ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hey
ik heb een beomaster 6500 set aangeschaft
en via een andere weg beolab penta (mk1? 1986 staat onderop) (ik dacht dat het beovoxen waren, alleen ik zie nu ik ze gekocht heb een display, dit is een leuke verassing!alleen ze hebben dus geen versterker meer er onder zitten, kwa versterker (beomaster 6500) moet dat wel goed komen, alleen vraag ik mezelf nu af, is het mogelijk de data alsnog op het scherm te laten zien?
onder de penta's zit een powerlink aansluiting als ik het goed zie, en aansluiting voor een standaard tweelingsnoer.- Is het dan mogelijk om de penta's die nu passief zijn, alsnog aan te sluiten via de powerlink? - Denkt de beomaster dan dat het actieve speakers zijn? is dit te omzeilen?- is het mogelijk de displays werkend te krijgen op een passieve beolab pentaik vraag dit omdat ik er nog geen kabels of snoeren bij heb, die moet ik dus sowieso nog kopen, of zelf maken. ik hoor het :)
Beomaster 6500,
Beolink 1000, Beolink 7000
Beolab penta mk1
De getoonde connector in de bodem heeft wel de vorm van een powerlink, maar is anders bezet.
Hier gaan data, voeding en bij de latere modellen de keuze audio of video doorheen.
De plug is dus niet compatible met powerlink.
De glaasjes hebben ook de voxen die zonder versterkers zijn verkocht . De vraag is echter of er wel een display achter het schermpje aanwezig is.
Dat kun je zien door er met een zaklamp doorheen te schijnen. Zelfs bij de voxen zie je aan de onderzijde van het schermpje/display een draadboompje lopen met gekleurde draadjes.
Hey beobuddy,
Ik zie het display zitten achter het schermpje,
Is het mogelijk de display op de nu beovox geworden penta, werkend te krijgen?
icm een beomaster 6500
Welke kabels heb ik dan nodig voor zowel geluid als display? aan de kant van de beolab/vox powerlink, aan kant beomaster 6500 een 4pin din?of met 4pin din naar een passieve eind versterker en dan powerlink de beolab/vox zonder versterker in?dit lijkt me omslachtig met al een beomaster 6500 als versterker.
Het eenvoudigste is om 2 blokken eronder te plaatsen van de mk1 serie. Dan met verloop van powerlink naar speakerlink en tulp (laatste 2 zitten onder in de versterkerblok. Dan heb je het juiste vermogen voor de penta (meer dan een BM6500 kan leveren) en werkende displays.
Als je gaat solderen, dan sluit je op de 8 polige stekker onder de zuil 10Volt wisselspanning op pin 2 en 3. Verder sluit je datalink op pin 4 (datalink-signaal) en pin 1 (massa). Die twee laatste (datalink-massa) komen dan vanuit een powerlink van de master vandaan. Er zijn geen kant en klare oplossingen voor handen omdat de 8 polige plug onder in de zuil een eigen bezetting heeft.
Thanks! Als ik geen blokken vind ga ik solderen :)
Als er iemand toevallig 2 versterkerblokken beolab penta mk1 heeft liggen ! 😇🙏
Heb er ongetwijfeld meerdere in de opslag liggen.
Stuur maar een pm als je interesse hebt.
mail is gestuurd (kan geen pm sturen naar jou)
Ik heb nog een steltlopen mk1 voor beovox penta om om te toveren in Beolab 1