ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hoi Jongens.
Ik weet niet of door kwam of niet?
Is converteren bij itunes mp.3 320 kbps goed of toch wma lossless in Beoplayer.
Flac leest niet ik heb 't geprobeerd!
Alvast bedankt!!!
Gr
Bij het rippen van cd's hou ik nog steeds wma lossless aan. Die speelt de BM5 prima.
Net als alle mp3 formaten.
Toch vind ik dit belachelijk dat ze beoplayer niet hebben up-gedate zodat hij flac afspeelt.
Tegenwoordig kan je alles downloaden in flac.
Ik vind trouwens dat de software updates voor de beomaster 5 ook achter blijven,mijn mediaplayer heeft bij wijze van spreken meer updates.
Bedankt jongens.
De probleem is dat ik bij itunes makkelijk fotos kan toevoegen. en die leest jammer genoeg geen wma.
Bij Beoplayer (alleen winxp) zie ik de BM5 niet wel lezen maar 't is niet makkelijk wat te veranderen.
Ik heb ze allebei aan Beoconnect en beoplayer.
Weet wat de makkelijkste? Heb niet zoveel tijd om alles te proberen.
koning: Toch vind ik dit belachelijk dat ze beoplayer niet hebben up-gedate zodat hij flac afspeelt. Tegenwoordig kan je alles downloaden in flac.
Niet in de iTunes store en daar wordt toch het meeste (legaal) gedownload.
Het is vooral jammer dat de BM5, door licentieproblemen naar het schijnt, geen Apple lossless kan afspelen.
Ik weet 't nu hoe 't moet maar met Beoplayer krijg ik geen verbinding met BM5 wel met Beoconnect hoe kan dit?
Ik bij Zie bij (config Beoplayer ) geen vinkje van copy naam BM5 en ook niet via rechtknop van de muis, weet iemand de oplossing??Thanks!
ulfiyya:Ik weet 't nu hoe 't moet maar met Beoplayer krijg ik geen verbinding met BM5 wel met Beoconnect hoe kan dit? Ik bij Zie bij (config Beoplayer ) geen vinkje van copy naam BM5 en ook niet via rechtknop van de muis, weet iemand de oplossing?? Thanks!
Ja dat weet ik maar met Beoconnect zie ik BM5 met Beoplayer niet.Hoe activeer ik de contact tussen Beoplayer en BM5 ?
Ik heb de manual gelezen maar niks.
Gr,
Beoplayer vraagt aan het einde of er een BM1 of een BM5 in het systeem zit.
Daarna geef je het wachtwoord in. Als beoplayer hem niet kan vinden, dan kun je proberen om het ip-adres in te voeren van de BM5.
Via het (service)menu van de bm5 ken je het ip-adres opvragen.
Zorg wel dat de netwerknamen in zowel de computer als de BM1/5 gelijk zijn aan elkaar.
Ik tik de naam zoals in BM5 (networkinfo) BeoMaster5 en mijn ww maar geen verbinding.
Hij blijft vragen naar user en ww.
Via MAC is ie altijd aan en herkent via Beoconnect en Wi nxp ook via Beoconnect maar win7 niet.
Hij verschijnt wel op netwerk locaties
Je kan het wachtwoord in de beomaster 5 ook zelf weer veranderen als je het niet meer weet.
Dat weet ik allemaal . Ik denk dat de verbinding de probleem is.
Ik heb 't op Win xp en Win 7 gebrobeerd.
Bij Win XP en 7 wordt ie gelijk herkend via Beoconnect,
Bij Xp zie ik ´t ook (bm -shares) 'maar in Win 7 kan ik niet inloggen i.v.m met de inlognaam. Ik denk dat ie +n andere heeft niet de BeoMaster5 zoals in BM5 in configuratie.
ulfiyya:Dat weet ik allemaal . Ik denk dat de verbinding de probleem is. Ik heb 't op Win xp en Win 7 gebrobeerd. Bij Win XP en 7 wordt ie gelijk herkend via Beoconnect, Bij Xp zie ik ´t ook (bm -shares) 'maar in Win 7 kan ik niet inloggen i.v.m met de inlognaam. Ik denk dat ie +n andere heeft niet de BeoMaster5 zoals in BM5 in configuratie.
Dat wijzigen zei ik ook al.
Hoe bedoel je 1 verbinding.
User name in Bm5 veranderen = ww wel maar nooit user geprobeerd.
WW wijzigen kan wel maar username gaat niet.
Je kunt 't via menu go enz.. of via toetsenbord maar deze laatste gaat niet . Er zit zo 'n beveiliging op.
Bij Win xp en Mac (via Beoconnect) vraagt ie alleen ww.
Alleen bin Win 7 vraagt ie ww en loginname en dat s de probleem.
Misschien komen we eruit?
Bedankt Jongens!!!
Ik heb 't opgelost!
"t lag niet aan ww of inlog.
ik heb 't opnieuw geinstalleed en hij doet 't nu.
Daar ben ik weer!
Waarom loopt ie vast als ik n.music kies en moet opnieuw starten.
Zal ik ín Win xp instellen of gewoon Win 7 laten draaien.
Hier draait beoplayer op 2 win 7 machines (pc en laptop met wifi) zonder compatibiliteitsmodus voor XP.
Sorry jongens dat ik wat weer vraag.
ik heb 't opgelost denk ik. maar hoe kan ik die folders wijzigen van naam.Het lukt niet via Beoplayer.
En via Bm-shares wel maar je ziet niet via BM5.
Er zijn folders met Bm-shares op 't einde en sommige niet.
Niemand?
En misschien laatste vraag.
Bm5 In BV9 inbouwen of beter van niet?
Alleen als extern gebruiken?
Bedankt!
Hoi,
Nico,
Tags welke bedoel je?
Ik heb de bm5 wel in de bv9.
Met een kabelsetje kun je verbindingen netjes aan de achterzijde van de bv9 krijgen. Ie komen dan naast de bs3 uit. Je kan dan altijd nog een externe schijf op aansluiten. Standaard zit er bij mij ook een kort usb stickie in van een Logitech K400 draadloos toetsenbord. Dan kun je in princpie alles.
Dan kun je later ook makkelijk de bs5 erop aansluiten.
Verder heb ik inmiddels niets meer naast de bv9 op de grond staan.
Na het plaatsen van een zelfberekende plaat met omgevouwen randen, heb ik alles achterop de bv9 met behulp van spinnen en is het uit zicht.
Is toch het netst.
Ik heb ook Deco va UPC achter maar ik ga meer plaatsen maar om 300 euro voor 'n plaat achter vind ik 'n beetje duur. (van stbbrackets).
Dus hij wordt net warrn binnen zoals wordt beweerd?
En heb je de BS5 ook bij nodig of voeg dit niks toe?
Extern schijf via usb bedoel je?
Dank je!
Ik heb nog geen antwoord maar als je wilt reageren graag.
Wat voegt de toetsenbord toe en wat kun je mee nog meer?
En is de BS5 nodig of kan met beo6 of 4 prima?
Onderin de BV9 zijn 2 plaatsen waarin de Beomedia/Beomaster5 en/of de HDR1/2 in geplaatst kunnen worden.
Door de gaten onderin de BV, valt de warmte ontwikkeling nog wel mee. Ikzelf heb er geen negatieve ervaringen mee.
Alleen als je wat wilt aansluiten om te experimenteren, dan kun je er lastiger bij. Daarom moet je de kabels verlengen tot de bracket naast de bs3.
Ik vind het wel opgeruimd zo.
Het toestenbord geeft dat je in het servicemenu kan komen. NIet dat het nodig is. Maar als je een grote hoeveelheid via een externe schijf wilt kopieëren, dan is het met de hand (toetsenbord en muis) wel handig.
Met de Beo6 heb ik nog geen ervaring i.c.m. de master5. De Beo6 staat hier wel, maakt verbinding met het (draadloze)netwerk, maar geeft geen afbeeldingen weer. Die mogelijkheid werkt alleen als je er een BS5 bij hebt.
Voorlopig navigeer ik met de Beo4 door de menu, maak ik playlists enzovoorts.
Sinds een 2 weken heb ik hier ook een airport express om te proberen. Dat werkt wel aardig. Wel valt de verbinding vaak weg, ondanks de enkele andere draadloze zichtbare netwerken. Ook ben je afhankelijk van de muziek op je iPhone of iPad.
Met de BM5 staat alle muziek in verbinding met de server waar alles op staat. Dus de keuze is groter en sneller uitgewisseld dan met de Apple's.
Hier de plaat.
Achterop:
De BV9 met een rugzakje.
Er hangen een PS3, DM8000, DM800, TVIX 6600, Cisco switch en een toetsenbord op de plaat. Volle bak dus.
Lijkt wel of ie op vakantie gaat...een backpacker!
Bedankt Beobuddy,
er staat nergens over de toetsenbord. Als goed is kun je ook mee internetten of niet via tv?
En de externe hdd hoe maak je verbinding mee via BM5? via netwerk maar hoe, via usb?
Bedankt voor alles man.
Heb je ;t zelf gemaakt die plaat?
En die Dreambox's hd of gewoon? Als goed is gebruik je de HDR niet anders kom je aansluiting te kort.
Bedankt voor je medewerking,.
Top Man!
Geen zin meer om te antwoorden?
Ik begrijp 't wel Ik heb je vaak lastig gevallen.
Nee, dat is het absoluut niet.
Niet alle dagen ben op hte forum en dan zakken sommige topics wel eens wel uit het zicht.
De plaat heb ik zelf opgemeten en laten zetten bij een metaalwinkel. Dergelijke scherpe vouwlijnen kun je niet zelf maken.
Door met papier een kopie te maken van de gaten waar de schroeven in moeten, kun je deze gaten prima overzetten op de plaat.
Verder heb ik zelf alle gaten in de rand geboord. Dat is prima te doen. Verder de plaat netjes zwart spuiten en klaar is kees.
Je kan er net zoveel op plaatsen als dat je kwijt kan. Je hebt dus niet voor elk apparaat een aparte beugel nodig.
De hdr2 heb ik eruit gehaald. Die gebruikte ik toch niet.
Daardoor heb ik 6 aansluitingen ter beschikking.
Beide DM's zijn hd. Beide zijn ook middels de scart aangesloten om zo ook over de coax naar linkruimtes te kunnen gebruiken.
Ik maakte 'n geintje. Ik ben je dankbaar voor.
Maar mis je niet de hd kwaliteit door scart te gebruiken?
Ik wist niet dat Bv9 en digitaal spullen niet te linken zijn jammer.
je moet 'n convertor voor hebben zo dat je alles in de link kamer kunt bekijken.
Ander nadeel dat je niet de boe4 kunt instellen zoals op BV7 en laatste TV's.
Wanneer ben je terug op de forum?