ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste allemaal,
Ik heb een jaar geleden een bang & olufsen beocenter 2000 gekocht. het is een prachtig ding en ik heb er een jaar heel veel plezier van gehad. Maar op een moment dat ik een plaat aan het luisteren was ging het geluid op eens weg. dus ik heb wat dingen geprobeerd, ik heb hier en daar in geblazen maar meer niet.
nu hoor ik alleen even heel duidelijk muziek als ik de naald op de plaat leg doormiddel van op de ''on'' knop te drukken. het duurt echt een half seconde en dan hoor je alleen nog maar geruis met heel zacht de muziek op de achtergrond. het rare is dat als ik dan weer op de ''on'' knop druk, je weer een halve seconde muziek hoort voordat de naald werkelijk van de plaat komt.
Ik hoop dat iemand dit ooit eerder heeft gezien want ik wil heel graag mijn beocenter weer kunnen gebruiken :(
Heb je bij de overige bronnen wel geluid? En hoe snel zakt de arm? De armlift wil namelijk nog wel eens problemen geven, is eenvoudig op te lossen met wat alcohol.
ja bij fm heb ik nog gewoon geluid bijvoorbeeld. waar zou ik die alcohol dan moetn doen als het om de armlift gaat?
Hoe technisch ben je? Je moet er namelijk vanaf de onderkant van de platenspeler bij, deze zal er dus uit moeten.
ik heb wel eens apparaten uit elkaar gehaald en met behulp van google geprobeerd te repareren maar voor de rest heb ik nog niet echt ervaring met platenspelers. maar ik leer opzich snel en heb geduld :) kan je me een beschrijving geven van hetgene waar alcohol overheen of in moet?
in ieder geval heel erg bedankt voor de snelle reacties :)