ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Heeft er iemand misschien een voedingsblok liggen voor de Beovision Avant type 8440.
Onze tv springt regelmatig uit of komt niet in standby-modus (rode lampje) Pas na langere tijd is de tv wee in te schakelen.
Mijn vermoeden is dat er een nieuw blok in moet. Kan dit kloppen? Want dan kan ik dat zelf nog inbouwen.
Vraag het aan Ipaul! Hij weet er alles van.....
Brengen & Ophalen
Klopt, die heeft er inderdaad verstand van.
Maar ik heb mn beovision 3 laatst ook weer goed gekregen. Door de potmeter een klein beetje te verstellen heb ik de rode terugslaglijnen weggekregen.
Het komt wel weer goed. :p
Ik heb dezelfde klacht gehad met mijn Avant RF. In mijn geval is het opgelost met een nieuwe beeldbuis, helaas. Aan het beeld was bij mij overigens niets te zien!
Tja, een beetje G2 verdraaien en het lijkt weer goed (rode lijntjes), wees gerust: dat is het niet, komt wel weer terug.
Uitval en geen standby ?, meet de spanning op de elcotjes bij de microcomputer, als daar ng netjes 5 volt en zo te meten is dan probleem met microcomputer (dat zal de eerste niet zijn), als je geluk hebt 1 van de eproms maar ik heb meerdere rotte cpu's gehad (= einde oefening)..
Overigens: je hebt zelf een werkende voeding in die bv3, even uitruilen en je weet het :)
Wat gebeurde er bij mij. De TV wilde niet meer aan of reageerde erg langzaam op commando's, ook audiocommando's (radio, cd, etc). Een eenvoudige test om te testen of het de beeldbuis is is het loskoppelen van de beeldbuisprint van de beeldbuis als de TV uit is, zorgen dat deze print niks kan raken en vervolgens kijken of de bediening weer goed werkt. Werkt alles nu weer goed, dan is het vrijwel zeker je beeldbuis!
Ja, ik weet ook niet hoe lang de beeldbuis zo nog mee gaat, anders kan ik jou nog altijd raadplegen tegen die tijd. :p Het ziet er nu tenminste weer normaal uit, daar ben ik alvast heel blij mee. En wat betreft die voeding, daar heb je gelijk: ik zal even de voeding bij mij eruit kunnen halen om te testen of het daaraan ligt. ;)
Maar jij zegt dus dat het ook aan de microcomputer kan liggen? Hoe is dit op te lossen? Onderdelen uitwisselen van een donor of wat Blackrix zegt: een nieuwe beeldbuis.
Ik ga eerst even kijken of het aan de voeding ligt, nameten enzo kan ik niet (iig geen ervaring mee). :p
Mocht het aan wat anders liggen dan hebben we wel een klus voor je, als het niet gek veel kost, laat maar weten Paul.
Groeten,
Michel
@Blackrix,
waar zit precies die beeldbuis-print? En hoe ziet die eruit?
Bedankt iedereen, voor de reacties tot zover.
Beeldbuisprint zit achterop de beeldbuis.
Klopt wat Blackrix zegt: het gedrag is dan uitval, of niet opstarten, maar als je hem dan even aan laat (terwijl hij niks lijkt te doen) dan ineens geeft de display TV aan en als je kanalen wisselt, reageert hij dus heeeel traag.
Dit duidt idd op een rotte buis, soms doet hij het dan wel weer gewoon, en dan weer niet.
Als de tv gewoon geen standby led geeft, of bv zelfs in standby gaat de led af en toe aan/uit, dan riekt het naar de computer, fout in eprom kan, zit het in de boordcomputer zelf, dan is het hopeloos (alleen te vervangen door B&O print, geloof me: als je mij al duur vindt, vraag die prijs maar niet op...:) ).
Tja, testen, meten en proberen..:).
Hey iPaul,
Ik denk dan al bijna dat het naar jouw onderste doom-scenario lijkt te gaan. De tv geeft af en toe al uberhaupt geen standby-ledje aan, op andere momenten krijg je het dolby-digital logo en de timer te zien (naast stand by) en doet de tv ook niets.
Ik kan natuurlijk nog dat afkoppelen van de beeldbuisprint proberen. Mocht hij dan wel reageren op commando's, dan kunnen we jou inschakelen. En zo duur vind ik jou ook niet hoor . De dealer hier in Alkmaar wel en die zijn ook niet vriendelijk (zo, is dat er ook uit). Hier op het forum helpt men elkaar tenminste normaal.
Met vriendelijke groet,
Ook nog even neuzen in de foutcode lijst, als die ondanks alle ellende leeg is dan weet je het wel :)
maar dan heb je wel een buis (uit de avant) voor je bv 3 :)
Of je gaat op zoek naar een BeoVision 3 of Avant met een defecte beeldbuis en schroeft het chassis over. Dan klopt je serienummer wel niet, maar dan kun je wel weer TV kijken!
Ja, allemaal opties idd. Het nadeel is dat de tv bij mn zus staat en daar ben ik niet altijd.
Ik hou het even allemaal in gedachten en kom er zeker op terug. Bedankt voor jullie hulp en jullie horen nog van me.Anders zie ik ook niet veel meer voor me dan de onderdelen individueel te verkopen of te gebruiken. Misschien een chassis-wissel idd.Is dat alles vervangen behalve de beeldbuis?
Euhh, Blackrix, volgens mij kan dat niet zomaar: de BV3 heeft alleen on screen display en de Avant de display bovenop de kast en volgens mij is die aansturing (vanuit oa up, via video) anders.
En de T8440 is volgens mij een VTR type, dus dat chassis heeft ook nog de interfacing naar de ingebouwde vtr (die de bv3 niet heeft).
Klopt Paul,
Van wat ik gezien heb ziet de inhoud van de beovision 3 er idd compleet anders uit dan die van de Avant.
Avant 8440 heeft de ingebouwde dvd-speler.