ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hej med jer.
Mit Beovision Avant 55 (2014) er begyndt at lave støj i billedet i menuerne ved røde nuancer og på alle HDMI-porte.
Støjen i menuerne er der nu altid, men på HDMI-portene er der kun støj ved lavere opløsninger end 4k, hvilket jeg synes er mærkeligt.
Alle kabler er forsøgt udskiftet uden held. Har haft alle tilslutninger af / på, inkl. afbrudt strøm til TV i 5 minutter hver gang dette er gjort, har nulstillet billedindstillinger uden held.
PC tilsluttet HDMI3: Rødt billedstøj ved lavere opløsninger end 3840x2160 (4k)
YouSee Humax HDMI1: Der er tale om 4K-boksen fra YouSee så ingen problemer her.
Chromecast (ikke Ultra med HD-version) HDMI2: Konstant rødt støj i billedet (se eksempel herunder)
Er der nogen der har en idé om hvad dette skyldes, og hvad der kan gøres?
Chromecast støj-eksempel: (støjen viser sig som røde "ting" i billedet, det er som om det oftest sker ved grønne/blå ting i billedet)
Menu-støj, se eksempel herunder: Især er den røde og grønne firkant "ramt", har indrammet disse i gul cirkel (den røde støj er både oveni og lidt til højre for disse firkanter.
Takker, det frygtede jeg. Der er vel ikke noget jeg kan resette i en service menu e.lign der giver mening? By the way, jeg kan simpelthen ikke komme ind i servicemenuen, er der en særlig tastekombi for Avant? (Har Beoremote One)