itunes op m'n iPhone rechtstreeks over de Beolabs afspelen?
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn......
Sonos + Time Capsule. Meer heb je niet nodig. Met je iphone bedien je de Sonos. Alleen Airplay werkt niet, maar is ook niet nodig. Muziek op de iPhone, is (al het goed is) een kleine selectie van je hele collectie. Bijkomend voordeel van een Sonos: Spotify
Aansluiten kan op je wisselaar (A.AUX) of je tv. In dat laatste geval kies je een vrije bron, V.MEM bijvoorbeeld, met het AV commando ervoor zodat je beeld zwart blijft.
ik heb de Sonos - TC combinatie en die werkt vlekkeloos. Aangesloten op mijn BV10 en daar hangen mijn speakers weer aan. Heb ook Beolit 12, de iwerkt op Apple Airplay. Dat is botte ellende, heb nu standaard een apple kabeltje aan mijn Beolit12 hangen en plug daar mijn telefoon aan omdat Airplay een en al storing geeft, ook met een nog extra aangeschafte Airport Express. Dus zou voor de Sonos gaan...
Mag ik vragen op welke manier je de Sonos op de BV10 hebt aangesloten?
Als audio bron?
Wat selecteer je dan op de beo4, en kun je dan muziek luisteren doo de beolabs terwijl tv deel van de BV uitstaat?
Groet
Zzzz
via digital out - digital in, met idd als nadeel dat de TV aanstaat. Maar een oplossing met een B&O converter (die je dan wel direkt met audio kan aanzetten en de tv uit laat) kostte een paar honderd euro en dat was me te gortig...
Totaal onnodig! Weet niet eens welke B&O convertor bedoeld wordt..
Gewoon op je Beo4 het AV commando toevoegen aan je LIST commando's en vooraan zetten. Als je je Sonos toegewezen hebt aan bv V.MEM, via LIST, AV oproepen en V.MEM kiezen. Dan blijft het beeld zwart en je speakers gaan aan zonder de center-speaker. Ideaal!
Je TV moet dan wel in V.OPT 2 staan, anders wordt het AV commando niet begrepen.
Met welke kabeltjes sluit je een Sonos connect (voorheen ZP90) aan op een BV7?
Ik heb reeds V.MEM (PopcornHour A-400) en PC (AppleTV 2e gen.) in gebruik: welke aansluiting te gebruiken?
Het lijkt me het beste om het digitaal aan te sluiten op één van de 4 coaxiale (digitale) ingangen van de bv7. Als je de laatste bv7 hebt werkt het zo. Anders zal de software van het geluid een update nodig hebben.
Ik heb zeker niet de meest recente bv7; want nog met dvd. Zal eens naar de bestaande / beschikbare aansluitingen gaan kijken.