ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo,
Sinds een klein jaar heb ik een beovision 4 in mijn bezit als vervanging voor mijn MX4002.
Sinds kort heb ik kpn digitenne, en ik vroeg me af of ik deze met de Beo4 kan bedienen, ik begin mij te ergeren aan het feit dat ik steeds van afstandsbediening moet wisselen.
Groeten,Kay
BeoVision 4-65 - BeoSystem 3 - BeoSystem 5500 - BeoVox Redline 60.2 - BeoVox Redline 45 - Beolab Penta MKIII - BeoRemote One - Beo4 - Master Control Panel 5500 - LC2 - PUC Sources
Als je het typenummer even doorgeeft, dan kunnen we kijken in de lijst. Maar ik schat zo in dat die wel wordt ondersteund.
Als onderstaand het typenummer is, zou dat mooi zijn. Meer info staat er namelijk niet op het kastje...
TF6500C0K
Groeten, Kay
Misschien even handig om te melden, vanaf morgen heb ik een Beo 5 afstandsbediening.
Wellicht dat deze sowieso met de decoder overweg kan.
Het merk is trouwens Topfield
Je zou een andere topfield uit de lijst kunnen kiezen, zoals de 5800C . Ik weet dat de meeste TF's wel dezelfde code hebben, maar de digitenne versies hebben dacht ik net andere codes.
Een Beo5 is niet de oplossing, tenzij daar een eigen xml file in gezet is voor de TF. Doorgaans is de BV die de settopbox middels een ir-draadje bestuurd, en daarom ook over de benodige tabellen hoort te beschikken.
Welke tabel heb je in de BV?
Als ik het goede voor me heb staan is dat Table 3.91
Vandaag al met de Beo5 configuratie bezig geweest, maar helaas staat deze KPN box ook niet in de lijst bij de Beo5.Wel een paar andere geprobeerd maar krijg dit nog niet werkend.
*edit* in de STB lijst van de BV4 komt helemaal geen Topfield voor...
Versie vanaf de 4.01 hebben er wel 3 in staan.Vaak de 4000PVR, 5000PVR, 4000COCT en soms de 5800PVR.
Wellicht dat een van die wel werken. Maar op de huidige lijst staat een General Topfield en een 7700, dacht ik. Weet niet wat de actuele lijst nu is.
Ik ben vanmiddag even bij de B&O dealer geweest en heb daar even een IR draadje gehaald.
Verschillende andere modellen geprobeerd, die mogelijk ook zouden werken, werkt helaas nog niet.
De dealer gaat nu aan de hand van het type nummer en serienummers uitzoeken of er iets voor bestaat, en wat de kosten van de chip zullen zijn voor mijn Beosystem 2
De STB-C software heeft altijd dezelfde bestelnummer 8244785.
Het probleem is alleen dat deze software in versie steeds wordt aangepast en dat oudere decoders a.h.w. van de lijst afvallen.
De 4.35 lijst heeft de TF5810PVRt in zich. Grote kans dat deze geschikt is voor de T5800.
Stuur Blackrix anders een pm-tje als de dealer niets kan vinden.
Ietsje of topic: Ik had graag geweten of je de beovision 4 nodig hebt / moet inschakelen om de beosystem 4 te kunnen gebruiken?
Ik ben op zoek naar een goedkope B&O home cinema module maar voor gebruik met een projector. De beovision wil ik niet in mijn living.
Anderzijds kan je de beovision 4 gebruiken zonder de beocenter module (bv. als een pc scherm)?
Alle inlichtingen zijn welkom!
Zover ik weet moet je in je systeem 2 software in laten zetten en dan kan je je beo4 gebruiken,ik heb het niet gedaan want vond het te duur. Dat vertelde mijn beodealer.De Beovision 4 werkt goed. Hij heeft het wel allemaal aangesloten bij mij en alles werkt. TV = TV, SAT=digitenne, DVD = DVD2, en V-Men is de HDR2. Maar ja, je zit met die afstandbediening van Digitenne.
Bert