ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
Ik heb een second-life DVD2 gekocht. Nu heb ik alles doorlopen van de installatie setup maar de DVD lade gaat niet open.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?
En hoe kan ik dit probleem oplossen?
Met vriendelijke groet,
Olaf
kat in de zak misschien?
Ik heb er nog wel 1 hoor
Dag Olaf,Probeert de lade te openen wanneer je op de eject knop drukt (hoor je de motor zoemen) ?Zo ja, dan kan je proberen om op dat moment een lichte 'tik' te geven vooraan tegen de lade om hem zo te openen (let wel, dit is een tijdelijke oplossing).Heb hetzelfde probleem gehad met mijn DVD2, de lade was licht verwrongen. Licht tegenwringen in de andere richting deed wonderen.Mvg,Kurt.
Klopt inderdaad wat Kurt zegt. In feite is de DVD2 een 'rebranded' Philips DVD-recorder. Ik weet van dat type (mijn ouders hebben die gehad) dat de lade kan buigen waardoor hij stoef open en dicht kan gaan. De kwaliteit is helaas niet helemaal wat het moet zijn...
Wat je eventueel kan proberen is met een stukje plakband een 'handvat' te maken om hem te helpen. Het is uiteraard niet de meest chique oplossing. Maar als de lade daarna wel gewoon dicht gaat, weet je in ieder geval dat het daaraan (kromme dvd-lade) ligt. Succes!
Dag Olaf,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn DVD2 op kunnen lossen door de aandrijfsnaar in de DVD drive zelf te vervangen. Deze was uitgedroogd en kon de kracht niet meer overbrengen die nodig is om de lade te openen.
Wellicht dat dit bij jou ook het euvel is, succes.
Groet, Cees
Bedankt Kurt,
Je hebt gelijk, het was de lade die blokkeerde. Dit is nu verholpen.
groeten,
Beste Olaf,
Als dit zo blijft kan het ook de snaar zijn die vervangen moet worden die de dvd lade opent en sluit.