ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo allemaal,
Heb een vraagje.Werkt Spotify en Beosound 5 samen of niet?Op het Engels forum heb ik gelezen dat het niet samen gaat.Heb een Spotify premium en een account aangemaakt.Maar als ik de gegevens invoer in de Beosound 5 zegt hij dat ik een Spotify premium abonnement moet nemen.Terwijl op mijn computer wel alles werkt en alle muziek kan afspelen.Ook op mij telefoon werkt alles.Wat doe ik verkeerd?
Nixs...werkt niet meer
Spotify heeft een aantal jaren gewerkt op de BS 5. Sinds een aantal maanden bleef Spotify hangen bij het laden. Daarop contact gehad met B&O. Ze wisten van het probleem en als er een oplossing kwam, zou er een upload komen.
Die kwam er dus, alleen niet wat ik dacht. Spotify zelf heeft de stekker er uit getrokken. Oftewel, ondanks dat je een premium abonnement hebt, doet de BS 5, voor wat betreft Spotify, niet meer. Ik vind het ook erg jammer, want ik gebruikte het zeer regelmatig.
Leko waarom heb je de overstap naar de beosound moment niet overwogen?
1. Ik zit in de detailhandel, en de detailhandel is heel erg moeilijk op dit moment.
2. Ik vind de moment een luxe tablet met als specialiteit muziek. Daar vind ik de prijs veel te veel voor. 2300 euro is belachelijk veel. Al had ik het geld, dan zou ik het nog niet doen.
Daarbij vind ik dat de ondersteuning van B&O zwaar onder de maat is. Ik heb best wel wat minpunten aan de BS 5, en die ook gemeld. Maar de arrogantie vanuit Denemarken is niet meer van deze tijd. En ik denk ook niet dat dat gaat veranderen. 1 voorbeeld is de discussie die ik gehad heb om gewoon een cd in " shuffle" modus af te kunnen spelen. Iedere cd speler kan dat. B&O weigert dit, want er is mots. Nou, als er één slecht programma is, dan is het mots. Twee keer geprobeert, daarna nooit meer.
Dat dacht ik ook in de eerste instantie over mots.
Maar als je veel muziek er hebt in staan,dan moet ik zeggen dat hij vrij goed die playlisten genereerd.
Shuffle heb ik ook gevraagd,genre etc etc
Ze deden daar niets mee.
Als ik het kon overdoen kocht ik ook geen b&o meer.
Bedankt Koning en Leko voor de uitleg
En zoals Leko zegt 2.345 euro voor een luxe tablet is veel geld, daar ben ik wel eens met hem, maar ja dat is B&OTrouwens de Beosound 5 vind ik persoonlijk veel mooier van uiterlijk
Graag gedaan.
Zie ook:
http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/21448.aspx
Heeft er al iemand ervaring met de combinatie chromecast audio- Behringer- Bm5? Is de kwaliteit een beetje gehandhaafd?
P.s. De stilte vanuit het B&O front is oorverdovend. Zoals ik al vermeld heb, had ik een tijdje geleden een mail gestuurd naar het hoofdkantoor. Het zou toch van fatsoen getuigen om daarop te reageren.
Over het paard getild merk.
Na de beolab 90 lanceren ze nu de beolab 50.
Hoe ga je die fatsoenlijk aansturen.....met een moment???
Zijn mensen nou echt zo merk blind.
Dat gaat toch nergens over!
Als je kijkt wat voor steamers andere merken aanbieden voor dat geld dan moet b&o zich toch echt gaan schamen.
koning:Hoe ga je die fatsoenlijk aansturen.....met een moment???
Een frustratie borrelt op?
dubbele post
Vind jij dat ik hier ongelijk in heb?
koning:Vind jij dat ik hier ongelijk in heb?
Als je de BL50 en de Moment bedoeld: mijn Moment werkt zondermeer goed. Mijn speakers zijn verbonden aan de BV. Dus ik zou haast zeggen laat de BL50 maar komen; helaas de middelen ontbreken.
Als je de prijs van de Moment bedoelt: tja dat is misschien nooit rationeel te beantwoorden.
Vergelijkbaar met:
iedereen kan zich van A naar B verplaatsen in een veel goedkopere auto dan dat ze doen..............wat is hiervan het mechanisme!
velen willen naar verre bestemmingen op vakantie, kennen echter hun thuisland amper............ wat is hiervan het mechanisme!
Even terug naar Beosound 5 en Spotify:
Zie hier onder:
http://archivedforum2.beoworld.org/forums/p/26559/212533.aspx#212533
Beofrank:Even terug naar Beosound 5 en Spotify: Zie hier onder: http://archivedforum2.beoworld.org/forums/p/26559/212533.aspx#212533
Een eerder bedachte, vergelijkbaar, maar nooit op een BS5 uitgeprobeerde "work around" heeft voorheen geen aandacht gekregen. NB: op de BS5 moet het dus nog geverifieerd worden. Op Essence, Moment, BS35, etc werkt het............... maar niet alleen voor Spotify, ook andere streaming services werken.
(http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/26143.aspx)
Benson do 5 gedupeerden krijgen 20% korting op moment en beosound core tear compensate van het Spotify verlies. In de core zit Spotify connect. Ik overweeg die aan te schaffen. Je verbindt hem met de USB poort van de beosound 5 en kan dan in link ruimtes naar spotify luisteren. Bediening via spotify app.
Moest zijn beosound 5 gedupeerden... Ach die autocorrect van de iPad
oplossing is makkelijker als je een klassieke ML TV in je systeem hebt, hoef je die verschrikkelijke behringer niet te gebruiken (zeker niet doen met Core of Essence, weggegooid geld, zonde, houd het dan beter met een chromecast van 35euro)
Heel het dossier zit ondertussen bij mijn advocaat, ga niet akkoord met B&O. Ze wisten ervan en hebben het laten verrotten.
Spotify werkt ook al niet met een BV 11, dacht dat een smart tv was
Bij de mediaspeler WD TV is de app van Spotify ook niet merr te gebruiken. Exact dezelfde procedure. Alleen inloggen met Premium abbo.
Het ligt aan Spotify. Maar als je 33 procent van je mogelijkheden op je afspeelapparaat verliest, is dat wel veel.