Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Vraag over ipad en muziek streamen naar de beomaster 7000 via draadloze ontvanger

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 0 Followers

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
Bronze Member
Robert Posted: Tue, Nov 13 2012 11:00 AM

L.S.

Ik ben op zoek naar een draadloze oplossing voor muziek streamen naar B&O. Wie heeft er bijvoorbeeld ervaring met de huidige Apple airport express? Zie de foto.
Tot nu toe gebruik ik de laptop (windows) met itunes voor internetradio. Daarvoor gebruik ik een audio kabel van de laptop naar de Beomaster 7000 met passieve ander merk speakers (ARL Jordan). Met een net nieuw ipad moet dit flexibeler kunnen in huis denk ik, zoals vanuit een beolink ruimte. En ben dus opzoek naar ervaringen en adviezen. Ik overweeg de Apple airport express aan te schaffen.

Kun je helpen met de volgende vragen:
-Wat moet je minimaal aansluiten op de Apple airport express? Volstaat bijvoorbeeld alleen aansluiten van stoom en de koptelefoonuitgang? Of moet ook internet aangesloten zijn bedraad of draadloos?
-Is het een oplossing door een Logitec bluetooth device aan te sluiten of is de airport express beter?
-Hoe kan ik optimaal de ipad gebruiken om muziek (digitale bestanden of internetradio) draadloos naar de Beomaster te verkrijgen zonder nu te investeren in nieuwe B&O.
-Wie weet een goede iPad APP voor internetradio? Mijn vrouw en ik luisteren veel naar Dance/Electronica zoals de zender Pure FM deep house bijvoorbeeld. (Naast veel 90’s, 80’s en 70’s muziek).

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen, ervaringen en of antwoorden.

Groet en dank, Robert

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Nov 13 2012 4:29 PM

Ik heb dezelfde opstelling met een Airport Express, ben alleen niet zo weg van de DA converters van de Airport. Je kan natuurlijk een externe DA converter aansluiten op de Airport Express wat waarschijnlijk wel een verbetering zal geven. Normaalgesproken sluit je de Airport Express aan op de BeoMaster via een minijack naar Dinkabel. Voor de kabel kun je eventueel gewoon dunne powerlink gebruiken met daaraan de minijack en een DInplug. Bij mij valt de draadloze verbinding overigens nog wel eens weg, maar dat kan iets plaatselijks zijn.

Een goede App is Tunein Radio. Daarmee kun je de hele wereld binnenhalen, echt een geweldige App en nog gratis ook!

Frederic
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 121
Bronze Member
Frederic replied on Tue, Nov 13 2012 6:16 PM

Oplossing: b&o playmaker

- goede dac

- fixed line out level, dus geen geklungel met volume settings

- kabel naar bm7000: rj45 naar din

- dlna en airplay compatibel

- best altijd bekabeld in je netwerk hangen, als het niet anders kan via wifi

- persoonlijk nog altijd een fan van de beo app, omvat ook alle muziek op je ipad en de radio

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Tue, Nov 13 2012 6:42 PM

Zou ook voor de PM gaan ipv AE vanwege een betere DAC. 

De Beoplayer app heeft 13.000 radiostations. Heb er destijds maar een paar euro voor betaald. Zie nu dat ie wel pittig geprijsd is..

https://itunes.apple.com/nl/app/beoplayer/id401086698?mt=8

Maar als je een NAS vol met muziek hebt, zou ik voor Sonos kiezen. In combinatie met de Sonos app, de beste keus voor je iPad..

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Tue, Nov 13 2012 8:27 PM
Definitely the Playmaker! Much better than the Apple AE. A better DAC and more possibilities to connect (mobile) devices.
Page 1 of 1 (5 items) | RSS