Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beolab 3 + BeoLab 19 setup - bass styring

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

Tobias91
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
Tobias91 Posted: Sat, Jul 20 2019 8:20 AM

Hej, 

Jeg har et par BeoLab 3, som er sat op med en playmaker. Desværre virker playmakeren dårligt (jeg tror den har en defekt), da den ikke kan spille trådløst uden udfald - jeg spiller derfor gennem jackstik. 

Jeg vil gerne tilføje en BeoLab 19, men er list usikker på, hvordan dette bedst kan gøres? 

Jeg har set på en sonos connect for at kunne komme til at spille trådløst igen - om ikke andet så på sigt. Men problemet ved dette er så, at der ikke vil være bass styring/delefilter - altså så BeoLab 3'erne ikke får bass og derfor spiller bedre mellemtone. 

Hvordan kunne dette løses? 

På forhånd tak! 

baronvejrup
Top 500 Contributor
Posts 128
Bronze Member

Jeg vil anbefale dig en BeoSound Core - den kan spille både på dine BL3 samt BL19 og den kender til den korrekte delefrekvens mellem de to enheder.

Da du fortæller den at du har sat BL3 op som stereo og BL19 som Sub til systemet.

Find me on YouTube : Bang & Olufsen Teknisk Forum : https://www.youtube.com/c/BangOlufsenTekniskForum

baronvejrup
Top 500 Contributor
Posts 128
Bronze Member

.

Find me on YouTube : Bang & Olufsen Teknisk Forum : https://www.youtube.com/c/BangOlufsenTekniskForum

Odeon
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
Odeon replied on Sun, Aug 18 2019 5:42 PM

The Beolab 3 is a great speaker and it plays really well together with Beolab 19 if set up correctly.

You can change the Playmaker to a Beosound Core in order to update the source for your Beolab 3s and still use Powerlink interface, but bass management is not part of the Beosound Core functionality as far as I know. 

If you want to add a beolab 19 to your setup, I would recommend to also add a Beolab transmitter 1 for bass management and Beolab Receiver 1 for the beolab 3s. With wireless setup the beolab transmitter 1 will then send sound below 120Hz to the Beolab 19 and sound above 120Hz to the Beolab 3s.

I currently use this setup and it works very well.

Tobias91
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
Tobias91 replied on Wed, Aug 21 2019 4:01 PM

Tak for svar, men det strider lidt med, hvad der også bliver skrevet i forhold til bass managent - jeg synes heller ikke, at jeg har læst nogen steder, at der skulle være bass managent/delefilter i core'en? 

Der står, der kun er en powerlink udgang med to kanaler? Hvordan ville man så håndtere en sub? 

Ville core'en kunne håndtere eventuel tilslutning af et nyere samsung tv (optisk lyd ud)? Jeg har set en anden, som bruger Connection hub i stedet til et setup med tredjepart tv, beolab 18 + beolab 19 - men så får han vel ingen bass styring? 

Tobias91
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
Tobias91 replied on Wed, Aug 21 2019 4:02 PM

Thanks - how do you stream from say your phone to this setup? 

As I understand the transmitter 1 does not support airplay etc? 

Odeon
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
Odeon replied on Fri, Aug 23 2019 6:45 PM

Hi

The setup use both BS Core and BL Transmitter 1. Streaming is done to the core which again is connected by cable to the BL transmitter. The transmitter then does bass management and sends bass to the BL19 and the rest to the BL3s.

The bass management functionality will work for stereo and is activated by a switch on the BL transmitter. All three speakers must be wirelessly connected.

In this setup the BS Core can be replaced by any audio source you like, but if you want support for airplay the Core is a good alternative. Sonos connect does not support airplay as far as I know.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS