ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik zou het niet doen...maar dat is mijn mening.
en ik wel...…. maar dat is mijn mening
nb: uiteindelijke is het zeker goed gekomen met de Moment
Ligt bij B&O altijd aan de wifi van de gebruiker
Carolpa: en ik wel...…. maar dat is mijn mening nb: uiteindelijke is het zeker goed gekomen met de Moment
+1.
Mensen schuiven vaak de problemen in de schoenen van de apparatuur. Terwijl vaak een verkeerde configuratie van het netwerk de boosdoener blijkt te zijn.
Een beetje investeren in de betere netwerkspullen en vooral een goede configuratie daarvan scheelt vaak al een hoop ergenis.
Dat geldt voor zowel bedraad als voor draadloze verbindingen.
Ik had een core met een beoplay M3.
Werd continue van de fantastische b&o app afgegooid.
Bluesound node II gekocht en wat denk je...geen enkele dropout gehad.Ook speelt hij vlekkeloos muziek van de Nas af.
Ligt dus NIET aan de wifi,dat is een verhaal wat dealers je vertellen ja.ze kunnen het zelf niet oplossen!!!
B&O heeft de laatste jaren een zooitje bagger op de markt gegooid.
donderbeestje:Is door b&o zelf aangelgd, zowel bekabeld rchtstreeks naar de jukebox als wireless zelfs een dure extra hub bij b&o gekocht. Maar jij als beobuddy zal wel perfecte ervaringen hebben met dit product ?
In het beta-programma echt wel meerdere bugs ervaren en gemeld, Meeste werden op korte termijn opgelost, afhankelijk van mate van ernst.
Op dit moment gebruik ik de Moment via een NL/ML converter en gebruik ik de "tv-luidsprekers" op de BV9 als hoofdluidspreker.
Dat geeft als enige dat ik niet synchroon kan linken met andere echte NL-producten(meerdere M3-5-Essence die onderling wel prima linken).
Maar met de Moment blijft dat een dingetje.
koning: Bluesound node II gekocht en wat denk je...geen enkele dropout gehad.Ook speelt hij vlekkeloos muziek van de Nas af. Dus koop je een apparaat met minder functionaliteit en kan er dus ook minder verkeerd gaan. Dit is gewoon een standalone apparaat. Doet gewoon z'n dingetje in z'n eigen beperkte omgeving.
koning: Ik had een core met een beoplay M3.
Op dit moment wordt er proefgedraaid met de toevoeging van Apple's Airplay-2 mogelijkheid.
Dat werkt als een speer vanaf dag 1 dat de software werd uitgebracht.
Met die mogelijkheid kun je dan meerdere apparaten (M3-5, Core, A6, Essence-mk2, BS1-2) naar keuze mee laten spelen zonder tussenkomst van de B&O app.
Hieronder een foto.
Het cirkeltje geeft aan dat het over Airplay-2 beschikt. Een vinkje geeft aan dat het is geselecteerd.
Ieder apparaat heeft z'n eigen volumeregeling.
Hij hoeft alleen maar muziek af te spelen.
Dat ging ook al niet zonder haperingen.
Over minder functionaliteit,bluesound node doet ook multi room & airplay 2
Dus hij doet precies het zelfde als de Core,maar dan veel sneller met een beter geluid en een stuk goedkoper.
sorry ik kan er niks aan doen, dat is wat je hoord.
Bij bluesound op de forum kijkt de grote baas mee.
Bij problemen kan je direct bij hem terecht en er word een oplossing gezocht.
Bij B&O krijg je na weken een standaard antwoord van tante miepie uit denemarken.
Ze luisteren niet eens naar hun klanten!
Ja nu,met het fiasco van de moment mag je Beta tester worden.
Laat me niet lachen,je betaald een premium prijs en je word gewoon in de zeik genomen.
koning: sorry ik kan er niks aan doen, dat is wat je hoord. Bij bluesound op de forum kijkt de grote baas mee. Bij problemen kan je direct bij hem terecht en er word een oplossing gezocht. Bij B&O krijg je na weken een standaard antwoord van tante miepie uit denemarken. Ze luisteren niet eens naar hun klanten! Ja nu,met het fiasco van de moment mag je Beta tester worden. Laat me niet lachen,je betaald een premium prijs en je word gewoon in de zeik genomen.
hey Koning
wordt het niet eens tijd dat jij jouw B&o frustratie van je afschud.
“Move on”!
Zoals je ook in je product keuze gedaan hebt.
groet
Het is een forum he' carpola!
En mijn product keuzen is (nog) steeds b&o
De bluesound node heb ik erbij en zie nu hoe het ook kan.
Ik ben al heel lang een b&o liefhebber maar de laatste jaren zijn ze echt de weg.
Waarom denk je dat het zo goed gaat met b&o.
@donderbeestje heb ik gezegd dat 'alles' slecht is.
Nee dus.
Na de beosound 9000 is het bergafwaarts gegaan.
Groet
donderbeestje:Uhhh, dames. Willen jullie focussen op het onderwerp Moment. Wil graag alleen feedback omtrent slechte ervaringen Moment
Carolpa:Vreemde insteek - je wilt toch feedback over ervaringen! toch niet specifiek negatieve?
Deleted
Carolpa:azijngezeik
Gek he', hoe zou dat nou komen😏👊
koning:Gek he', hoe zou dat nou komen😏👊
donderbeestje:Ok. Jij bent dus tevreden. Mag ik , gezien het ontbreken van gedetailleerde klachten, hieraan de conclusie verbinden dat misschien mijn interface defect s en dat als ik m omruil er geen klachten zouden kunnen zijn ?
ook via nas goed?
donderbeestje:Als de dealer alles aangesloten heeft en alles via ipads en mobieltjes perfect werkt, maar alleen de interface niet, wat heeft dat dan te maken met het netwerk? Nogmaals, heb 100-en euri geinvesteerd in een netwerksysteem wat door de dealer is geleverd!
Is de Wifi volgens de 11ac of 11n standaard ingesteld?
Is de router ingesteld op een vast kanaal of op automatisch?
Twee voorbeelden van potentiele probleemveroorzakers indien onjuist ingesteld zelfs bij de beste netwerkapparatuur.
koning:ook via nas goed?
donderbeestje: maar alleen de interface niet, wat heeft dat dan te maken met het netwerk?
maar alleen de interface niet, wat heeft dat dan te maken met het netwerk?
Zelfs als de soundheart met een netwerkabelkabel verbonden is, kun je problemen hebben met je interface door een onjuiste of ongelukkig ingestelde configuratie van de wifi.
De interface heeft namelijk alsnog via jouw wifi verbinding met de soundheart.
Die verbinding maakt gebruik vd 2,4 ghz band. Vele tablets en mobieltjes kunnen en gebruiken de 5 ghz band waar minder verkeer op zit.
Dealer al langs geweest?
Vond die Core ook voor geen meter klinken.
Lag hem dus niet aan je netwerk.
Hoop dat het goed komt met de moment.
Hou ons op de hoogte
koning:Vond die Core ook voor geen meter klinken. Lag hem dus niet aan je netwerk. Hoop dat het goed komt met de moment. Hou ons op de hoogte
Ik gebruik bluesound power node in combinatie met kef 130 ci in de badkamer.
Mooie is dat bluesound ook een eigen server heeft ingebouwd.
Je hoeft dus niet te klooien met twonky.
Ik hoop dat B&O nog een keer een waardige streamer gaan uit brengen met een fatsoenlijk design,of luidsprekers met een audiostreamer build in.
Heb begrepen dat ze er mee bezig zijn met de beolab18.
En op zich is dat helemaal nog niet zo slecht idee.
Hopelijk is het na de reparatie opgelost met je moment.
Met sonos ga je echt in geluid inleveren
Gebruik de Moment sinds een half jaar nadat deze uitkwam. Na de nodige software problemen draait het systeem het laatste jaar erg stabiel. Had af en toe last met Wifi maar dat heb ik goeddeels opgelost door het netwerk anders te configureren. De Moment gebruikt (veel) Deezer en mijn eigen NAS (Synology) en dat werkt stabiel.
Opmerkingen:
- interface is sinds de laatste releases stabiel. Ook zoeken werkt goed
- Moment is gekoppeld via Beovision 11-46 aan de speakers. Werkt goed.
- Synchroniseren tussen NAS en Moment is af en toe traag, maar dat kan ook deels aan de Synology software liggen, heb er op mijn notebook ook af en toe last van.
- Blue tooth verbinding vanaf PC's en iPhone werken goed. Inclusief het automatisch aanzetten van de set (wat je al dan niet prettig kan vinden als de rest van de familie TV aan het kijken is en de Moment de controle overneemt :-)
Er zijn veel opmerkingen over het netwerk in deze thread. De set is nu stabiel met een Apple kastje er net naast :-). Ben op dit moment op Unity hardware aan het overstappen. Eens kijken of dat mijn notebook problemen helpt op te lossen zonder issues voor de moment te introduceren.
@Donderbeestje heb je de moment alweer terug?