Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Hoge fluittoon uit Beolab 8000

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 0 Followers

sq2002
Not Ranked
Posts 58
OFFLINE
Bronze Member
sq2002 Posted: Thu, Sep 20 2012 2:50 PM

Ik heb de volgende opstelling :

BV-10 met 2 x Beolab 8000. Nu heb ik sinds enige tijd (af en toe) een hele hoge fluittoon uit de speakers. De TV is aangesloten op de (upc) kabel. Mijn dealer heeft de kabels bekeken en kan niets ontdekken. Wat er wel gebeurde was als we de upc-kabel eruit trokken de fluittoon weg was. De kabel is tegelijk met de BV-10 nieuw aangelegd, en van goede kwaliteit.

Op voorstel van mijn dealer heb ik bij upc mijn mediabox omgeruild, maar geen resultaat, en verder kan hij ook niets bedenken.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er later een splitter tussen is gekomen op het moment dat we ook upc-internet/telefoon kregen.Kan ik met aan de splitter nog iets doen, of zijn er zoiets als ontstoorders op markt, of wie heeft er een idee en kan me verder helpen met mogelijke oplossing ?

 

 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Thu, Sep 20 2012 4:28 PM

Ik heb eens een keer een hoog frequent toon in mijn beolab1 gehad,de oorzaak was dat een luidspreker op het PL snoer stond.Embarrassed

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Fri, Sep 21 2012 6:05 PM

Heb je iets van een TRAS1000 doos aan het begin van de (coax)kabel die uit de muur komt?

Deze scheidt galvanisch de boel met de buitenwereld. Kan een hoop rommel tegenhouden.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Fri, Sep 21 2012 10:07 PM

Tras1000 wel effe aardeWink

Page 1 of 1 (4 items) | RSS