Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beocenter 9000 lågproblem

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

riis
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 270
Bronze Member
riis Posted: Mon, Mar 26 2018 4:51 PM

Nu virker CD-afspilleren igen takket være et kondensatorkit fra Dillen. Desværre lukker lågen til CD'en ikke helt. Den stopper ca. 2mm for tidligt, så den ikke glider op i niveau med midterpladen. Hvis jeg fjerner midterpladen, kører lågen ok. Dog virker det som om, at den kører langsommere når den lukker, end når den åbner. Jeg har renset "sporet", som lågen kører i og desuden givet det en lille smule silikonefedt.

Vil det mon hjælpe at skifte gummibåndet til motoren, eller ligger problemet i tråden, som trækker lågen? Jeg har læst i forummet, at man også bør rense den, men med hvad?

/riis

Weebyx
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,213
Bronze Member
Weebyx replied on Tue, Mar 27 2018 7:45 AM

riis:

Nu virker CD-afspilleren igen takket være et kondensatorkit fra Dillen. Desværre lukker lågen til CD'en ikke helt. Den stopper ca. 2mm for tidligt, så den ikke glider op i niveau med midterpladen. Hvis jeg fjerner midterpladen, kører lågen ok. Dog virker det som om, at den kører langsommere når den lukker, end når den åbner. Jeg har renset "sporet", som lågen kører i og desuden givet det en lille smule silikonefedt.

Vil det mon hjælpe at skifte gummibåndet til motoren, eller ligger problemet i tråden, som trækker lågen? Jeg har læst i forummet, at man også bør rense den, men med hvad?

/riis

Jeg plejer at "vende" snoren om på dem, det flytter den del der bliver slidt omkring messingstangen, og der kommer en "ny del" til at køre på stangen.

Inden så vasker jeg snoren i sæbevand for at fjerne evt gammelt fedt, jeg ved ikke om der findes bedre måder, så det er på eget ansvar :)

Men. det er lidt bøvlet at skifte, og fjern for guds skyld ikke begge snore til cd/bånd på samme tid :) Brug den ene som vejledning til at fikse den anden.

Det kræver lidt finger snilde at få det samlet. Jeg plejer ikke at fjerne de 2 fjedre der holder snoren stramme, men det betyder at man bliver nød til at bruge 1 hånd til at holde fjereden ude, mens man monterer snoren på "slideren".

Det tager lang tid første gang man gør det, og man panikker helt sikkert på et tidspunkt, men det er muligt :) Servicemanualen hjælper ikke meget, andet end at vise at snoren skal 3 gange rundt om stangen, og hvilken retning.

/Jacob

riis
Top 500 Contributor
Denmark
Posts 270
Bronze Member
riis replied on Tue, Mar 27 2018 4:47 PM

Tak for dit svar Jacob. Jeg har heldigvis en "donor" BC9000, som jeg har mulighed for at øve mig på, så det vil jeg gøre.

/riis

Page 1 of 1 (3 items) | RSS