ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Zijn er mogelijkheden om een Beovision 4 - 42 op een voet te plaatsen? Is het bijvoorbeeld mogelijk hem op een Beovision 7 voet te monteren?
Of zijn er andere mooie oplossingen hiervoor te bedenken?
De Beovision 4 spreekt me zeer aan door zijn uiterlijk. Ik neem aan dat de kwaliteit van het plasma ook goed is. Zijn er ook nadelen aan dit model?
Voor zover ik weet kan een Beovision 4-42 alleen maar aan de muur gemonteerd worden.
Op de achterkant zit namelijk alleen maar een hoeklijntje, en verder geen montage punten voor een motorstand of een andere stand.
Zelf ben ik van plan om een motorstand van een ander model te modificeren om mijn beovision 4 aan te monteren.
Het beeld vind ik er goed, zeker voor de leeftijd van mijn BV4.
Enige nadeel wat ik nu heb is dat er geen mogelijkheid is dat je vrij beperkt bent wat betreft aansluitingen, hiervoor zou je een beosystem 3 kunnen aanschaffen.
BeoVision 4-65 - BeoSystem 3 - BeoSystem 5500 - BeoVox Redline 60.2 - BeoVox Redline 45 - Beolab Penta MKIII - BeoRemote One - Beo4 - Master Control Panel 5500 - LC2 - PUC Sources
http://www.stbbrackets.co.uk/
Kost wel wat...
Zijn er ervaringen voor de ombouw van bijvoorbeeld een Beovision 7 voet voor de 4-42?
Klopt het dat het beeld van de 4 wel echt beter is dan van de 7, of is dat persoonlijke smaak?
Zijn er nog andere nadelen voor de Beovision 4?
Ik krijg nu, (volgens mij), heel voordelig een Beovision 4-50, Full HD aangeboden. Alleen het scherm, 1000 Euro...
Is misschien wat groot, maar heeft ook wel wat.
Wat zijn de risico's en waar moet ik op letten. Hij kan wel spelend getoond worden.
De standaard zal dan nog wel lastiger worden... beetje stom dat ze voor de Beovision 4-103 wel een mooie oplossing hebben... ;-)
Verder geen goede ideeen of ervaringen voor een stand voor de Beovision 4?
Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn een standaard voor de Beovision 5-42 te gebruiken om een 4-42 in te plaatsen?
Je zou in dat geval de muurbeugel van de BV4 moeten nemen en die vast moeten maken op de poot van een BV7-40. Denk dat je het draaiend deel van de voet moet verwijderen, omdat het gewicht van de BV4 het kantelmechanisme kan beinvloeden (of dat moet je ondersteunen/blokkeren).
Als je een beetje handig en creatief bent, moet het volgens mij aardig te doen zijn.
De poot van een BV5 is in ieder geval geen optie. Dat is niet heel veel meer dan een draaiend plateau, dus daar heb je onvoldoende bevestigingsmogelijkheden.
dubbel
ik bedoelde eigenlijk de standaard voor de Beovision 5-42, die pootjes met "ezelsteun", past goed bij het "schilderij" Beovision 4...Hoe is trouwens de Beovision 5-42 qua beeldkwaliteit, die kan natuurlijk niet meekomen met Full HD en blue-ray, maar hoe is de weergave van bijvoorbeeld DVD? Is het dan mooi scherp en goede kwaliteit? Of merk je duidelijk dat de techniek gedateerd is?