Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

STB controller IC5 voor Beovision 5

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 0 Followers

Leon
Not Ranked
Netherlands
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Leon Posted: Sat, Mar 10 2012 11:38 PM

Hallo B&O vrienden,

Ik heb een Beovision 5 ( 9800 ) met een oude controller lijst aangekocht,  waar mijn huidige digitale decoder, Samsung DCB9401R niet bij staat. Deze decoder staat wel in het decoder hardware IC5 westeuropa versie 4.11 ( Opgezocht in een forum artikel van 2008 )

Navraag bij mijn B&O dealer geeft aan dat dit IC niet leverbaar is als upgrade voor mijn Beovision.!

Wie weet waar zulk een IC5 voor mijn Beovision voor de bovenstaande decoder nog te verkrijgen is, zodat ik via de STB controller mijn decoder kan bedienen met de Beo4.

MvG, Leon

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Mar 11 2012 9:34 AM

Hallo Leon,

Welkom op Beoworld! Je kan een ander IC in de BeoVision 5 zetten, maar je kan ook een andere ontvanger nemen. Er zijn intussen wel betere ontvangers op de markt, en die kosten waarschijnlijk minder dan een vervangende software. Mocht je toch een andere software willen hebben, dan kan ik die misschien wel voor je regelen.

Leon
Not Ranked
Netherlands
Posts 6
OFFLINE
Bronze Member
Leon replied on Sun, Mar 11 2012 10:00 PM

 

Blackrix,

Dat er inmiddels betere ontvangers zijn geloof ik graag, maar die komen dan gezien hun recentheid toch ook niet voor in de lijst van het bestaande IC,  welk nu in mijn TV zit.  Dus al koop ik een nieuwere decoder, een nieuw IC moet er dan toch ook in, anders kan ik die nieuwe betere decoder toch ook niet aansturen, omdat hij dan toch ook niet in de (oude) lijst voorkomt.?

Wat kost dan zulk een IC met versie 4.11 waar mijn samsung en waarschijnlijk nog meer recentere decoders in opgenomen zijn.

En hoe is dat dan te regelen.

Kan ik altijd nog beslissen om aanvullend ook nog voor een recentere decoder te gaan, mits hij maar voorkomt in die nieuwe IC lijst, of begrijp ik zaken verkeerd?.

 Leon

dougie747
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
dougie747 replied on Mon, Mar 12 2012 10:07 PM

Ik heb een net een MX8000 aangeschaft, waar in de lijst wel de Samsung DCB9401 in staat.

Echter ik heb de Samsung DCB B270, nou heb ik in de lijst gekozen voor de DCB9401, maar het functioneerd niet, kan het aan de kabel liggen? Of is de ir code door samsung veranderd.

Is het mogelijk dat er een ander merk in de lijst die gelijk is aan de samsung DCB B270 (soms zijn producten hetzelfde alleen een ander merkje er op) 

Waar kan ik de lijst vinden voor met de recente werkende decoders? Zodat ik kan zien of de DCB B270 erbij staat en het dus een bezoekje aan de dealer de moeite waard is.

 

Alvast mijn dank voor de reactie.

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Mon, Mar 12 2012 11:18 PM

De MX8000 is een van de weinige beeldbuizen die nog te flashen is. Je kunt dus zelf een lijstje maken als er iemand langskomt met een laptop.

dougie747
Not Ranked
Posts 13
OFFLINE
Bronze Member
dougie747 replied on Wed, Mar 14 2012 8:45 AM

Dank DoubleU,

 

Als ik het goed begrijp, een bestaande lijstje aanvullen met te bedienen non B&O apparatuur?

Ook bijv. TVIX HD N1?

Wat ik veel lees in het archief is dat er meerdere non B&O apparatuur wordt aangesloten, maar dat gaat niet lukken bij de MX 8000 neem ik aan.

Heeft maar een aansluiting, lees hier en daar wel dat deze bv bij een avant wordt gesplitst...

Ik kan natuurlijk alleen de huidige noodzakelijk laten aanmaken, maar wat is voor de toekomst wijs?

 

Wat zijn overigens de kosten van zo'n 'flash-job', en moet ik dan een dealer voor uitnodigen of langs gaan.

(deze worden steeds dunner bezaait hier in het noorden)

 

Alvast mijn dank,

 

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
OFFLINE
Bronze Member
DoubleU replied on Wed, Mar 14 2012 8:17 PM

Een TVIX erbij kan ook. Wat je maar wilt. Met een splittertje voor 2 ir-draadjes moet het mogelijkl zijn lees ik wel eens. (geen ervaring mee)

Wat het flashen kost zal afhangen van de dealer, en of je een klant bent, maar in feite is het op lokatie maar een paar minuten werk voor hem. 

 

In het zuiden worden de dealers ook schaarser hoor. Deze week zijn er 3 of 4 faiiliet gegaan... Dus doe er je voordeel mee dat de nog bestaande dealers zoveel mogelijk nieuwe (potentiële) klanten in deze tijden proberen binnen te halen. Wink

 

 

Page 1 of 1 (7 items) | RSS