Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

B&O A6 verliest steeds verbinding

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 0 Followers

cpte
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
cpte Posted: Tue, Apr 24 2018 4:40 PM

Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik ben momenteel 23 jaar en woon in Rotselaar.

Ondertussen ben ik al twee jaar de eigenaar van een Beoplay A6.

Helaas zijn het twee jaar met een hoop frustraties, uiteindelijk ben ik hier terecht gekomen, hier is (kort) mijn verhaal:

Na de aanschaf van de A6 was ik natuurlijk dolgelukkig met de geweldige sound, maar na enkele uren gebruik kwamen de problemen al naar boven. Via mijn smartphone speelde ik muziek via bluethooth, dit was waardeloos, veel haperingen in de muziek en slechte kwaliteit. Op zich niet erg dacht ik, meestal gebruik ik toch mijn laptop met itunes. Dus dan via Airplay gaan muziek spelen. Soms gaat het lang goed, maar uiteindelijk geraakt de verbinding toch verloren. Eens het misgaat is het zeer moeilijk om hem weer aan de praat te krijgen. Meestal komt dit neer op de A6 enkele keren uit het stopcontact te halen en weer in te steken, laptop opnieuw opstarten ... meestal komt het dan wel in orde, maar duurt het niet lang voor de problemen weer opduiken. Meestal is het gewoon beter om te wachten tot de volgende dag en dan gaat het vaak weer voor een uur of twee voor de problemen weer komen.

Ik heb al gelezen dat dual band wifi problemen geeft, dat is wat we hier in huis hebben, ik vermoed dat de speaker steeds wisselt tussen beide. Is er een mogelijkheid dat ik de speaker vast kan verbinden met 1 van beide netwerken (2.4 GHz of 5Ghz)?

De router staat op 3m afstand gescheiden door slechts 1 muur.

zijn er nog andere aspecten die gecontroleerd kunnen worden?

Als alles in orde komt zou ik uiteindelijk ook muziek via mijn smartphone en de B&O app willen spelen, maar de muziek op mijn smartphone verschijnt niet in die app, dit is dus ook een probleem dat nog moet aangepakt worden Smile

De winkel waar ik hem kocht biedt mij geen hulp, ik ben ten einde raad.. ik heb hier een speaker die geweldig klinkt en waar ik toch wel wat geld voor betaald heb, maar waar ik meer problemen mee heb dan dat ik er van kan genieten. hopelijk kunnen jullie mij helpen,

ik zeg er al meteen bij dat ik zeer weinig ken van alles wat met computers en dergelijke te maken heeft dus vele vaktermen zal ik moeilijk of niet begrijpen.

Alvast bedankt!

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
Silver Member
Carolpa replied on Tue, Apr 24 2018 6:46 PM

advies:

Log in op je router

zoek de instelling van de Wifi (WLAN) van de 2.4GHz

zoek de instelling van het WLAN kanaal. waarschijnlijk staat deze op automatisch. Zet deze op kanaal 11.

Test nu het gebruik.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Wed, Apr 25 2018 5:04 PM

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE

Maak je gebruik van een B&O geadviseerde Cisco / Linksys router waarbij je de wifi van de provider router uitschakelt en je gebruik maakt van het wifi van de linksys/cisco?

Wat doet de A6 als je deze met een kabel aansluit?

Ik mag aannemen dat je de A6 wel hebt voorzien van de meest recente software?

Wellicht eventueel een keer contact opnemen met een andere dealer.

Fred Baak heeft veel goede ervaringen met WiFi eventueel met de zgn Mesh systemen, die de laatste tijd steeds meer gebruikt worden.

cpte
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
cpte replied on Sun, Apr 29 2018 6:49 PM

Beide hartelijk dank!

de speaker is uiteraard voorzien van de laatste updates.

De rest zal ik even moeten proberen/ controleren.

in ieder geval al reeds bedankt, ik laat het resultaat weten!

Fl_ip
Top 500 Contributor
Posts 160
Bronze Member
Fl_ip replied on Thu, May 3 2018 11:15 PM
cpte:

Beide hartelijk dank!

de speaker is uiteraard voorzien van de laatste updates.

De rest zal ik even moeten proberen/ controleren.

in ieder geval al reeds bedankt, ik laat het resultaat weten!

Maar wat is de laatste software versie volgens jou?

Soms zegt het product wel de laatste versie te hebben maar blijkt dat toch niet zo te zijn.

Ook zou ik geen Mesh netwerk adviseren, maar gewoon een wifi netwerk met bekabelde backbone. Mesh is net zoals repeaters, ver van weg blijvenWink
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Gewoon meerdere AP's met 1 centrale (cloud)sleutel. Alle AP's zijn bedraad. AP's communiceren met elkaar.

Super stabiel en snel netwerk.

https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-pro/

Page 1 of 1 (6 items) | RSS