Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beovox S80.2 - skal have nye enheder

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 0 Followers

MrOrange
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
MrOrange Posted: Sun, Nov 25 2012 9:14 AM

Hej

Nogen der ved om der er personer i Aarhus området, der kan skifte basenheder i S80.2

Skummet er mørnet og revnet. Udover dette spiller de fint.

 

På forhånd tak

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Nov 25 2012 9:57 AM

De skal ikke skiftes. De skal repareres.
Du kan ikke få enheder med samme specifikationer nogen steder i dag. Og selvom du kunne, vil det
stadig være billigere at reparere.
Jeg har lavet mange, de bliver som nye, dine er også velkomne her hos mig i Gladsaxe.

Martin

Anders Jørgensen
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 350
OFFLINE
Bronze Member

Er enig med Martin.

Mine Beovox S80.2 kom også fra Århus. De var ligeledes rådne så turen gik fra sælger med en flyttekasse til stationen videre til kbh (Martin). Det kan sagtens betale sig. Det var tilbage i 2008 og de spiller stadig godt.

En ordentlig renovering giver dem minimum 20 år mere. Alternativet indenfor Beovox giver samme problem da de næsten alle rådner med tiden der er gået.

MrOrange
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
MrOrange replied on Sun, Nov 25 2012 4:39 PM

Tak for jeres svar.

 

Jeg undersøger lige mine muligheder for at komme til Gladsaxe (skal jo lige passes ind med familien).

Hvor lang tid tager det ca. Er det noget der kan laves på en dag, så jeg ikke skal køre to gange - det blir dyrt i benzin + broafgift.

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Nov 25 2012 5:22 PM

Du skruer bas-enhederne ud af kabinetterne og sender dem til mig med posten, fornuftigt indpakket.
Reparationen tager et par dage. Der er lim, der skal tørre af et par gange plus slutprøvning osv.
Send mig en email, så fortsætter vi dér.

Martin

Anders Jørgensen
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 350
OFFLINE
Bronze Member

Hvor lang det tager kan kun Martin svare på men 1 dag vil jeg ikke tro kan gøre det.

Jeg boede i Holstebro dengang og for det meste kunne det altid svare sig med tog dog havde jeg mange gange noget med på turen til Kbh som så blev udvekslet tilsvarende.

 Jeg vil maksimalt anbefale 1 par Beovox S80.2 med en eventuel tog rejse.

Alternativt kan du afmontere enheder og delefilter og måske sende det.  

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Friedmett:
Alternativt kan du afmontere enheder og delefilter og måske sende det.

Samtykker med Anders, send delefiltrene med, og lad Martin bruge sine magiske hænder, det vil du aldrig fortryde.

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

remdk
Not Ranked
Fredensborg Denmark
Posts 22
OFFLINE
Silver Member
remdk replied on Wed, Dec 12 2012 4:45 PM

Jeg har netop skiftet skumophæng på mine gamle S 55, og de spiller fint igen.

Nu skriver i om delefiltre og justering, bør jeg prøve at få fat på Martin og få klaret dette også?

Venlig hilsen René.

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

I delefiltrene er der electrolytiske kondensatorer de er ligeså gamle som dine højttalere og evt. udtørrede, de skal skiftes, hvis du kan lodde er det et let job, Martin kan levere et sæt der passer, eller du afmonterer filtrene og sender dem til Martin, og han ordner det.

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

remdk
Not Ranked
Fredensborg Denmark
Posts 22
OFFLINE
Silver Member
remdk replied on Wed, Dec 12 2012 6:43 PM

Tak for info Søren Mexico.

Jeg vil prøve at kontakte Martin, som tilsyneladende bor i Gladsaxe, og det er ikke så langt fra hvor jeg bor. Jeg vil gerne have de gamle højttalere helt op på dupperne igen.

Venlig hilsen René.

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sat, Dec 29 2012 6:36 PM

Hej Martin

Jeg er lige vågnet op igen og havnet her i Beoworld og kan se jeg kan bruge din viden.

Har en hel del B&O på lager, bl.a. et sæt Beovox 120.2 som jeg har gemt og gemt men for aldrig spillet på.

Basserne er møre som man kender der, hvad koster at få dem lavet eller alternativ sælge dem.

Der er org. gulvbeslag med.

Har Red Line 35 i sort og Red Line 6000 i hvid til salg også. En del kan ses på DenBlåAvis.

Bo

 

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Dec 30 2012 8:13 AM

Email sendt.

Martin

Page 1 of 1 (12 items) | RSS