ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo allemaal, mijn eerste post, al jaren geïnteresseerd in B&O. Altijd erg onder de indruk van het merk geweest.
Ik ben denk ik wat ze op Engelstalige websites een Home Cinema Enthousiast noemen en ik vroeg mij af hoe er hier op het forum wordt gedacht over de kans dat B&O binnen afzienbare tijd ook Dolby Atmos mogelijk maakt, al dan niet via nieuwe apparatuur.
Misschien een nieuwe Dolby Atmos enabled Core? Ik ga er maar even vanuit dat de implementatie van Dolby Atmos met een nieuwe chip zou moeten en niet via een software upgrade mogelijk is.
Ik heb ook reeds een beetje gelezen over het WISA draadloze systeem en dat dit als voordeel heeft dat het naast hoge resolutie ook handig is voor thuis films en televisie kijken want er zit bijna geen, dan wel onmerkbare vertraging in het signaal. Dus dat betekent lipsync geluid - erg belangrijk in de film en televisie wereld - en tegelijkertijd bij het luisteren naar muziek draadloze overdracht in hoge resolutie, als het goed is.
In dat verband vond ik dit wel een interessant en hoopgevend artikel:
http://wisaassociation.tumblr.com/post/101445426703/dolby-atmos-and-its-applications-for-wisas#footer
Maar goed, dat artikel is uit 2014 en wanneer ik naar het WISA systeem Google, krijg ik voornamelijk hits uit 2015 of daaromtrent. Staat de ontwikkeling van WISA misschien een beetje stil en slaat het eigenlijk wel aan? Daaruit volgt de vraag hoe toekomstbestendig is het WISA draadloze systeem?
Daarom maar eens even een lid geworden van dit forum en hier deze vragen gesteld.
Mijn plan/wens/droom is dat ik nu gewoon alvast iets ga investeren in boxen die ik op Marktplaats koop, die ik kan aansluiten op mijn oude Sony versterker uit 2003 en dan te zijner tijd wanneer Dolby Atmos ook in de B&O wereld gemeengoed is, kan gebruiken als draadloze achter- of zij-speakers. Op welke voor dit doel toekomstbestendige speakers zou ik dan op Marktplaats moeten letten? Welke boxen komen voor zo'n scenario in aanmerking?
Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken!
Peter
Ik denk dat je dat wel kunt vergeten. B&O heeft ook nooit wat gedaan met DTS Master en Dolby True HD. Ze kwamen er in zoverre mee weg omdat nagenoeg alle BD-spelers (want dat was in den beginne zo, alleen BD-spelers) die formaten in PCM konden converteren (overigens is dat verliesvrij!) en dat kwam je in de vorm van 7.1 prima kwijt aan de B&O spullen.
Nu echter ook gestreamed wordt, heb je een probleem als daar voornoemde formaten of Dolby Atmos bij komen. Gezien de opstelling uit het verleden verwacht ik van de kant van B&O helemaal niets. Ik zou op zoek gaan naar een reciever, met goede voorversterker uitgangen (d.w.z. echte en niet via weerstanden van de eindtrap) die gebruiken voor je B&O actieve luidsprekers en de versterkeruitgangen voor eventuele passieve ls. Ik zou niet op B&O wachten, zeker gezien hetgeen ze de laatste tijd uitgebracht hebben, of spullen waar niemand wat aan heeft of het stikt van de software bugs. Niet opgelost, dan komt een nieuw apparaat. Zie bv BV11 -> BV14 -> BV Eclipse en dat alles op minder dan 5 jaar tijd, het lijken (is het natuurlijk ook wel intussen) Koreanen.
BV11 is een prima tv.
Denk dat je van B&O niks meer moet verwachten.
Ze kunnen niet eens een fatsoenlijke audiostreamer maken.
http://www.tonmeister.ca/wordpress/2017/12/06/bo-tech-beolab-loudspeakers-and-third-party-systems/