ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Mijn STB is met een scartkabel aangesloten op mijn HDR-1, de HDR-1 is met een scartkabel weer aangesloten op de BV-5. De functie v.tuner op mijn HDR-1 doet het niet. Komt dit doordat er geen TV coax kabel is aangesloten op mijn HDR-1?
Klopt. De V-tuner betreft de analoge coax aansluiting achterop de HDR1.
De STB hangt neem ik aan rechtstreeks aan de BV 5 als stb-sat of stb-dtv?
Bij de hdr1 zou je stb lijst moeten opdaten om de stb te kunnen bedienen via het hoofdmenu van de hdr1 en dan een kleurtje (weet ff niet meer welke zo uit het hoofd). In de setup van de hdr1 kun je aangeven dat er een stb aangesloten is.
Hoi Beobuddy,
Aan mijn BV-5 hangt een M7SAT801 HD receiver, single tuner (via scart aangesloten), een B&O DVD-speler (ook via scart aangesloten) en een HDR-1 (ook via scart aangesloten). Achter de HDR-1 hangt weer een Philips DSR 2210, single tuner SD receiver. Mijn voordeur-camera-signaal komt via coax binnen op de TV aansluiting van de BV-5. Dit wat betreft mijn aansluitingen. Ik heb in mijn huis géén analoge TV meer, alleen nog maar digitaal (via schotel van Canal Digitaal).
Kan ik de v.tuner niet laten werken met de Philips DSR 2210? Bijvoorbeeld door de scart-uitgang van de DSR2210 om te zetten naar coax, en deze coax aansluiten achter op de HDR-1? De functie v.tuner zou ik graag weer gaan gebruiken, om programma's tijdelijk te kunnen onderbreken etc....
graag uw advies!
Gr. Stephan
Even graven hoor in het geheugen...
Wat ik namelijk niet kan herinneren is of dat de Vtuner van de HDR1 zelf is af te stemmen op een specifieke kanaal, of dat de VTuner de settings binnenkrijgt via de scart vanuit de Bv5 via een tunerdump.
In het laatste geval zou je inderdaad het scartsignaal om moeten zetten naar RF coax signaal en die laten scannen door de Bv5. Dan zou je daarna de coax op de HDR1 kunnen aansluiten.
Een composiet videosignaal composiet, kan via een modulator worden gesuperponeerd op een RF coax. Ik denk dat de handigste oplossing in dat geval een antenneverdeelversterker met een video-ingang het handigst is. Maar niet de goedkoopste oplossing. De dealer (Baak zeker) heeft zo'n versterker op voorraad.
Voordeel van zo'n versterker is dat het philipssignaal door het hele huis is te bekijken als je de versterker aan bet begin van het systeem hebt zitten. En natuurlijk ook overal coax hebt liggen.
Een andere optie isgebruik maken van de camera aansluiting op de BV5. Maar dan is de opnamemogelijkheid weer een issue.
Ik ga ermee aan de gang! Dank je voor de informatie !!