ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Goedemorgen,
Ben helemaal nieuw hier en Google leverde niet op wat ik zocht (dus met de kans dat deze vraag al 1000x is langsgekomen).
Ik heb nu een Loewe (ergens uit 2008 denk ik) met via een kastje 4x Beolabs 6000 en een Mission Subwoofer. De speaker van de Loewe wordt gebruikt als centerspeaker.
De enige manier om bij dit kastje te komen is om mijn hele TV kast weer leeg te ruimen en dat wil ik alleen nog maar doen als de kast én de TV weg gaat....
Nu is mijn oog gevallen op een Samsung TV (The Frame) die alleen nog maar een optical out en geluid via HDMI (zo wisten ze me in de winkel te vertellen).
Om het plaatje af te ronden zou ik graag een losse centerspeaker erbij willen hebben (mag tweede hands zijn)
Vragen;
Mijn dank is groot.
Ik ga kijken. Dank je wel!
Duur maar mooie oplossing. Alleen mis ik nog een aansluitingvoor mijn Mission Subwoofer. Of is daar ook een adaptertje voor? Die heeft gewoon een rood en witte tulp aansluiting.
Zo. Vandaag even de kast open gehaald (TV kast). We hebben de DeToma Umschaltbox B&O/Loewe maar die kan ik nergens anders voor gebruiken ben ik bang. Vanuit de TV komt een soort RS232 stekker.Een Audio Link dus.
Ben nu op zoek naar een Audio Link - HDMI convertor maar ben bang dat niks gaat worden.
Wat ik ook niet kan terugvinden is hoe ik mijn Mission Subwoofer nu weer er aan ga hangen. Want hiervoor zie ik op de Almando Multiplay Surround Decoder geen aansluiting voor. En een tweedehands Beolab 2 is best heel duur.. Want ik zit dan naast een nieuwe TV aan de Almando, nieuwe centerspeaker én een nieuwe Sub.
Soms denk ik; Ik verkoop alles en zet een normaal systeem neer wat een hoop geld gaat schelen maar ik vind de Beolabs zo mooi. Heb ze nu meer dan 10 jaar en groot B&O fan maar zelfs in de toekomst moet je financieel blijven bloeden voor al dat moois
Weer meer gelezen vandaag... Ik kan toch beter een 5.1 Versterker kopen met pre-outs voor de Beolabs en de Mission (is ook een actieve sub). Dan misschien nog een actieve centerspeaker (merk..x) en dan ben ik denk ik goedkoper uit dan met de Amando. Of..?