ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej
jag håller på att laga ett par gamla rullbandspelara
men den ena har ett trasigt tonehovede verkar som spolen är av på ena kanalen
undrar om någon har ett sådant som reserv
MVH
Martin
Prova att skriva på Engelska så har du nog större chans på svar.
Dock inget från mig
Indlæg rettet.Vi beder pænt om at medlemmer opgraderer til minimum silver medlemsskab for at oprette købes/søges annoncer.Martin
Jag har uppgraderat
Mange tak. Beoworld værdsætter din support.Som allerede nævnt, vil du have langt bedre muligheder for svar, hvis du skriver på engelsk.Og jeg vil anbefale, at du bruger "Private wanted" forum sektionen, hvilket er muligt nu du er sølv-medlem.
Har du målt den ohmske modstand i spolerne og sammenlignet kanalerne?
hilsenMartin
hej jag har mätt på den motståndet och på kanalen som fungerar så har jag 27ohm medan på den trasiga över 6000 27 ohm stämmer med den andra jag lagar som båda kanalerna funkar på.
när jag lägger singnal på kabeln till den trasiga får jag ljud ut ur förstärkaren så jag får nog konstatera att det är ett trasigt tonhuvud
mvh Martin
Er det et B&O eller et Bogen hovede?
bogen Germany är det märkt med
Det verkar som jag har otrolig tur
jag mätte längre in på anslutning kablarna till tonhuvudet och det verkar som det var ett kabelbrott i den vita kabeln
med lite kortare kablar har jag fått allt att låta men det är 32ohm på den kanalen istället för 27
nu så blir det att plocka isär och rengöra och se om jag får ordning på allt
MVH Martin