ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej
Jeg bruge en beosound 4 som FM radio - bruger en stueantenne på den som virker fint med P4 radio - Jeg jeg ønsker ikke længere at bruge min beosound 4 mere - Kan jeg benyttet min Beovision 10 som FM radio til P4 og kun med en stueantenne
mvh
Morten
Hej Morten og velkommen til Beoworld.
Nej, det kan du ikke....der er nemlig ingen FM-tuner i den.
Hvis du er på kabel-tv, kan du skifte mellem tv- og radio-stationer med den røde (stjerne-)knap.
I de fleste kabelnet er der nemlig også radiokanaler - ikke analoge, men digitaliserede fra udbyderen.
Dette er godt nok lidt bøvlet, da du så først skal tænde for tv’et (TV eller DTV alt efter psætningen).
Hvis det var mig, ville jeg bare sætte den BS4 ind i et skab - den behøver du jo ikke at se på.
Hvis der er MasterLink-kabel i mellem begge, BV10 er i Option 2 og BS4 i Option 0, er det bare at trykke på Radio på din Beo4, så spiller P4 eller, hvad du nu har dér.
MM
There is a tv - and there is a BV
Tak for hurtig svar - kunne man evt. bruge boxer til radio
Der bliver ikke sendt radio over DTV2 i Danmark, så nej....desværre.
Men, hvorfor vil du da så gerne af med den BS4, når det er en så nem løsning.....til 0 kroner - hvis jeg må spørge?
Du har ret - den skal nok bare ind i vores skab - men så slipper nok ikke for at flytte vores master kabel vel?
Nej, masterlink-kablet er jo forusætningen for at lyd kommer over til og det kan styres fra BV10.
Endnu engagn tak for hjælpen. Ved du om En beoviosn kan styrer en Computer "intel nuc"
Lidt svært at svare på.....hvad mener du med ‘styre’?
Det er måske smartere, hvis du fortæller noget om, hvad du vil opnå med at have en NUC tilsluttet!
OBS! Al styring af eksterne kilder tilsluttet til et BV kræver indlæste PUC-koder. Hvis disse ikke er der i forvejen, koster det at få lagt dem ind (på et BV10) af en B&O-tekniker.
Mht at høre radio via et tv/BV10 - så kunne der være et par andre muligheder.
Decer godt nok ikke så nemme som vha dit BS4 og ML-forbindelsem.
1: du kunne bruge en AirPlay- eller en ChromeCast-modtager. Disse kan tilsluttes til tv’et og du kan så sende lyd fra en radio-app på en mobil/tablet (DR’s app eller TuneIn) dertil.
Fordelen er, at du har mulighed for flere forskellge radioprogrammer, da disse er netradio-baserede.
Ulempen er, at du skal tænde for tv’et (eventuelt Mute skærmen) og så ha’ gang i mobilen/tabletten.
2: du kunne købe en modificeret DAB+ radio fra OneRemote. Disse kan sagtens bruges direkte på et tv (via scart).
Se hertil: https://shop.oneremote.dk/shop/69095-adaptor-dab-fm-bt/4075-dabfmblue3/
Lidt bøvlet, når man altid har været vant til bare at trykke på Radio på ens remote - men absolut til at ha’ med at gøre....ingen mobil/tablet nødvendig dér.
Hej igen
Tak for dit svar - vi beholder vores beosound 4 og flytter den ind i en skab som du beskriver - Vedr styring af vores computer - var mere om en Beovision 10 kan styrer en computer med f.eks. programmet KODI
OK!
i det tilfælde ville jeg nok foretrække at bruge en ATV4-boks tilsluttet direkte til BV10 via HDMI.
Denne kan styres med boksens egen remote eller (bedre) med den rigtige PUC-kode indlagt på tv’et - med en Beo4.
Til ATV4 findes diverse medieafspillere bl.a Kodi, som kan afspille det, som en medie-server på den lille NUC stiller til rådighed.
Fordelen er, at du ikke behøver at have NUC’en stående ved tv’et og ikke behøver at ‘fedte’ med mus/tastatur.
Hvis du vil vide mere om, hvordan sådan noget virker, så prøv at kigge med her fra i morgen aften:
Her vises godt nok, hvordan PLEX virker, men principet er det samme.
ATV-4 = Appel TV model 4 = Er det rigtig - men virker deres model 4 på Beovision 10? - En ATV4 kan vel ikke køre VLC?
Jo da - det kan det!
Flot tak - Vil en ATV version virker på Beovision 10? - Der står Apple TV under min PUC-kode - vil den så virke?
ATV version 4 virker på en Beo10
Et ATV4 tilsluttes og konfigureres lige som alle andre HDMI-enheder til den indgang, du vælger.
Herved vælges også PUC-koden.....du skal selvfølgelig have et ir-kabel fra tv’et og til fronten på ATV-boksen, som herefter godt kan gemmes ad vejen.
Jeg regner ikke med at du har den nyeste Apple/PUC-kode på dit tv - den kom først fra et par uger siden, da boksens styresystem blev opdateret (til 13).
Boksen kan styres med en ældre (ATV 3-) kode - dog er der ting, som ikke virker....prøv det!
Hvis du nu skulle blive så glad for løsningen, at du bruger den tit, er det måske værd at overveje, om du ikke skulle få en tekniker til at opdatere koden.
N.B. Du kan sagtens også bruge den egen lille controller eller app’en Remote på iPhone/iPad.
Hermed har du så også mulighed for at høre radio (f.eks P4 fra DR’s app inklusive gamle udsendelser). ATV-boksen er jo også fin til ‘bare-lyd’ via AirPlay.
Ikke så nemt som via BS4/ML, men alligevel 🤓
Hvordan har du fået installet Kodi på din ATV?
Hvordan får man KODI på en ATV?
Jeg har ikke KODI på mine ATV.
Mig bekendt findes der ingen KODI app i tvOS app store.
Men det ser da ikke ud til at være svært at sideloade det....søg bare på ‘kodi app on ATV4’!
Men....behøver det da at være KODI?
Husk yt-videoen, jeg gjorde opmærksom på på forrige side...om PLEX på ATV - det er i aften kl 20.