ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
Net twee hele mooie beolab 6000 speakers gekocht voor mijn beocenter 9000.
Zie dat de snoeren een 8pin hebben ipv die 2pin(? Zo een met plat stukje)
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Kan ik gewoon een male 2pin plug halen om vervolgens de 8pin eraf te knippen en vervangen ?????
Ik hoor het graag!
Groet uit leeuwarden,
Bas
Dag Bas,
De 8 pin aansluitingen op je speakers zijn de powerlink aansluitingen. De BeoCenter 9000 heeft die nog niet, de opvolger (9300) wel. Je kunt de speakers aansluiten met kabels die aan de speakerkant een tulp plug hebben en aan de versterker kant een 2-pin DIN zoals je beschrijft. De tulp pluggen gaan in de LINE aansluitingen van de speakers.
Steve van SoundsHeavenly (sponsor van de site) kan je waarschijnlijk wel helpen aan deze kabels.
Johan
Beste Johan,
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Dat klinkt goed! Misschien een echte "dummie " vraag maar moet ik dan wel gewoon de stekkers van de speakers aansluiten?
Was al even bij onderdelenzaakje geweest maar die gaf aan dat je zo de speakers kan beschadigen(?)
Zal morgen tulp pluggen en 2pins gaan halen.
Groet Bas
Hoi, je kunt de 8pins niet gebruiken omdat de 9000 een versterkt speakersignaal afgeeft. De 8pins powerlink pluggen zijn bedoeld voor een onversterkt signaal. Succes met het maken van de kabels!
Prachtig apparaat de BeoCenter 9000!
Groet, Johan
9000 is inderdaad top machine!!!
Ik bedoelde eigelijk moet ik naast de tulp naar 2pin kabel wel gewoon de stroomstekkers van de beolab6000 speakers in het stopcontact stoppen???? Of kan dit schade veroorzaken zoals onderdelenman aangaf(leek mij stug maar ik ben geen kenner. )
Als je de speakers niet aansluit op 230 ga je niks horen :-)!
Bas, wacht nog even met solderen! Ben er torch niet zo zeker van of mijn oolossing wel de juiste is! Ik check nog even!
Ik liep wat te hard van stapel met mijn voorstel - de 2-pin din versterkte speakeruitgangen van de 9000 kunnen ook niet direct worden gekoppeld met de LINE ingangen van de 6000s. Ik geloof wel dat het technisch op te lossen is door het signaal van de 9000 te verzwakken voor het aan de 6000s wordt afgegeven, maar hoe je dat precies doet kan ik je niet vertellen. Wellicht kan een ander lid van het forum dat beter.
Stom van me en sorry voor het blij maken met een dode mus .
Groetnis ut Boalsert,
Hallo Johan, bedankt voor je update!!!
Was namelijk wel de stad in om naast sinterklaas inkopen even de benodigde kabelonderdelen te halen.
Gelukkig dus niet gedaan. Had dit schade kunnen aanbrengen aan de speakers??
Wellicht dat iemand anders mij kan helpen !!!
De beocenter 9000 en de beolab6000 passen na mening qua uiterlijk erg goed bijelkaar , nu alleen nog geluid ;-)
- Flere
smile and enjoy the moment
Bedankt voor je reactie. Hier een foto van de achterkant beocenter9000.
Ik hoop dat er een goede oplossing te vinden is.
Ben nog erg nieuw hierin dus hulp is altijd welkom.
Wil niet de beolabs beschadigen.
Als jecop foto klikt zie je nog de pre amp out aansluitingen. Is dit wat ik moet gebruiken?
Hoi Flere, hoi Bas,
Phew, dit lijkt een veel beter plan! En kan met standaard kabeltjes worden gedaan.
Bas laat je weten wanneer het gelukt is? (foto!)
Groeten, Johan
Beste Flere en Johan, bedankt voor jullie reacties vandaag. Ik zal morgen twee lange kabels halen met tulpstrekkers om deze in de line van de speakers en de pre amp out op bs9000 te doen. Als alles er netjes en werkend bijstaat laat ik het uiteraard even weten.
Met vriendelijke groet uit leeuwarden, Bas
Hallo Bas,
Yes, I can help (sorry for replying in English)! You can connect the Beolab 6000 speakers to your Beocenter 9000, but you will need to use different connections and not the 4pin DIN speaker outlets (as this could damage the speakers and the Beocenter).
You should see a pair of RCA/phono sockets on the rear panel of the Beocenter marked “Pre-Amp Out Left/Right”, the following cable will connect from the pre-out sockets on the Beocenter into the “Line” sockets of the Beolab 6000 speakers:-
http://soundsheavenly.com/line-in-connection/6-av-processor-pre-amp-sonos-to-beolab-rca-line-in.html
Please set both speakers to “Line” mode using the small switch next to the input sockets.
Kind regards, Steve.
(Met translate.google.com)
Ja, ik kan helpen (sorry voor het beantwoorden in het Engels)! U kunt de Beolab 6000-luidsprekers aansluiten op uw Beocenter 9000, maar u moet verschillende aansluitingen gebruiken en niet de 4-pins DIN-luidsprekeruitgangen (dit kan de luidsprekers en het Beocenter beschadigen).
U ziet een paar RCA / phono-aansluitingen op het achterpaneel van het Beocenter gemarkeerd als "Pre-Amp Out Left / Right", de volgende kabel zal van de pre-out-aansluitingen op het Beocenter worden aangesloten op de "Line" -aansluitingen van de Beolab 6000-luidsprekers: -
Stel beide luidsprekers in op de modus "Lijn" met behulp van de kleine schakelaar naast de ingangen.
Met vriendelijke groet, Steve.
Steve.
www.soundsheavenly.com
Founder of Sounds Heavenly Cables and Brand Ambassador for Bang & Olufsen
Sounds Heavenly are proud to sponsor BeoWorld!
Please check out my YouTube channel at https://youtube.com/soundsheavenlycables
Hartelijk bedankt voor alle reacties. Blijkt het toch allemaal weer simpel te zijn. Maar liever een domme vraag dan een kapotte speaker;-)
De kabels had ik zelfs gewoon in huis nog liggen van oude platenspeler. Staat super zo. Erg blij met deze set up. Nu nog eens een andere tv.....hoop nog eens op een beovision 8 qua uitstraling.
Steve also thank you so much for offering your help. This time I did not have to buy something but I am sure in the future I will find you.
Goed weekend,
Hoi Bas,
Leuk dat je een foto post. Ziet er goed uit. Leuke Deense vlaggetjes ook!
Ga er maar vanuit dat je het beovirus flink te pakken hebt! Ikzelf heb (oa) een Beomaster 6500 met een Beogram CD 7000 en BeoLabs 8000. En een itch to be scratched voor een BeoLab 2 .
Enjoy!
Mooie combi, wist niet dat latere beolabs konden worden aangesloten op een BC9000 (welke ik zelf ook al 6 jaar heb, super apparaat).
Hoe klinkt het geluid van de beolab 6000?
Bedankt, het geluid met de beolab6000 speakers is zeer goed.
Ook de combinatie qua uitstraling zorgen ervoor dat deze set nog jaren een eyecatcher blijft. Bleutoothreciver in de aux gestopt voor streamen van telefoon.