ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo B&O vrienden
Ik heb een probleem met mijn 6500 beomaster in combinatie met Penta mkII
Ik krijg geen geluid uit de set, het geheel is aangesloten met powerlink kabels de speakers gaan aan de displays geven de bron weer maar er komt geen geluid uit ???
Weet iemand van jullie hier een oplossing , ik heb nagenoeg alle aansluitmogelijkheden geprobeerd.
Ook heb ik uiteraard gekeken of de speakers de juiste instelling hebben ook het knopje onderaan video/audio.
Ik kom er niet uit graag jullie hulp in deze??
Groet Bert
Heb je de "mode" knop (rechtse knop) wel goed staan. Deze moet of op "L" of op "R" staan!
Brengen & Ophalen
Staat de master wel in optie 1? Waarschijnlijk staat hij in optie 0.
Vanuit standby, sound store 1 store met een link 1000.
Met een Beo4. Standby en list tegelijkertijd indrukken, config, option, A-opt, 1.
Met de list knop op de Beo4 loop je door de verschillende mogelijkheden heen.
Hoi Leslie
Deze knoppen staan goed dat was het eerste waar ik naar gekeken heb dank je
Graag nog meer opties??
Hoi Beobuddy
Dat is een goeie daar heb ik nog niet naar gekeken!!
Ga ik doen ik kom nog bij je terug ok?
Nou wordt het spannend....
@Beobuddy, puur uit nieuwsgierigheid, wat bereik je met jouw voorstel als de Penta display alles al weergeeft maar geen geluid?
Hallo Beobuddy
De 6500set is uitgevoerd met een mastercontrol panel afstandsbediening, weet je hier toevallig hoe ik de instelling naar optie1 moet doen??
Graag je reactie
Heb je geen Beo4 of Beolink 1000?
Probeer je te zeggen dat de set dan wel goed staat d.w.z. in optie 1??
Helaas niet
Percussie: Hoi Leslie Probeer je te zeggen dat de set dan wel goed staat d.w.z. in optie 1?? Groet Bert
Ik heb geen idee wat Beobuddy met zijn voorstel wil bereiken. Hoor het graag van hem.
Je woont niet toevallig in de buurt van Den Bosch?
Ik woon in Geldrop is niet echt in de buurt!
groet Bert
55km. Laten we het antwoord van Beobuddy dan maar afwachten...
Vreemd, ik heb namelijk pas geleden ook een Penta 2 aangesloten op mijn 7000 systeem en een van de speakers gaf wel alles op het display aan maar geen geluid totdat ik aan de mode knop begon te friemelen.
Probeer anders je vraag te stellen op de General forum (in het Engels)
Ja dat knoppen friemelen heb ik al gedaan zonder resultaat helaas.
Jammer ik wacht wel even op beobuddy.
En ik ga ook op het general forum even rondvragen.
In ieder geval bedankt voor je tips en meedenken.
even nog een vraag
Heb je per toeval nog een goede link waar ik gratis een users manual kan downloaden van het mastercontrolpanel 6500
Ik krijg allemaal van die betaalsites
b.v.d Groet Bert
Bert, je membership opwaarderen geeft je toegang tot heel veel manuals hier op het Beoworld forum. Heel toevallig staat er ook een complete gebruiksaanwijzing van de MCP6500. Kleine investering maar dan heb je ook wat....
Bedankt voor de tip ga ik zeker doen!!
Ik heb laatste mijn BM6500 meegegeven als tijdelijk vervangende master bij een reparatie van een andere versterker, en kreeg dezeflde "klacht".
Mijn BM6500 zou wel inschakelen, zo ook de penta's, maar er kwam geen geluid uit de aangesloten penta's, Bleek in mijn geval dat de BM6500 in optie 0 stond.
Bij het in optie 1 zetten, werkte de set weer zoals het hoorde.
Maar goed..
Geeft de penta wel een volume getal in het display weer? Of geeft het alleen maar een bron?
Is het een combinatie geweest die al eerder heeft gewerkt?
Voor het opnieuw instellen van de opties, weet ik niet hoe je dat moet doen middels de mastercontrolpanel. Alleen met een link1000 of Beo4 lukt dat.
Nog een ingeving
Geeft een hoofdtelefoon wel geluid? Kan zijn dat het schakelaartje achter de hoofdtelefoon-ingang vuil is/blijft hangen, waardoor de penta's gemute worden.
Nog even een andere vraag. Heeft deze opstelling wel altijd gewerkt, of is de combinatie met dit BeoSystem 6500 met deze Penta's een nieuwe combinatie?
Zijn het dezelfde penta's die voor reparatie zijn weggeweest?
Is het probleem inmiddels al opgelost? Ik zit namelijk te denken aan de kortsluitplug die in de Line In / Line Out connector hoort te zitten. Dit is een wit dopje met die zorgt voor de verbinding tussen de voorversterker en de eindversterker, zit die er niet in, dan blijft het erg stil. Deze plug hoort vanaf de achterkant van de BeoMaster gezien links onder in in het aansluitingenpaneel te zitten, onder de passieve luidsprekeraansluitingen.
Probleem al verholpen? Ik ben wel benieuwd!
One time poster ben ik bang voor!