ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik denk dat mijn beomaster een probleem heeft met de aarding omdat er een plop uit de speakers komt bij het aan en uit schakelen. Ook voel je als je met je vinger over het alluminium gaat een zwakke spanning door je vingers gaan, is dit normaal ?
Voor de lekspanning die je voelt is wel een oplossing, draai de netstekker eens om. Hoe erg is de plop bij inschakelen?
De BeoMaster 2300 is wel één van de apparaten die last heeft van de uiit die periode voor B&O apparaten bekende lekkende rode condensatoren. Het advies is om ze te vervangen. Ook de ruststroompotmeters zijn vrijwel altijd aan vervanging toe.
Maarten2300: Ik denk dat mijn beomaster een probleem heeft met de aarding
Ik denk dat mijn beomaster een probleem heeft met de aarding
De beomaster heeft net als alle andere masters geen aarding. Ze hebben allemaal een gevulcaniseerde stekker zonder randaarde aansluiting.
Juist om aardlussen en storingen tegen te gaan, mocht de bijvoorbeeld de master in verbinding staan met een tv en die weer met de coax-kabel die weer aan randaarde zit....
Dus inderdaad kun je een lichte spanning voelen als je met je vinger over het aluminium gaat.
De flinke plop hoort niet en is zoals Blackrix al zei, een probleem met de voeding ligt dan voor de hand.
Mocht je in de BeoMaster aan het sleutelen gaan, vervang dan ook gelijk de lampjes, dit is namelijk als afzonderlijke klus een behoorlijk stuk werk, maar als je hem al open hebt is het vrij vlot gepiept.
dat is een goed tip. Zou er interessen zijn in een klein verslag met fotos of is dat niet nodig?
En waar kan ik het best onderdelen halen bij de B&O dealer via internetshops of ebay?
De meeste onderdelen kun je gewoon bij Conrad.nl bestellen. Ik denk dat je via de dealer weinig meer te pakken zal kunnen krijgen, daar is je BeoMaster te oud voor. En een verslag met foto's is altijd wel leuk om te zien!
Zou er interessen zijn in een klein verslag met fotos of is dat niet nodig?
Zou voor mij en waarschijnlijk ook voor andere zeer interressant zijn, daar ik van plan ben om de lampjes ook te vervangen.
mvg
Jean
Als je bij moderator Dillen (Martin) de lampjes besteld dan krijg je een uitstekende handleiding met foto's erbij! Kan niet mis! Zeker aan te raden!
Brengen & Ophalen
Ga ik zeker doen die lampjes, ga van de week aan de slag !
Foto's maken van het resultaat, okay?
Graag, want ik heb een BM2300 waarvan ik de fm ontvanger moet repareren. En ik zou het leuk vinden om het systeem heel uit en in elkaar te krijgen.
Muzies and Enjoy the Music
Fm ontvanger stuk of zijn daar de stabilitiets elco's ook verrot?
Hier een foto van hoeveel foute rode elco's er in een BM 1900 zitten.
Veel van die voelen zich ook niet lekker, zie de rode met uitslag..
En als je ze wil vervangen, dan zijn er die ook hebbe verstopt en zich niet zomaar laten (ver)vangen.
De hoofd print loshalen is dan de oplossing, maar niet de leukste klus voor de onbekende.
Let bij loshalen gelijk op losse contacten op de printen, en vooral bij de gelijkrichtig van de voeding.
Bij het terugplaatsen van de displayplaat moet je ff handig te werk gaan door het display iets over de voorste rand van de versterker te laten uitsteken en vervolgens naar achterend duwend op zijn plaats te laten vallen.
Zorg ervoor dat je gelijk de pinnetje op de hoofdprint goed schoonmaakt. Deze zijn altijd zwart geworden en zorgen voor slechte contacten en dus voor het weigeren van opdrachten bij de desbetreffende funktie.