ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Nu?
Ha ha welkom terug!
Heb je mijn laatste mail gelezen??
Gr,
Je was terug op de forum maar geen antwoord voor mij. hé?Gr,
Je was terug op de forum maar geen antwoord voor mij. hé?
Mister BB !!
Volgens mij heeft mister BB het antwoord allang gegeven..
ulfiyya: Maar mis je niet de hd kwaliteit door scart te gebruiken?
Maar mis je niet de hd kwaliteit door scart te gebruiken?
Beobuddy: Beide DM's zijn hd. Beide zijn ook middels de scart aangesloten om zo ook over de coax naar linkruimtes te kunnen gebruiken.
Beide DM's zijn hd. Beide zijn ook middels de scart aangesloten om zo ook over de coax naar linkruimtes te kunnen gebruiken.
Kennelijk mis ik wel eens wat...
Inderdaad, bij een dreambox wordt simultaan zowel hd uitgestuurd over hdmi als sd over de scart.
Dus in de woonkamer hd op de BV9 en op de slaapkamer sd op de MX7002.
Werkt als een trein.
Verder heb ik een mail gezien of ontvangen, dacht ik :-)
Mail bedoel ik via de forum. Ik heb je mail niet. (zou leuk zijn) En ik zal je niet vaak lastig vallen. haha!!!
Kennelijk heb ik niet goed gelezen zoals meneer aangaf.
Ik wist niet dat dreambox simultaan werkt met scart en hdmi vandaar mijn vraag.
Bij biv. humax of cisco (upc) niet, jammer.
En da 's toevallig ik heb ook de MX in de slaapkamer.
't blijft 'n mooie toestel hé?
En nog wat.
In Bv9 kun je alleen aangeven of je hdmi of scart wilt. toch?
Of zie ik iets over het hoofd?
Dat klopt.
Voor het weergeven op de BV9 zelf, moet je dat aangeven. Anders kun je niet in HD kijken.
Maar de dreambox scaled zelf het HD signaal terug naar SD, dat via de scart ook wordt aangesloten. Dat signaal wordt dan gebruikt om over de coax naar de linkkamers te sturen. En bij de MX geeft de SD een gewoon strak beeld over coax.
AV-DTV (AV-Sat) geeft dan weer het stereogeluid die bij een MX in de slaapkamer zeker nog steeds imposant te noemen is.
Bedankt BB!
Ik ga zeker op zoek naae dreambox. Dan hoef ik niet die duur converter gaan kopen als 't ook zo kan.
Dus gewoon de hdmi en tegelijk de scart in BV9 aansluiten en rest komt van zelf.
ulfiyya: Dus gewoon de hdmi en tegelijk de scart in BV9 aansluiten en rest komt van zelf.
Helemaal juist.
En nu moet je ophouden
ulfiyya: Ik ga zeker op zoek naae dreambox.
Ik ga zeker op zoek naae dreambox.
Eerder zei je dat je UPC had. Heb je ook satelliet dan?
Ja die heb ik. Ik heb namelijk 'n oude humax 5400z.
Ik zal ophouden BB behalve als ik een vraag heb of toch mijn penta's door jou een nieuw leven te geven!!